Chrysler 300 VS dodge magnum. Vilken ska ja köpa?

Yanni Volvo förare
17 april 2012 · 102 Inlägg

kameramannen skrev:
Jepp för hyrbilar brukar ju vara välservade, ompysslade och aldrig idiotkörda wink

Och antagligen inte den exlusiva varianten wink

tjompa
17 april 2012 · 340 Inlägg

Yanni, håll dig till volvo du, då blir du inte besviken, varför byta till en amerikansk v70 när vi vet att vi svenskar bygger bäst bilar i hela världen.

Jaja kameramannen, du behöver inte leka macho för att det är tjejer i närheten..

Senast redigerat av tjompa (17 april 2012)

MeepMeep Finraggare
17 april 2012 · 2 381 Inlägg

Huh? Vad har jag nu gjort? försöker hjälpa någon med något jag för en gång skull kan något om?

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Yanni Volvo förare
17 april 2012 · 102 Inlägg

Äh.. Jag bad inte om folks åsikter om vad jag ska ha kvar eller inte. Ska köpa en ny bil och ville ha lite info om dom två bilarna.


Kameramannen: Tack för hjälpen, det är uppskattat!

MeepMeep Finraggare
17 april 2012 · 2 381 Inlägg

Kan ju säga att kvaliteten inte är att jämföra med en tysk bil, men å andra sidan - hur mycket får du betala för en audi med motsvarande prestanda?

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Yanni Volvo förare
17 april 2012 · 102 Inlägg

Skrev du till mig ?

MeepMeep Finraggare
17 april 2012 · 2 381 Inlägg

nej allmänt i diskussionen om bilen vs allt annat man kan köpa smile

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Ravi Tekniker
17 april 2012 · 624 Inlägg

tjompa skrev:
Yanni, håll dig till volvo du, då blir du inte besviken, varför byta till en amerikansk v70 när vi vet att vi svenskar bygger bäst bilar i hela världen.

Jaja kameramannen, du behöver inte leka macho för att det är tjejer i närheten..

lollollol

Muttley
17 april 2012 ·

tjompa skrev:
Yanni, håll dig till volvo du, då blir du inte besviken, varför byta till en amerikansk v70 när vi vet att vi svenskar bygger bäst bilar i hela världen.

Jaja kameramannen, du behöver inte leka macho för att det är tjejer i närheten..

Du kan inte jämföra de 2 bilarna med en sketen minibil. V70 är trång och jävlig jämfört med en chrysler eller dodge. Och volvona håller inte någon direkt kvalite från 05 och fram.

Kollan
17 april 2012 · 618 Inlägg

tkd_rille skrev:

tjompa skrev:
Yanni, håll dig till volvo du, då blir du inte besviken, varför byta till en amerikansk v70 när vi vet att vi svenskar bygger bäst bilar i hela världen.

Jaja kameramannen, du behöver inte leka macho för att det är tjejer i närheten..

Du kan inte jämföra de 2 bilarna med en sketen minibil. V70 är trång och jävlig jämfört med en chrysler eller dodge. Och volvona håller inte någon direkt kvalite från 05 och fram.

Du kan inte jämföra Magnum och nyare Volvo(05+) vad gäller inredning. Dodge ser ut och känns som om den är från 90-talet till skillnad från Volvo.

Förstår dock inte vart tjompa vill komma med sitt inlägg.

Muttley
17 april 2012 ·

Kollan skrev:

tkd_rille skrev:

tjompa skrev:
Yanni, håll dig till volvo du, då blir du inte besviken, varför byta till en amerikansk v70 när vi vet att vi svenskar bygger bäst bilar i hela världen.

Jaja kameramannen, du behöver inte leka macho för att det är tjejer i närheten..

Du kan inte jämföra de 2 bilarna med en sketen minibil. V70 är trång och jävlig jämfört med en chrysler eller dodge. Och volvona håller inte någon direkt kvalite från 05 och fram.

Du kan inte jämföra Magnum och nyare Volvo(05+) vad gäller inredning. Dodge ser ut och känns som om den är från 90-talet till skillnad från Volvo.

Förstår dock inte vart tjompa vill komma med sitt inlägg.

Jämfört med 06 v70 kan jag faktiskt om du väljer en fullutrustad. Volvon är inte så snygg.
Jag syftar på kvalite överlag på bilarna, v70 håller inte bättre. Dessutom om man vill ha plats så är de amerikanskt man får gå på då v70 är en riktig familjebil, 2 vuxna fram och 3 barn under 15 bak  dvs inte fullväxta rackare.


Sen för och tillägga lite yanni undrade benämningen.  300c är för denna karrosen du vill ha  var de 04 den kom eller 05.  Innan hette dem 300m.  Och dess förinnan kommer jag inte ihåg om de hade någon bokstav.

Senast redigerat av tkd_rille (17 april 2012)

Kollan
17 april 2012 · 618 Inlägg

Ber om ursäkt, tänkte på v70 efter 08.. Där är skillnaden på kvalitetskänslan stor på magnum och volvo, enligt mig.

chryslerstratus
18 april 2012 · 440 Inlägg

tjompa skrev:
Yanni, håll dig till volvo du, då blir du inte besviken, varför byta till en amerikansk v70 när vi vet att vi svenskar bygger bäst bilar i hela världen.

Jaja kameramannen, du behöver inte leka macho för att det är tjejer i närheten..

En Dodge Magnum 5.7 eller SRT8 vore inte fel, Kameramannen kan sina saker:)

Senast redigerat av chryslerstratus (15 april 2014)

tjompa
18 april 2012 · 340 Inlägg

Alltså, jag hatar volvo och jo jag var ironiskt i mina inlägg, ironi syns inte så bra i text tyvärr.

Men jag har ju erfarenhet av en dodge magnum så nån jävla nytta kan jag väl tillföra diskussionen? Nu var det tyvärr negativt och det kunde ju inte accepteras..

chryslerstratus
20 april 2012 · 440 Inlägg

Vore bättre om du skrivit det direkt, att du har erfarenhet av bilen i fråga och vad du ansåg vara negativt:)

Senast redigerat av chryslerstratus (15 april 2014)

FL3JM Inga konstigheter
20 april 2012 · 2 064 Inlägg

Magnumen definitivt. 300C'n används ju som taxibilar, man är knappast ovanlig då. Magnumen är väldigt sällsynt däremot! smile

Och ja, jag har haft en Magnum, kolla min profil bara, eller kolla videon när jag bränner däck med öppna avgasspjäll. smile http://www.garaget.org/video/30250
Har elektriska avgasspjäll på min Charger nu med, när man väl kört med spjäll så vill man inte köra utan! smile Det är riktigt jävla skönt ljud i 5.7 och 6.1 L HEMI'n!


Magnumen används som hundpatrull-polisbil i USA, så visst fan får en schäfer plats! smile

Det är en otroligt prisvärd bil som drar åt sig många blickar helt i orginalutförande. Köp RT'n eller SRT8'an, dom har ordentligt med knuff och oslagbart ljud! smile De billigare V6-varianterna har oftast tygsäten och plastratt istället för läderratt osv.

Är det nått du undrar över så är det bara fråga mig eller Kameramannen, vi kan vårt skit! wink

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 april 2012 · 17 552 Inlägg

Nu har ju jag vant mig vid min 300C så jag tycker nog Magnum! Dessutom blir det allt vanligare med 300C här i trakterna. För 2 år sen var jag den enda som hade en. Nu rullar det 3-4 stycken på ön!

Dock inte en enda Magnum! Och ja... De är låga i tak... Får ofta huka mig lite för att se under bakspegeln...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
MeepMeep Finraggare
22 april 2012 · 2 381 Inlägg

Finns 51 stycken svarta SRT-8 totalt i Sverige just nu smile

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang