Chrysler 300 VS dodge magnum. Vilken ska ja köpa?

Yanni Volvo förare
16 april 2012 · 102 Inlägg

Nyare modell 05 uppåt smile Vilka för och nackdelar? smile

turbostalle
16 april 2012 · 27 Inlägg

Har fått för mig att det är exakt samma bil förutom designen. Så beror väll på vilken du tycker är snyggast. Har själv en 300 srt8 -06 så jag är ju lite partisk och tycker chryslern är snyggare smile men jag har bara gott att säga om den. Mycket rymliga, jag har dock sedanmodellen men jag är mycket nöjd med utrymmet både i kupen och bagaget. Några fel har jag inte haft än men har ju bara kört ca 400 mil än så länge.

Ravi Tekniker
16 april 2012 · 624 Inlägg

de drar för mycket bensin

MeepMeep Finraggare
16 april 2012 · 2 381 Inlägg

Ravi skrev:
de drar för mycket bensin

Han frågade inte vilken som drack mest soppa - han undrade vilken han skulle köpa

Skall du ha kombi tycker jag magnumen är snyggast, men det går att få 300C sedaner att se hur elaka ut som helst. Tycker att du skall försöka komma över en SRT8 då du får mycket extra prylar som du annars vill ha - säten, bromsar, smidd vev osv osv.

Jag vet en rätt fin dock med en history som säljs för 14500 dollar i usa - ett pangpris för den bilen.

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Ravi Tekniker
16 april 2012 · 624 Inlägg

kameramannen skrev:

Ravi skrev:
de drar för mycket bensin

Han frågade inte vilken som drack mest soppa - han undrade vilken han skulle köpa

Skall du ha kombi tycker jag magnumen är snyggast, men det går att få 300C sedaner att se hur elaka ut som helst. Tycker att du skall försöka komma över en SRT8 då du får mycket extra prylar som du annars vill ha - säten, bromsar, smidd vev osv osv.

Jag vet en rätt fin dock med en history som säljs för 14500 dollar i usa - ett pangpris för den bilen.

big_smilebig_smile kostar att ligga på topp

MeepMeep Finraggare
16 april 2012 · 2 381 Inlägg

Förlåt om jag frågar, men har du ägt en 300C eller Dodge Magnum? Har du kört någon av dem en längre sträcka?

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Ravi Tekniker
16 april 2012 · 624 Inlägg

kameramannen skrev:
Förlåt om jag frågar, men har du ägt en 300C eller Dodge Magnum? Har du kört någon av dem en längre sträcka?

Klart att frågan är fri. Har ägt många bilar. har kört 300C inget speciellt med den tycker jag. fast alla har vi ju olika uppfattningar big_smilebig_smilebig_smilebig_smile

MeepMeep Finraggare
16 april 2012 · 2 381 Inlägg

Då återgår vi till topic - Antar att du vill ha kombi eftersom du tittar på Magnumen. Så - köp magnum! smile

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Yanni Volvo förare
17 april 2012 · 102 Inlägg

Ja Jag vill ha en kombi bil. Hur är det med bagageutrymmet? Får det plats en stor schäfer i den? Själv tycker jag att chryslern ser bättre ut. Men Magnum är bättre comfort. smile Svårt detta. Vilken är störst i bagagen?


Ot. Är inte en HAN wink

Seth
17 april 2012 · 3 354 Inlägg

bagagemässigt är de väl identiska? är ju bara princip front o lite utrustning o emblem som skiljer

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
matteeee Ingen himmel är så blå som min
17 april 2012 · 2 972 Inlägg

Yanni skrev:
Ja Jag vill ha en kombi bil. Hur är det med bagageutrymmet? Får det plats en stor schäfer i den? Själv tycker jag att chryslern ser bättre ut. Men Magnum är bättre comfort. smile Svårt detta. Vilken är störst i bagagen?


Ot. Är inte en HAN wink

Har aldrig sett en stor kombi-bil som en stor schäfer inte skulle kunna få plats i, så gäller även Dodge/Chrysler.
Schäfrar trivs dessutom på rätt liten yta. Hundförarna i polisen har ju två st schäfrar/mallar i var sin bur i V70s och liknande. Inga problem.
Börjar du fundera på att skaffa tre schäfrar börjar du få problem även om jag tror det går om inte alla är av rekordstorlek smile

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
MeepMeep Finraggare
17 april 2012 · 2 381 Inlägg

Alltså - det som skiljer 300C från Dodge Magnum är fronten och inredningen samt att 300c har kromlister där magnumen har färgmatchade/svarta lister. 300C har reflexer i baken - Annars är det exakt samma bil och därmed samma komfort. Det finns dock fler Magnum SRT8 än 300C SRT8 i sverige vilka har bättre stolar, bättre fjärdring och bättre bromsar - vilket gör att den upplevs som skönare att åka i - och sannolikheten att man får prova en SRT8 är större med en Magnum än en 300C.

Det är bra med utrymme där bak, men det sluttande taket kapar endel volym där inne. Tar du dock ur mellanskivan  i bakluckan så finns det riktigt bra med plats. Hjulbasen är lång och huven slutar tvärt vilket kan göra den lite klurig att ta sig runt inne i trånga utrymmen med - men man vänjer sig.

Tittar vi på Magnum finns den i 2 olika utseenden. En från 2005 till 2007 och en från 2008 - aka. the unicorn eftersom 2008 tillverkades väldigt kort tid och därmed är sällsynt och därför dyrare. Motoralternativen sträcker sig från SE med 2.7L V6, SXT med 3.5L V6, R/T med 5.7L V8 (och som AWD för den som önskar) samt SRT8 med 6.!L V8.

Smaken är som bekant som baken - och skall du ha en 300C kombi blir det europaköp vilket driver upp priserna.

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Yanni Volvo förare
17 april 2012 · 102 Inlägg

kameramannen skrev:
Alltså - det som skiljer 300C från Dodge Magnum är fronten och inredningen samt att 300c har kromlister där magnumen har färgmatchade/svarta lister. 300C har reflexer i baken - Annars är det exakt samma bil och därmed samma komfort. Det finns dock fler Magnum SRT8 än 300C SRT8 i sverige vilka har bättre stolar, bättre fjärdring och bättre bromsar - vilket gör att den upplevs som skönare att åka i - och sannolikheten att man får prova en SRT8 är större med en Magnum än en 300C.

Det är bra med utrymme där bak, men det sluttande taket kapar endel volym där inne. Tar du dock ur mellanskivan  i bakluckan så finns det riktigt bra med plats. Hjulbasen är lång och huven slutar tvärt vilket kan göra den lite klurig att ta sig runt inne i trånga utrymmen med - men man vänjer sig.

Tittar vi på Magnum finns den i 2 olika utseenden. En från 2005 till 2007 och en från 2008 - aka. the unicorn eftersom 2008 tillverkades väldigt kort tid och därmed är sällsynt och därför dyrare. Motoralternativen sträcker sig från SE med 2.7L V6, SXT med 3.5L V6, R/T med 5.7L V8 (och som AWD för den som önskar) samt SRT8 med 6.!L V8.

Smaken är som bekant som baken - och skall du ha en 300C kombi blir det europaköp vilket driver upp priserna.

Wow! Tack så mycket för din hjälp!
300 C heter dom så ? eller är det olika 300 c och 300? smile

Yanni Volvo förare
17 april 2012 · 102 Inlägg

matteeee skrev:

Yanni skrev:
Ja Jag vill ha en kombi bil. Hur är det med bagageutrymmet? Får det plats en stor schäfer i den? Själv tycker jag att chryslern ser bättre ut. Men Magnum är bättre comfort. smile Svårt detta. Vilken är störst i bagagen?


Ot. Är inte en HAN wink

Har aldrig sett en stor kombi-bil som en stor schäfer inte skulle kunna få plats i, så gäller även Dodge/Chrysler.
Schäfrar trivs dessutom på rätt liten yta. Hundförarna i polisen har ju två st schäfrar/mallar i var sin bur i V70s och liknande. Inga problem.
Börjar du fundera på att skaffa tre schäfrar börjar du få problem även om jag tror det går om inte alla är av rekordstorlek smile

Tycker bara dom ser så "låga" ut från golv till tak. smile

MeepMeep Finraggare
17 april 2012 · 2 381 Inlägg

De ser ut som en tak kapad likbil ja. Det är ju det som är det härliga

och så kan man göra såhär

http://www.youtube.com/watch?v=csuDcQRhau8

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Yanni Volvo förare
17 april 2012 · 102 Inlägg

kameramannen skrev:
De ser ut som en tak kapad likbil ja. Det är ju det som är det härliga

och så kan man göra såhär

http://www.youtube.com/watch?v=csuDcQRhau8

Ja absolut inte något fel på hur den ser ut!! smile Jag tänkte på vovvan smile Såg btw din bil i på Jakobsbergsträffen smile Grymt snygg!

turbostalle
17 april 2012 · 27 Inlägg

Hej!

Är det 300:an eller magnum som du menar har bättre stolar fjädring och bromsar?

mvh / staffan



kameramannen skrev:
Alltså - det som skiljer 300C från Dodge Magnum är fronten och inredningen samt att 300c har kromlister där magnumen har färgmatchade/svarta lister. 300C har reflexer i baken - Annars är det exakt samma bil och därmed samma komfort. Det finns dock fler Magnum SRT8 än 300C SRT8 i sverige vilka har bättre stolar, bättre fjärdring och bättre bromsar - vilket gör att den upplevs som skönare att åka i - och sannolikheten att man får prova en SRT8 är större med en Magnum än en 300C.

Det är bra med utrymme där bak, men det sluttande taket kapar endel volym där inne. Tar du dock ur mellanskivan  i bakluckan så finns det riktigt bra med plats. Hjulbasen är lång och huven slutar tvärt vilket kan göra den lite klurig att ta sig runt inne i trånga utrymmen med - men man vänjer sig.

Tittar vi på Magnum finns den i 2 olika utseenden. En från 2005 till 2007 och en från 2008 - aka. the unicorn eftersom 2008 tillverkades väldigt kort tid och därmed är sällsynt och därför dyrare. Motoralternativen sträcker sig från SE med 2.7L V6, SXT med 3.5L V6, R/T med 5.7L V8 (och som AWD för den som önskar) samt SRT8 med 6.!L V8.

Smaken är som bekant som baken - och skall du ha en 300C kombi blir det europaköp vilket driver upp priserna.

MeepMeep Finraggare
17 april 2012 · 2 381 Inlägg

Förlåt om jag var otydlig. Det är samma stolar i 300C och Magnum om man jämför modellerna. Dock är det bäst stolar i en SRT8 (både magnum och 300c) och priserna på SRT8 är bättre på Magnum - alltså är det ett bättre köp. Dessutom om du provsuttit en Magnum och tänkt "fan vad sköna stolar" så är det säkert en SRT8.

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
tjompa
17 april 2012 · 340 Inlägg

Hyrde en dodge magnum i USA 2008, ingen vidare bra bil då det kommer till kvalitetskänsla tyvärr. Men det beror ju vad man jämför med men jag var orolig för att inte ens ta mig från kust till kust med den bilen.
SRT8 Kan jag inte uttala mig om, förhoppningsvis inte ihopskruvade på måndagar.

MeepMeep Finraggare
17 april 2012 · 2 381 Inlägg

Jepp för hyrbilar brukar ju vara välservade, ompysslade och aldrig idiotkörda wink

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang