Hur har du gjort för att "trimma" din passat 1,9l Tdi 98-00

Zorg
13 april 2012 · 120 Inlägg

Hej, skulle vilja ha lite goa tips på hur man kan få lite sprutt i kärran?

har du gått till väga för att hämta ut liter mer power?

Zorg
14 april 2012 · 120 Inlägg

Evry-mode verkar lite jobbigt att köra med med.  men är de det ända sättet att ställa på pumpen? vilket laddtryck åker ni på?

Louksor
15 april 2012 · 1 915 Inlägg

en effektbox från tex KCR osv, ökar effekten med 30hk. Men går att justera o få högre effekt med högre laddtryck.
Sen finns det ju även chip, som även ökar laddtrycket. Chip är ett bättre, men dyrare alternativ.

Jag hade gjort en "Evry Mod" som är typ gratis, sen ställa upp laddtrycket en del.
En sån mod är ju typ samma som effektbox gör, skillnaden är att en effektbox kostar flera tusen och har kontakter i varje ände och tar några minuter att koppla in.

På vilket sätt är en evry mod jobbigt att köra med ?
Du kopplar in enligt beskrivning, sedan justerar du in mängden bränsle. Sen är det bara på eller av. Enklare blir det inte! Är inte jobbigare med en sån mod än med en effektbox, som även de ska justera in första gången.

Vilket laddtryck du ska ha, vet jag ej.
Det verkar väldigt olika såg jag när jag gjorde en sökning.
En del körde på 1,2bar. En del andra runt 1,5bar och nån hade över 2,0bar.
Bara att googla osv och läs dig fram till vad som funkar bäst, eller testa dig fram.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01
F-Tar
26 april 2012 · 1 335 Inlägg

Zorg skrev:
Hej, skulle vilja ha lite goa tips på hur man kan få lite sprutt i kärran?

har du gått till väga för att hämta ut liter mer power?

Du har nog samma som jag 1.6 - 1.7 Bar ladd original. Jag köpte iaf en dieselbox, gick på strax över 2 lök ist för dieselkrafts box på 5000 som gav samma effekt. Lite kraftigare vart han iad smile evry mod va ja inne på först, men rädd att man ska förstöra spridarna, de lär kleta igen hyffsat.

B5 #001
BMW 325 tds "E36" (1997)
BMW Alpina B5 "001" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang