Growe skrev:
En annan som kör runt dagligen förstår inte alla billister som faktist har problem med att lastbilar gör dumma saker.
vill påstå att till 99.99% är idioter till bilförare som inte visar någon som helst respekt
Tanke på hur jag beter mig i trafiken och aldrig råkar ut för en lastbil gör något dumnt eller åtminstånde VÄLDIGT sällan.
Visst kan jag störa mig på vissa lastbilar men samtidigt har dom inte gjort något fel i trafiken
dom kör tex om andra lastbilar det är inte så jävla skoj men mer än så är det inte
Bilisterna behöver helt enkelt förstå hur mycket svårare allt är bakom ratten i ett stort fordon och ge dom utrymmet och tiden dom behöver
om det innebär att man faktist får stanna i en rondell eller backa lite med bilen för att ge lite extra utrymme
det tar väldigt kort tid och kortare än att stå i vägen och irretera allt och alla
bara stanna upp och använda det man har mellan öronen
När jag är ute i bil har jag konstant atackfart saktar aldrig ner i rondeller utan ligger på rätt duktigt
men endå har jag aldrig upplevt att någon lastbil kastar sig ut framför mig och då passerar jag ett antal rondeller som ligger vid ett stort industriområde som har konstant lastbilstrafik
så det lär knappast vara tur utan att andra inte kan visa någon som helst hänsyn
och inbillar sig själv att det är lastbilarna som gör fel
men en annan som dagligen får nita för bilistidioter som inte ens vet vad ordet högerregel betyder så
är inte folk i bilar speciellt högt upp på min lista av folk som kan köra i trafiken.
lätt och ledigt kan jag smälla minst 1gång om dagen pga detta och dom som inte förstår regelen tittar fan inte det minsta när man får stanna för dom för att inte få in någon äklig saab eller annat skrot rakt in i förar dörren
Ni som kör lastbil skit i idiotenra i bilarna knappast erat fel att dom inte kan tänka själva.
Utan er skulle sverige stanna!