3534
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

volvoraggare
4 776 Inlägg
5 oktober 2012
PhR34k skrev:
sleepyoh skrev:
ironhead skrev:
värsta jag vet är sånna som ska ligga under tillåten hastighet och fotgängare som bara tar för givet att bilen stannar när dom kliver rätt ut på vägen

Att kliva/cykla rakt ut i vägen är någonting som tamejfan är livsfarligt. Jag kör en 4000mil/år enbart i Stockholm city och vissa förorter runt omkring, och det är tamejfan fan varje dag när man ligger i 40 på 50 väg och har grönt, 50 meter ifrån rödlyset är det någon stressad fotgängare som halvspringer över vägen. Har ju hänt att man får nita några gånger.

Klippte faktiskt en cyklist i förrgår, stod stilla vid ett övergångsställe, släpper över en kille, släpper kopplingen gasar, då kommer det en cyklist från snett höger bakifrån som kör rakt ut i vägen precis när jag börjar åka, dvs skulle korsa vägen från höger - vänster.  inte en chans att se hen, klippte henne höger fram med bilen, studsade upp på huven och slog i huvudet. Nu klarade denna cyklist sig relativt bra förutom en blåslagen kropp, men inge frakturer och så vidare. Blev inte ett märke på bilen som tur var. Det första jag tänkte var ''nej hoppas inte polisen kommer, nr 2 jag tänkte var hoppas inte bilen är bucklig''. Kalla mig empatilös men är man självmordspilot och svänger ut rätt framför i hög fart och hoppas på det bästa får man skylla sig själv. Har alltid haft i bakhuvudet att någon gång kommer jag klippa en cyklist.

Lite roligt är det när man kommer ner för Odengatan mot Sveavägen och det blir rött, är det 15 cyklister som ligger till höger nerför backen är det iallafall hälften som skiter i vilket och kör rakt ut i vägen och fortsätter. Dagligen ses detta, bara en tidsfråga innan någon dör där.

Dagligen möter man cyklister som cyklar mot enkelriktat och vinglar runt på vägen, smala jäkla gator och alla är stressade och ska fram, så kommer cyklisterna och cyklar mot enkelriktat och hoppas på det bästa.

Inte alla cyklister är dumma i huvudet men iallafall 1/3 är självmordspiloter. Att det gick så bra som det gick i min olycka häromdagen är otroligt, trodde på minst några benbrott och krossad skalle. Tur att dom hade hjälm iallafall, cyklisten berättade att det var 3e dagen någonsin hen hade hjälm på sig. neutral

Värsta är ju att det säkert är man själv som får ta skiten om man kör ihjäl någon.

Om det är den platsen jag tror du menar så dog det en person i somras, en lastbilen som svängde höger och klippte en cykliskt, observera PERSONEN dog.

jag fick nita för en blondin snygg var hon men tanklös nå fruktansvärt nej dom får allt ändra om lagen igen nu är det ju så att  bilarna måste stanna och folk har ju fått för sig att det är bara att kliva ut så stannar folk

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

1 319 Inlägg
5 oktober 2012
Nu kommer jag inte ihåg var i landet, har för mig att det var någonstans på den övre delen! Men denna kommun ska ju tydligen ta bort en jäkla massa övergångsställen på grund av att olyckorna har ökat sedan denna lagen kom. Folk blir invaggade i en falsk trygghet och bara knatar rakt ut i gatan.

Alla som har körkort och har kört på natten vet hur svårt det är att se personer som går över gatan utan reflexer, det är väldigt väldigt sent man ser dom och det är nog inte alla som en bra reaktionsförmåga tyvärr. Kan tänka mig att många olyckor kommer från det.

_----------'

7 490 Inlägg
5 oktober 2012
sleepyoh skrev:
ironhead skrev:
värsta jag vet är sånna som ska ligga under tillåten hastighet och fotgängare som bara tar för givet att bilen stannar när dom kliver rätt ut på vägen

Att kliva/cykla rakt ut i vägen är någonting som tamejfan är livsfarligt. Jag kör en 4000mil/år enbart i Stockholm city och vissa förorter runt omkring, och det är tamejfan fan varje dag när man ligger i 40 på 50 väg och har grönt, 50 meter ifrån rödlyset är det någon stressad fotgängare som halvspringer över vägen. Har ju hänt att man får nita några gånger.

Klippte faktiskt en cyklist i förrgår, stod stilla vid ett övergångsställe, släpper över en kille, släpper kopplingen gasar, då kommer det en cyklist från snett höger bakifrån som kör rakt ut i vägen precis när jag börjar åka, dvs skulle korsa vägen från höger - vänster.  inte en chans att se hen, klippte henne höger fram med bilen, studsade upp på huven och slog i huvudet. Nu klarade denna cyklist sig relativt bra förutom en blåslagen kropp, men inge frakturer och så vidare. Blev inte ett märke på bilen som tur var. Det första jag tänkte var ''nej hoppas inte polisen kommer, nr 2 jag tänkte var hoppas inte bilen är bucklig''. Kalla mig empatilös men är man självmordspilot och svänger ut rätt framför i hög fart och hoppas på det bästa får man skylla sig själv. Har alltid haft i bakhuvudet att någon gång kommer jag klippa en cyklist.

Lite roligt är det när man kommer ner för Odengatan mot Sveavägen och det blir rött, är det 15 cyklister som ligger till höger nerför backen är det iallafall hälften som skiter i vilket och kör rakt ut i vägen och fortsätter. Dagligen ses detta, bara en tidsfråga innan någon dör där.

Dagligen möter man cyklister som cyklar mot enkelriktat och vinglar runt på vägen, smala jäkla gator och alla är stressade och ska fram, så kommer cyklisterna och cyklar mot enkelriktat och hoppas på det bästa.

Inte alla cyklister är dumma i huvudet men iallafall 1/3 är självmordspiloter. Att det gick så bra som det gick i min olycka häromdagen är otroligt, trodde på minst några benbrott och krossad skalle. Tur att dom hade hjälm iallafall, cyklisten berättade att det var 3e dagen någonsin hen hade hjälm på sig. neutral

Värsta är ju att det säkert är man själv som får ta skiten om man kör ihjäl någon.

om du står still vid ett övergångsställe å en cyklist ska korsa så är det dennes fel,, för ett övegångsställe får man inte cykla på wink men en cykleöverfart är det ok,, så meo är det helt cyklistens fel wink

1 319 Inlägg
5 oktober 2012
Det var ju visserligen en cykel överfart, skrev det inte tillräckligt tydligt märkte jag, men så blir det efter några öl innanför västen. Men oavsett om det var en cykelöverfart eller inte, så tycker jag att man bör kolla innan man kör rakt ut i gatan. Just i detta fallet vet jag inte riktigt vem som är ''vållande'' egentligen. Å ena sidan kom hon från död vinkel och körde rätt ut i gatan, å andra sidan är det ju mitt ansvar att inte köra in i henne. Men samtidigt som det är mitt ansvar att inte köra in i henne så kan man inte bete sig vårdslöst. Hoppas jag inte svamlar allt för mycket, dags att sova.
Senast redigerat av sleepyoh (5 oktober 2012)

_----------'

1 160 Inlägg
5 oktober 2012
en fotgängare har skyldighet att se till att det är lämligt att gå över.

Avstängd
10 388 Inlägg
5 oktober 2012
Följande gäller för fordonsförare vid ett obevakat övergångsställe och cykelöverfart:
- Vid ett obevakat övergångsställe har man som fordonsförare väjningsplikt mot gående som gått ut på eller just ska gå ut på övergångsstället.
- När man närmar sig en obevakad cykelöverfart, ska man anpassa hastigheten så att det inte uppstår fara för cyklande och mopedförare som är ute på cykelöverfarten.
- Kör man ut ur en cirkulationsplats eller efter att ha svängt i en vägkorsning och ska passera en obevakad cykelöverfart, ska man köra med låg hastighet och lämna cyklande och förare av moped klass II som är ute på eller just ska färdas ut på cykelöverfarten tillfälle att passera. ( 3 kap. 61 § Trafikförordningen)

Följande gäller när man cyklar eller kör moped klass II och ska köra ut på en cykelöverfart:
- Den som cyklar eller kör en moped klass II och som ska färdas ut på en cykelöverfart ska ta hänsyn till fordon som närmar sig överfarten och får korsa vägen endast om det kan ske utan fara. (6 kap. 6 § Trafikförordningen)

Följande gäller för den gående:
- Gående som ska gå ut på ett övergångsställe ska ta hänsyn till avståndet till och hastigheten hos de fordon som närmar sig övergångsstället. Utanför ett övergångsställe får gående korsa vägen endast om det kan ske utan fara eller olägenhet för trafiken. (7 kap 4 § Trafikförordningen)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

1 160 Inlägg
5 oktober 2012
jag skrev det för fotgängare tror dom har rättighet.sen att fordonsföraren i 999 fall 1000 får för det är en helt annnan sak

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
6 oktober 2012
PhR34k skrev:
Nu skiter jag ifall hälften av alla garagere jobbar som vägarbetare, men hur i helvete svårt ska det vara att laga ett hål utan att det ska bli en bula?
Åker med 20" och känner av alla ojämnheter, nu senast lagade dom vägen hem men den är fan lika dålig som innan... istället för att hålet går ner så är det en bula uppåt.
Blir galen på skiten, det är inte rymdforskning de håller på med!

Går att laga så att det blir slätare än en bebisrumpa. Men det kostar mycket mer!

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Fri fart för ett fritt folk!
14 802 Inlägg
6 oktober 2012
En annan som kör runt dagligen förstår inte alla billister som faktist har problem med att lastbilar gör dumma saker.

vill påstå att till 99.99% är idioter till bilförare som inte visar någon som helst respekt

Tanke på hur jag beter mig i trafiken och aldrig råkar ut för en lastbil gör något dumnt eller åtminstånde VÄLDIGT sällan.
Visst kan jag störa mig på vissa lastbilar men samtidigt har dom inte gjort något fel i trafiken
dom kör tex om andra lastbilar det är inte så jävla skoj men mer än så är det inte

Bilisterna behöver helt enkelt förstå hur mycket svårare allt är bakom ratten i ett stort fordon och ge dom utrymmet och tiden dom behöver

om det innebär att man faktist får stanna i en rondell eller backa lite med bilen för att ge lite extra utrymme

det tar väldigt kort tid och kortare än att stå i vägen och irretera allt och alla
bara stanna upp och använda det man har mellan öronen

När jag är ute i bil har jag konstant atackfart saktar aldrig ner i rondeller utan ligger på rätt duktigt
men endå har jag aldrig upplevt att någon lastbil kastar sig ut framför mig och då passerar jag ett antal  rondeller som ligger vid ett stort industriområde som har konstant lastbilstrafik

så det lär knappast vara tur utan att andra inte kan visa någon som helst hänsyn
och inbillar sig själv att det är lastbilarna som gör fel

men en annan som dagligen får nita för bilistidioter som inte ens vet vad ordet högerregel betyder så
är inte folk i bilar speciellt högt upp på min lista av folk som kan köra i trafiken.

lätt och ledigt kan jag smälla minst 1gång om dagen pga detta och dom som inte förstår regelen tittar fan inte det minsta när man får stanna för dom för att inte få in någon äklig saab eller annat skrot rakt in i förar dörren

Ni som kör lastbil skit i idiotenra i bilarna knappast erat fel att dom inte kan tänka själva.
Utan er skulle sverige stanna!

Kör fort så hinner inget hända...

6 692 Inlägg
6 oktober 2012
Folk som tränger sig.

Plus poäng till den polska lastbilen på essingeleden som blockade de andra körfälten igår kväll för att folk inte skulle tränga sig vid fredhällstunneln tror jag.

big_smile

De/Dem

Självlärd
3 083 Inlägg
6 oktober 2012
Growe skrev:
En annan som kör runt dagligen förstår inte alla billister som faktist har problem med att lastbilar gör dumma saker.

vill påstå att till 99.99% är idioter till bilförare som inte visar någon som helst respekt

Tanke på hur jag beter mig i trafiken och aldrig råkar ut för en lastbil gör något dumnt eller åtminstånde VÄLDIGT sällan.
Visst kan jag störa mig på vissa lastbilar men samtidigt har dom inte gjort något fel i trafiken
dom kör tex om andra lastbilar det är inte så jävla skoj men mer än så är det inte

Bilisterna behöver helt enkelt förstå hur mycket svårare allt är bakom ratten i ett stort fordon och ge dom utrymmet och tiden dom behöver

om det innebär att man faktist får stanna i en rondell eller backa lite med bilen för att ge lite extra utrymme

det tar väldigt kort tid och kortare än att stå i vägen och irretera allt och alla

När jag är ute i bil har jag konstant atackfart saktar aldrig ner i rondeller utan ligger på rätt duktigt
men endå har jag aldrig upplevt att någon lastbil kastar sig ut framför mig och då passerar jag ett antal  rondeller som ligger vid ett stort industriområde som har konstant lastbilstrafik

så det lär knappast vara tur utan att andra inte kan visa någon som helst hänsyn

men en annan som dagligen får nita för bilistidioter som inte ens vet vad ordet högerregel betyder så
är inte folk i bilar speciellt högt upp på min lista av folk som kan köra i trafiken.

lätt och ledigt kan jag smälla minst 1gång om dagen pga detta och dom som inte förstår regelen tittar fan inte det minsta när man får stanna för dom för att inte få in någon äklig saab eller annat skrot rakt in i förar dörren

Ni som kör lastbil skit i idiotenra i bilarna knappast erat fel att dom inte kan tänka själva.

Är det några som KAN köra så är det just lastbilschaufförer. Speciellt dom äldre som har x antal tusen mil i ryggen.

Sen förstår ju inte folk att det tar nån minut extra o få upp farten när lasbilarna åker med xx ton i bilen och släpet

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

7 490 Inlägg
6 oktober 2012
Growe skrev:

såg faktiskt en mkt idiotisk lastbilsförare,, lettisk iof,, förmodligen full wink ironi;)  han körde om en liten polo i Sundsvall och det blev enfiligt å han sonika tryckte till polon,, nu tog det justsåpass i backspegeln, för polon flyttade sig,, men endå

Fri fart för ett fritt folk!
14 802 Inlägg
6 oktober 2012
granadadr skrev:
Growe skrev:

såg faktiskt en mkt idiotisk lastbilsförare,, lettisk iof,, förmodligen full wink ironi;)  han körde om en liten polo i Sundsvall och det blev enfiligt å han sonika tryckte till polon,, nu tog det justsåpass i backspegeln, för polon flyttade sig,, men endå

Min erfarenhet om just omkörningar så är det mer standard än undantag att bilister faktist ökar när man ligger på omkörning..

Tror jag inte är ensam att ha märkt detta fenomen när man kör om någon

då är det jävligt gött när fartspärren är paj och man trycker upp bussfan så man kommer om endå=)

letter och annat patrask räknar jag inte in som lastbilschafförer nu snackar vi svenska lastbilar ;-)
faktist inte sätt någon göra något som jag minns minns jag det inte kan det inte vara så allvarligt smile

Jag kan säga att jag gör misstag i trafiken fast jag bor bakom ratten
ibland stora ibland små  men vi är inte felfria men inte krockat än så länge iallfall smile

Kör fort så hinner inget hända...

1 160 Inlägg
6 oktober 2012
titta på youtube hur dom kör i ryssland .omkörning vid möte,rödljuskörn,mm dom är sjövilda .jämfört med dom  så kan inte vi klaga

Muttley
6 oktober 2012
horbybonnen skrev:
titta på youtube hur dom kör i ryssland .omkörning vid möte,rödljuskörn,mm dom är sjövilda .jämfört med dom  så kan inte vi klaga

Vi kan väl inte direkt jämföra med Ryssland då de bor 11 miljoner i bara Moskva.  Vi har med all säkerhet lika jävligt folk här men vi är bara 9 miljoner och de flesta är mesar smile  ryssar har lite mer temperament.

Ungdomar slutar aldrig förvåna och de blir bara dummare. ( de syftar jag till korkad körning)

Evildan
6 oktober 2012
tkd_rille skrev:
horbybonnen skrev:

Vi kan väl inte direkt jämföra med Ryssland då de bor 11 miljoner i bara Moskva.  Vi har med all säkerhet lika jävligt folk här men vi är bara 9 miljoner och de flesta är mesar smile  ryssar har lite mer temperament.

Ungdomar slutar aldrig förvåna och de blir bara dummare. ( de syftar jag till korkad körning)

Darwin hade en point big_smile

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
6 oktober 2012
horbybonnen skrev:

Enjoy http://rusdtp.ru tongue

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

1 705 Inlägg
8 oktober 2012
PhR34k skrev:
Nu skiter jag ifall hälften av alla garagere jobbar som vägarbetare, men hur i helvete svårt ska det vara att laga ett hål utan att det ska bli en bula?
Åker med 20" och känner av alla ojämnheter, nu senast lagade dom vägen hem men den är fan lika dålig som innan... istället för att hålet går ner så är det en bula uppåt.

Vägarbetare verkar vara ett lite speciellt släkte.
Här i Gävle har dom nyligen byggt om några korsningar, och i samband med detta tog dom bort några refuger.
Där refugerna tidigare var är det nu asfalterad körbana, så dom har hållit på några veckor med asfaltering. Vägen har även breddats på flera ställen.
Jag passerar dessa korsningar dagligen och tänkte att äntligen slipper man dom förbannade potthålen mitt i körbanan, men döm om min förvåning när ombyggnationen är klar och potthålen fortfarande finns kvar!
I en av korsningarna har dom alltså asfalterat en helt ny körbana, och inte mer än 2 decimeter bredvid den nyasfalterade körbanan är det ett gigantiskt potthål som garanterat skulle skrota en fälg om du kör ner i det.

Hur ända in i helvete apatisk måste man inte vara för att asfaltera en hel fil men inte orka tippa ner lite asfalt i potthålen 2 decimeter bredvid? Är vägarbetare totalt radiostyrda eller är dom så fruktansvärt less på sitt jobb att dom bara inte bryr sig?

1 160 Inlägg
8 oktober 2012
rcy skrev:
PhR34k skrev:

Här i Gävle har dom nyligen byggt om några korsningar, och i samband med detta tog dom bort några refuger.
Där refugerna tidigare var är det nu asfalterad körbana, så dom har hållit på några veckor med asfaltering. Vägen har även breddats på flera ställen.
Jag passerar dessa korsningar dagligen och tänkte att äntligen slipper man dom förbannade potthålen mitt i körbanan, men döm om min förvåning när ombyggnationen är klar och potthålen fortfarande finns kvar!
I en av korsningarna har dom alltså asfalterat en helt ny körbana, och inte mer än 2 decimeter bredvid den nyasfalterade körbanan är det ett gigantiskt potthål som garanterat skulle skrota en fälg om du kör ner i det.

Hur ända in i helvete apatisk måste man inte vara för att asfaltera en hel fil men inte orka tippa ner lite asfalt i potthålen 2 decimeter bredvid? Är vägarbetare totalt radiostyrda eller är dom så fruktansvärt less på sitt jobb att dom bara inte bryr sig?

inte xxx jobbar dom på ackord iallafall.

volvoraggare
4 776 Inlägg
8 oktober 2012
horbybonnen skrev:
rcy skrev:
PhR34k skrev:

inte xxx jobbar dom på ackord iallafall.

därför dom kallas potthål för att  svevia skiter i dom

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Sök