3653
Sök

Nissan Micra 2005 (K12): Inget varningsljud för parkeringsljus

1 Inlägg
12 april 2012
Trådstartare
Jag verkar inte få något varningsljud att ljuset är på när jag stiger ur bilen.

Efter att batteriet har körts slut fyra-fem gånger så upptäckte jag varför: med parkeringsljus eller helljus så blir det inget varningsljud när jag slår av motorn och stiger ur. Det är förstås mitt eget fel, men med varningsljudet hade jag inte glömt bort det.

Om bilen står parkerad och jag slår på parkeringsljuset så kommer det ett varningsljud, men om jag kör en runda med nattljus eller parkeringsljus och sedan parkerar bilen, slår av motorn och stiger ut så kommer inget varningsljud alls.

En annan sak är att det inte ser ut som att strålkastarna lyser när bilen är avstängd, men de verkar ändå dra ström eftersom batteriet är dött när jag ska använda bilen två dagar senare.

Är det någon som har en aning om vad det kan vara för fel och vad jag kan göra?

Tekniker
624 Inlägg
26 april 2012
1.Hej åk till en Nissan Verkstad och berätta för dom vad som händer. säg sedan att du vill att ställer om ljusautomatiken i BCM boxen med deras data (consult 3) så att det funkar som du vill ha

2. Kontrollera Plus på Batteriet det finns säkringar på plus polen som brukar ärga kolla så de är hela och rena. kolla även jorden.

3. om det skulle vara så att Summern (den som låter) är sönder så sitter den i kombiinstrumentet och går inte att laga måste byta hela instrumentet..

Hoppas att detta hjälper dig lite på traven big_smile
Senast redigerat av Ravi (26 april 2012)

Sök