2669
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

2 763 Inlägg
13 augusti 2012
Opelmadness skrev:
BOLIN_ skrev:
Jag blinkar faktiskt in i rondellen om jag ska till vänster! Och jag är snart 19 tongue

Känns skönt att man inte är ensam
Jag gav mig med det eftersom många blev förbannade. Ska nog f*n börja igen. smile Är dubbelt så gammal som dig. wink

Jag skiter fullständigt i vad andra tycker om det, jag tycker att det är bra så då gör jag så! smile Det tycker jag att du bör göra, jag uppskattar det iaf smile

Volvo - For Life

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
13 augusti 2012
BOLIN_ skrev:
Opelmadness skrev:
BOLIN_ skrev:
Jag blinkar faktiskt in i rondellen om jag ska till vänster! Och jag är snart 19 tongue

Jag gav mig med det eftersom många blev förbannade. Ska nog f*n börja igen. smile Är dubbelt så gammal som dig. wink

Jag skiter fullständigt i vad andra tycker om det, jag tycker att det är bra så då gör jag så! smile Det tycker jag att du bör göra, jag uppskattar det iaf smile

Det kan du lita på. Skön inställning! Själv har jag en onödig tendens att tända till när jag vet att jag inte gjort nåt fel. hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

2 763 Inlägg
13 augusti 2012
Opelmadness skrev:
BOLIN_ skrev:
Opelmadness skrev:

Det kan du lita på. Skön inställning! Själv har jag en onödig tendens att tända till när jag vet att jag inte gjort nåt fel. hmm

Du är inte ensam om att tända till lätt ibland hmm

Volvo - For Life

2 046 Inlägg
13 augusti 2012
BOLIN_ skrev:
Opelmadness skrev:
BOLIN_ skrev:

Pheew här kan man prata ut! Jag har också väldigt väldigt lätt att tända till när folk i trafiken ger finger eller liknande när man har gjort rätt och man vet om de.

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

2 763 Inlägg
13 augusti 2012
kannebanne skrev:
BOLIN_ skrev:
Opelmadness skrev:

Pheew här kan man prata ut! Jag har också väldigt väldigt lätt att tända till när folk i trafiken ger finger eller liknande när man har gjort rätt och man vet om de.

Jag skällde ut en kille i Arjeplog så det stod härliga till nu i våras! Han körde om mig på ett gupp/övergångställe vid en korsning när jag fick möte, han var bara några centimeter från att klippa min framskärm med sin 240. Följde efter honom genom hela samhället och en bit utanför körde han ner i diket! Tur att jag hade en polare med mig som hejdade mig, annars vet jag inte vad som hade hänt... hmm

Volvo - For Life

2 046 Inlägg
13 augusti 2012
BOLIN_ skrev:
kannebanne skrev:
BOLIN_ skrev:

Jag skällde ut en kille i Arjeplog så det stod härliga till nu i våras! Han körde om mig på ett gupp/övergångställe vid en korsning när jag fick möte, han var bara några centimeter från att klippa min framskärm med sin 240. Följde efter honom genom hela samhället och en bit utanför körde han ner i diket! Tur att jag hade en polare med mig som hejdade mig, annars vet jag inte vad som hade hänt... hmm

I vem vet.. Låt fantasin flöda så hade du sprängt han i tusen bitar!

Avstängd
10 388 Inlägg
13 augusti 2012
Otacksamhet....kan bli så förbannad över att folk inte har artighet, uppfostran eller vett nog att tacka när någon underlättar för dem i trafiken

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

2 046 Inlägg
13 augusti 2012
it_mutt skrev:
Otacksamhet....kan bli så förbannad över att folk inte har artighet, uppfostran eller vett nog att tacka när någon underlättar för dem i trafiken

Dedär är visa ord från en Audi broder! Bara folk med familj gamla och några 10-15 åringar som tackar!

2 763 Inlägg
13 augusti 2012
kannebanne skrev:
BOLIN_ skrev:
kannebanne skrev:

I vem vet.. Låt fantasin flöda så hade du sprängt han i tusen bitar!

Han hade nog fått smaka på min näve om inte annat! roll

Volvo - For Life

Rumpmas
3 860 Inlägg
13 augusti 2012
Inte rondelldiskussionen igen sad

Vi kommer aldrig att uppnå konsensus i frågan eftersom en del årskullar som tog årskort runt sekelskiftet, däribland jag, fick lära sig det som gällde hos Vägverket då, att blinka vänster när du åker vänster i cirkulationen för att börja blinka höger när du passerar avfarten rakt fram. Vad vi fått lära oss angående rondellkörning när vi tog kortet beror på vad Vägverket rekommenderade just då, det har ändrat sig ett par gånger. Det enda som alltid gällt är att du ska blinka höger när du passerar avfarten närmast före en du ska ta.

Forummoderator
26 490 Inlägg
14 augusti 2012
Andromeda skrev:
Mack skrev:
Kalltkaffe skrev:

Men då kör man inte om, eftersom det inte är säkert. Då väntar man smile

Precis.

Exakt vad jag skrev i det första inlägget. Men det är fortfarande värre att lägga sig bakom och stänga in den omkörande så att denne inte kan avbryta sin omkörning. Vilket jag också skrev i det första inlägget.

Är vi överens om att det finns dubbelfiliga vägsträckor som kan göra det svårt att köra om med dålig planering och en motorsvag bil, och att det är betydligt värre att straffa en sådan dåligt planerad omkörning med att stänga in en bil på så sätt att en allvarlig olycka garanterat inträffar om omkörningen inte hinner fullföljas?

Ja.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Fri fart för ett fritt folk!
14 811 Inlägg
14 augusti 2012
IceEyes skrev:
Cirkulationsplatser, eller snarare avsaknaden av tydliga regler för hur man agerar i dessa. Polisen har ett regelverk för körning i cirkulationsplatser, körskolan ett annat, medan lagboken basunerar ut ett tredje, och de som skrev regelverket i lagboken ett fjärde system.

betvivlar att dom har olika regler .
reglerna kan inte vara mer solklara än dom är

blinka alltid höger när man ska svänga ur rondellen

den som byter fil är den som ska kontrollera att det är fritt

sen att folk inte klarar av allt det där när dom kör bil bevisar bara att dom borde ta körkortet ifrån dom

tycker att det är dagligen någon som genar i 2filiga rondeller och varken blinkar när dom ska svänga ut eller tittar att det är fritt

skulle jag köra efter reglerna så hade jag krockat minst varannan dag under denna sommar
som värst så var det 3nära ögan upplevelse på loppet av 2timmar varv bilen stog parkerad i 1timme och 45minter av dom..och jag paserade 2rondeller under dom 2timmarna

det som stör mig mest är att folk inte ens förstår varför någon tutar för dom har ingen aning om att man ligger brevid dom och att dom är 2mm från att sätta deras bil i min bil
Senast redigerat av Growe (14 augusti 2012)

Kör fort så hinner inget hända...

7 490 Inlägg
15 augusti 2012
Yanni skrev:
Något som kan göra mig riktigt förbannad är posten, dom ser o hör ingenting när dom kör.

mm,, var tvungen att gå in på påkörninfgsfältet å göra en omkörning på fel sida pga av att en postbil vräkte sig ut framför mig på E4an,, OBS jag hann köra om fanskapet PÅ påfartsfältet innan den gick ihop på vägrenen,,
meo så hade han kunnat vänta 2 sek om ens det, och sen vikit ut,, IDOT wink wink

162 Inlägg
15 augusti 2012
Jag vet inte om detta har sagts innan, men folk som inte kör upp i 110 på ett påkörningsfält hatar jag verkligen. Det kokar i mig när jag får en sådan stoppkloss framför mig. Ligger i 80-90 hela vägen ut på motorvägen, först då gasar de på (fast då är de iofs redan långt bak i min bakspegel)

How about you come sit on my lap and we'll see what pops up

Handledare
1 481 Inlägg
15 augusti 2012
HalfShell skrev:
Jag vet inte om detta har sagts innan, men folk som inte kör upp i 110 på ett påkörningsfält hatar jag verkligen. Det kokar i mig när jag får en sådan stoppkloss framför mig. Ligger i 80-90 hela vägen ut på motorvägen, först då gasar de på (fast då är de iofs redan långt bak i min bakspegel)

80-90? Då har du tur. Jag har haft en Tant som stannade när påfarten tog slut för att det kom bilar på motorvägen. yikes
Lång kö bakom mig, snacka om olycksrisk. Sådana ska inte ha körkort.

2 075 Inlägg
15 augusti 2012
HalfShell skrev:

En gång svängde en ut i 80km/h ungefär 50 meter framför mig när jag körde 120 i vänstra körfältet på en motorväg. Var rätt så nära röven på hans bil innan jag var nere i 80. Och därefter så kör han 120-140 på 100-väg, och gjorde en massa riskabla omkörningar. Antar att han inte ens kollade i spegeln innan han bytte körfält.

Men något som är lite kul är när någon som på accelerationsfält kör bredvid en och försöker komma ut:)
En gång var det en som gjorde så när jag körde med lastbil och det slutade med att han körde utanför vägen jämsides med mig i några hundra meter, innan han saktade in och svängde in bakom mig. Tycker det inte kunde ha varit så svårt för honom att antingen gasa på eller sakta ner lite och svänga ut framför/bakom mig.

Däremot så såg jag något som man verkligen kan kalla för det värsta som kan hända i trafiken igår. Med andra ord en trafikolycka. Däremot så såg det inte så allvarligt ut. Tog även en bild av det, men tänkte inte lägga upp det när det inte riktigt är det som tråden handlar om.

239 Inlägg
15 augusti 2012
Varför inte? Tråden uppmanar ju till bildpostning. smile

MammDiin skrev:
HalfShell skrev:

En gång svängde en ut i 80km/h ungefär 50 meter framför mig när jag körde 120 i vänstra körfältet på en motorväg. Var rätt så nära röven på hans bil innan jag var nere i 80. Och därefter så kör han 120-140 på 100-väg, och gjorde en massa riskabla omkörningar. Antar att han inte ens kollade i spegeln innan han bytte körfält.

Men något som är lite kul är när någon som på accelerationsfält kör bredvid en och försöker komma ut:)
En gång var det en som gjorde så när jag körde med lastbil och det slutade med att han körde utanför vägen jämsides med mig i några hundra meter, innan han saktade in och svängde in bakom mig. Tycker det inte kunde ha varit så svårt för honom att antingen gasa på eller sakta ner lite och svänga ut framför/bakom mig.

Däremot så såg jag något som man verkligen kan kalla för det värsta som kan hända i trafiken igår. Med andra ord en trafikolycka. Däremot så såg det inte så allvarligt ut. Tog även en bild av det, men tänkte inte lägga upp det när det inte riktigt är det som tråden handlar om.
Senast redigerat av Korsriddaren (15 augusti 2012)

Always a better way - Toyota

1 322 Inlägg
15 augusti 2012
Jag hatar när det ligger epa-traktor/traktorer framför..... så är man ganska långt bak i kön så man inte kommer förbi heller....

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!

2 075 Inlägg
15 augusti 2012
Korsriddaren skrev:
Varför inte? Tråden uppmanar ju till bildpostning. smile

Här kommer då en bild på trafikolyckan: https://www1.garaget.org/gallery/images/173/172447/172447-7ad4e73f851b7d5ea48dd6e7db28f66e_large.jpg

Hade en bild på bred transport också, vilket jag inte är så förtjust i efter att jag mött en sån en gång när det var kolmörkt. Av någon anledning så blinkar de med helljusen även när det är mörk, vilket jag anser är rätt så onödigt.
Däremot verkade de tycka att jag var onödig när jag erbjöd demonstration av hur det är att bli bländad.
Vet inte om det bara är jag som ser deras brandgula varningsljus redan från flera kilometers avstånd? För de verkade tro att man inte ser dem när de använde sig av helljusen också.
https://www1.garaget.org/gallery/images/173/172447/172447-a6261869bf3e629ea7de90ad619e2fb1_large.jpg

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
15 augusti 2012
MammDiin skrev:
HalfShell skrev:

I min körkortsbok stod det att man var skyldig att lämna plats och släppa ut bilar som kommer på påfarter.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

Sök