Killen jag köpte bilen från har satt en laddtrycks klocka på för när han köpte bilen hade wastegate slangen dragits så den ladda fullt hela tiden.
Dock så har han ställt laddet på under 0,5bar nu fråga mig inte varför han gjorde det.
På klockan finns en ratt med boost - / + har vridit ratten åt höger flera varv men utan resultat (Bilen har varit avstängd när jag gjort detta)
Så nu frågar jag om hjälp från er mer kunniga hur jag stället tillbaka laddet till 1bar. Känns ju jävla nödvändigt att ha steg 2 om laddet ska stå på under 0,5.
Bilen laddar nu som sagt bättre går bra kall men när den blir varm går den dåligt och ojämt över 0,6bar lixom som den får för lite bränsle.
För varma tändstift?
Och denna pysventil är ju cp vid ett halvt varv ställer den sig på 0,4bar. Vrider jag sedan lite mer än ett halv varv åt motsatt håll ställer den sig på lite över 1bar i ladd. Omöjligt att finjustera.
Vad tror ni ?
Tråkigt köra t5 när de går som en ford escort
Bilen har i setup: 2,5" efter katt,öppet filtet,öppen dump och BSR steg 2 chip enligt förra ägaren. Dock väldigt skeptisk till steg 2 för då borde den inte bete sig såhär när den laddar 1bar för då ska ju bränslet vara programerat för de laddet ?