1743
Sök

Ställa ladd t5

10 Inlägg
12 april 2012
Trådstartare
#1
Tjena ! Har sökt lite lätt men inte funnit svar.

Har en 855 t5 steg 2 chipad från bsr.

Killen jag köpte bilen från har satt en laddtrycks klocka på för när han köpte bilen hade wastegate slangen dragits så den ladda fullt hela tiden.

Dock så har han ställt laddet på under 0,5bar nu fråga mig inte varför han gjorde det.

På klockan finns en ratt med boost - / + har vridit ratten åt höger flera varv men utan resultat (Bilen har varit avstängd när jag gjort detta)

Så nu frågar jag om hjälp från er mer kunniga hur jag stället tillbaka laddet till 1bar. Känns ju jävla nödvändigt att ha steg 2 om laddet ska stå på under 0,5.

Mvh


546 Inlägg
13 april 2012
#2
vrid lite åt något håll sen tar du en test sväng och håller på så tills du får det ladd du vill ha:)

10 Inlägg
13 april 2012
Trådstartare
#3
ante123 skrev:
vrid lite åt något håll sen tar du en test sväng och håller på så tills du får det ladd du vill ha:)

Har ju vridit hut mkt som helt och inget händer big_smile

Magnetventilen kanske är paj? Läste att om den är paj ställer sig laddet på 0,3bar vilket är ungefär vad dne laddar nu


7 281 Inlägg
13 april 2012
#4
Vad är en laddtrycksklocka? Pysventil?


10 Inlägg
13 april 2012
Trådstartare
#5
Brains skrev:
Vad är en laddtrycksklocka? Pysventil?

En sådan här.

http://www.ridetech.se/boost-controll-in-charge/9412-0


7 281 Inlägg
13 april 2012
#6
Om du har en sån bör din magnetventil inte vara inkopplad.


10 Inlägg
13 april 2012
Trådstartare
#7
Brains skrev:
Om du har en sån bör din magnetventil inte vara inkopplad.

Okej någon aning om varför inte laddet går upp trots jag vridit? Kanske ska bilen vara igång när jag vrider på ratten?

Är inte kunnig i detta.


10 Inlägg
13 april 2012
Trådstartare
#8
Tog bort den och såg att förra ägaren hade monterat den fel så nu laddar den mer men går orent istället tongue

Får pröva ställa ner laddet lite imorgon och se om den går renare.


10 Inlägg
14 april 2012
Trådstartare
#9
Bilen laddar nu som sagt bättre går bra kall men när den blir varm går den dåligt och ojämt över 0,6bar lixom som den får för lite bränsle.

För varma tändstift?

Och denna pysventil är ju cp vid ett halvt varv ställer den sig på 0,4bar. Vrider jag sedan lite mer än ett halv varv åt motsatt håll ställer den sig på lite över 1bar i ladd. Omöjligt att finjustera.

Vad tror ni ?

Tråkigt köra t5 när de går som en ford escort sad

Bilen har i setup: 2,5" efter katt,öppet filtet,öppen dump och BSR steg 2 chip enligt förra ägaren.
Dock väldigt skeptisk till steg 2 för då borde den inte bete sig såhär när den laddar 1bar för då ska ju bränslet vara programerat för de laddet ?


Fri fart för ett fritt folk!
14 753 Inlägg
15 april 2012
#10
byt tänddelar och fungerar inte det så kanske man ska fundera över något annat fel

men t5 är känsliga och går lätt väldigt dåligt när tändelarna är dåliga

Kör fort så hinner inget hända...


Sök