2261
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

självutnämnd expert
157 Inlägg
17 augusti 2012
Dumhuven som ser att man ska köra om dem men sedan gasar på mad

if you’re going to talk the talk, you’ve got to walk the walk

2 075 Inlägg
17 augusti 2012
Adeno skrev:
Dumhuven som ser att man ska köra om dem men sedan gasar på mad

På tal om att köra om. Så en gång blev jag omkörd på E8:an 2 gånger av en Volvo med lite mera hästar under huven. Sen så när vi kom ut på motorvägen så körde jag om honom. Och då höll jag 120 och han gasade sedan upp och körde riktigt nära röven på mig. För att sedan blåsa om när jag svängde in till höger körfält.
Tror han kände sig lite värdelös som förare när han blir omkörd av en familjebuss på en motorväg i 120 smile

Att kunna trycka en gaspedal i botten klarar vem som helst av. Däremot kräver resten av bilkörningen lite mera än så. Däremot kan hästkrafter kompensera brister i resten av bilkörandet. Eller bara göra så att man når dikesbotten snabbare.

239 Inlägg
18 augusti 2012
Härligt att se att Lexus ligger överst i listan nu. Det blir min nästa bil. smile

Constantine skrev:
Korsriddaren skrev:
Köper man japanskt förväntar man sig inte att behöva besöka verkstad annat än vid service. När det gäller kundnöjdhet brukar Mercedesägare ligga dåligt till. Hur det är med franska bilägare, bortsett från den dåliga kvalitén på bilarna, det vet jag inte. smile

Bromar skrev:
Det jag läste senast bland missnöjda bilägare och då ingår det hur de blivit behandlade på firmorna vid eventuella problem osv, då kom våra franska vänner längst ner på den listan.

Men men, man köper väll inte en bil och tror att man aldrig behöver göra något med den.

Måste bara lägga in en länk som visar senare mätta "nöjdast bilägare kör" http://www.bytbil.com/nyheter/yvh2skyg/ Så Mercedes är faktiskt på fjärde plats och har stegrat successivt sen 1998 då dem tok sjönk. Strax efter på 5:e plats finns Toyota.

Vill ang. Kia garantin också tillägga att jag vet flera som har haft enorma problem med att få navigationen att fungera i bilarna och det är oftast någonting som går sönder väldigt ofta och är väldigt tidsomfattande. Klart det finns fel på alla bilar men att det är 8 års garanti betyder automatiskt inte att det är kvalitets grejer vi snackar om, sen går det alltid att diskutera vidare vad garantin täcker och inte.

Always a better way - Toyota

1 436 Inlägg
20 augusti 2012
Bilförare på Gotland.
Oklart om det är lokalbefolkning eller 80-plusare som är på semester. Hade det tveksamma nöjet att åka där förra veckan. Jättefina raka vägar med en bilbredd breda väggrenar, ändå ligger "folk" och slickar mitten i 20km/h under rådande hastighetsbegränsning. Varje gång vi åkte väg 140 hände det. Hur svårt är det att underlätta omkörning om man nu måste söndagsköra hela veckan?

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

336 Inlägg
21 augusti 2012
när man hamnar bakom en traktor som inte släpper förbi en även om det kommer bra tillfälle.. FÅR SPEL!!

183 Inlägg
21 augusti 2012
DrenneR skrev:
när man hamnar bakom en traktor som inte släpper förbi en även om det kommer bra tillfälle.. FÅR SPEL!!

Kan ju bara säga att om man nu skulle stanna med traktorn så kommer man nästan aldrig tillbaks in på vägen igen. Då jag har kört på lite större vägar och stannat och släppt förbi folk så tar det mig nästan alltid 5-10 min att komma ut på vägen igen. Dock så ligger jag alltid så långt ut åt höger jag kan för att underlätta omkörningar osv

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
21 augusti 2012
Igår körde jag på en ganska smal landsväg. Den är väldigt glest trafikerad, ibland kan man åka 2mil utan att möta någon.
Upp från en åker kommer en traktor, han stannar och tittar på mig, då är jag ca 150-250m från honom.
Då kör fanskapet ut på vägen! Vägen är dessutom så smal att man inte kan köra om en traktor med stor gödselvagn, så jag fick ligga bakom honom i 1,5mil!
Man var så arg så man satt och studsade i bilen.
Han kunde inte tänka sig att vänta 10 sekunder med att åka ut?

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

Muttley
21 augusti 2012
Zmirro skrev:
DrenneR skrev:

Kan ju bara säga att om man nu skulle stanna med traktorn så kommer man nästan aldrig tillbaks in på vägen igen. Då jag har kört på lite större vägar och stannat och släppt förbi folk så tar det mig nästan alltid 5-10 min att komma ut på vägen igen. Dock så ligger jag alltid så långt ut åt höger jag kan för att underlätta omkörningar osv

Då kan de välja sina tillfälle.  De är rent ohyfs att köra ut mellan gårdstånga-eslöv en bit efter 4.  Rent efterblivet om man ska vara rättvis.

239 Inlägg
21 augusti 2012
Cyklister som inte förstått vad ringklockan är till för. Håller på bli påkörd bakifrån varje gång jag är ute med hunden. Jävla idioter!

(Och nej, jag går inte med hunden på cykelbanan. Detta handlar om en ordinär gångväg där det är tillåtet att cykla, i anslutning till bostadsområde.)
Senast redigerat av Schneeflocke (21 augusti 2012)

183 Inlägg
21 augusti 2012
Nu vet jag inte var Gårdstånga-eslöv är men jag brukar välja alternativa vägar vid slutedags smile Dels för att det är förbannat jobbigt att köra traktor i mycket trafik och för att alla blir så jävla griniga smile

239 Inlägg
21 augusti 2012
Låg själv bakom en traktor vid Gårdsstånga-Eslöv i flera kilometer i går... i 20km/h. mad

Zmirro skrev:
Nu vet jag inte var Gårdstånga-eslöv är men jag brukar välja alternativa vägar vid slutedags smile Dels för att det är förbannat jobbigt att köra traktor i mycket trafik och för att alla blir så jävla griniga smile

183 Inlägg
21 augusti 2012
Jo det är tråkigt att hamna bakom dom, men oftast så går det ta sig förbi om dom bara håller ut mot diket. Problemet brukar oftast vara att det är någon bakom som inte vågar köra om även fast dom kan hur enkelt som helst ta sig om smile

239 Inlägg
21 augusti 2012
Den aktuella vägen är 2+1-väg med vajer på ena sidan och stålräcke på den andra. Det går inte att köra om. Det sjukaste i sammanhanget är att det går en grusväg parallellt med denna väg. Där kunde ju traktorn köra istället.

Zmirro skrev:
Jo det är tråkigt att hamna bakom dom, men oftast så går det ta sig förbi om dom bara håller ut mot diket. Problemet brukar oftast vara att det är någon bakom som inte vågar köra om även fast dom kan hur enkelt som helst ta sig om smile
Senast redigerat av Schneeflocke (21 augusti 2012)

Muttley
21 augusti 2012
Schneeflocke skrev:
Cyklister som inte förstått vad ringklockan är till för. Håller på bli påkörd bakifrån varje gång jag är ute med hunden. Jävla idioter!

(Och nej, jag går inte med hunden på cykelbanan. Detta handlar om en ordinär gångväg där det är tillåtet att cykla, i anslutning till bostadsområde.)

Har ingen sån på min. Jag gör massa ljud smile men förstår dig.

Muttley
21 augusti 2012
Schneeflocke skrev:
Den aktuella vägen är 2+1-väg med vajer på ena sidan och stålräcke på den andra. Det går inte att köra om. Det sjukaste i sammanhanget är att det går en grusväg parallellt med denna väg. Där kunde ju traktorn köra istället.

Zmirro skrev:

Jag kom där i onsdags förra veckan vid rusning. Skönt nog gick allt fint med trafiken, kom från Malmö och jag kör över Eslöv-stockamöllab hem. 5 traktorer inte en enda av dessa tänkte släppa fram någon.

336 Inlägg
21 augusti 2012
Zmirro skrev:
DrenneR skrev:

jo men om det "bara" är 3-4 bilar bakom och han vet att han ska köra en mil till typ så är det ganska enkelt och snabbt gjort.. på större landsvägar där det kommer bilar 100km/h hela tiden kan jag förstå att man drar sig för att stanna vid sidan smile

Avstängd
10 388 Inlägg
21 augusti 2012
Skulle inte bli förvånad om det har att göra med det jag skrev tidigare; otacksamhet i trafiken

(dock inte enbart givetvis)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

239 Inlägg
22 augusti 2012
Hamnade bakom ett traktorskrälle i em igen (samma sträcka). Måste vara en sur bonde som läst denna tråd, och nu är ute och okynneskör bara för att jävlas. lol

tkd_rille skrev:
Schneeflocke skrev:

Zmirro skrev:

Jag kom där i onsdags förra veckan vid rusning. Skönt nog gick allt fint med trafiken, kom från Malmö och jag kör över Eslöv-stockamöllab hem. 5 traktorer inte en enda av dessa tänkte släppa fram någon.
Senast redigerat av Schneeflocke (22 augusti 2012)

183 Inlägg
22 augusti 2012
Schneeflocke skrev:
Hamnade bakom ett traktorskrälle i em igen (samma sträcka). Måste vara en sur bonde som läst denna tråd, och nu är ute och okynneskör bara för att jävlas. lol

Ser jag en vit toyota auris lovar jag att jag ska hämta traktorn! big_smile

239 Inlägg
22 augusti 2012
Om du tänker köra traktor mellan Falköping och Eslöv, så lovar jag att inte klaga över att du blockerar vägen, då bara resan i sig är en bedrift. big_smile

Zmirro skrev:
Schneeflocke skrev:

Ser jag en vit toyota auris lovar jag att jag ska hämta traktorn! big_smile

Sök