5106
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Fri fart för ett fritt folk!
14 797 Inlägg
13 januari 2013
M7an skrev:
tkd_rille skrev:
M7an skrev:

Det är ju bättre att ha farthållaren i, då kan man ju snabbare kasta högerfoten på bromsen om något skulle uppstå.

Är du 90 år eller ?   Tar ungefär lika lång tid att dra foten från gasen som om du har foten på golvet.  Anledning att man inte ska ha farthållaren på är att de faktiskt kan sladda till och man känner inte av det. Kör man med gasen har man mer känsla i bilen.

Är du 90 år eller? Klart som fan att det går fortare att trampa på bromsen om man har foten vilandes på golv eller kardantunnel längre bak i bilen än pedalerna. Då behövs bara en muskelrörelse göras med foten/benet.

Vad åker du för oerhört opraktisk bil om den sladdar när du åker med farthållaren i på motorväg i 100 knyck med nån cm snö på vägbanan?. Har du blankslitna sommardäck då eller?

Och hur kan du känna på pedalen om bilen sladdar? Sitter hela din kropps känselorgan längst ut i högerfoten, det låter högst orimligt!

på mina bilar jag haft med farthållare så slår farthållaren av direkt när det släpper.
och det är bilar från 90talet.. abs men inget annat system.

Kör fort så hinner inget hända...

7 490 Inlägg
13 januari 2013
Growe skrev:
M7an skrev:
tkd_rille skrev:

Är du 90 år eller ?   Tar ungefär lika lång tid att dra foten från gasen som om du har foten på golvet.  Anledning att man inte ska ha farthållaren på är att de faktiskt kan sladda till och man känner inte av det. Kör man med gasen har man mer känsla i bilen.

Är du 90 år eller? Klart som fan att det går fortare att trampa på bromsen om man har foten vilandes på golv eller kardantunnel längre bak i bilen än pedalerna. Då behövs bara en muskelrörelse göras med foten/benet.

Vad åker du för oerhört opraktisk bil om den sladdar när du åker med farthållaren i på motorväg i 100 knyck med nån cm snö på vägbanan?. Har du blankslitna sommardäck då eller?

Och hur kan du känna på pedalen om bilen sladdar? Sitter hela din kropps känselorgan längst ut i högerfoten, det låter högst orimligt!

på mina bilar jag haft med farthållare så slår farthållaren av direkt när det släpper.
och det är bilar från 90talet.. abs men inget annat system.

jag måste faktisk erkänna trots LÅNG erfarenhet i sladdaning å lek,, att jag inte gärna har farthållare i vid halka,, man hinner inte riktig med att slå av den vid sladd,,

Evildan
13 januari 2013
it_mutt skrev:
Evildan skrev:
it_mutt skrev:

Ja eller;

http://www.goldfishcarecenter.com/image … h-care.jpg

om man blivit pälsallergiker?

Nu censurerar jag mitt eget inlägg ang IQ, guldfiskar samt överlägsenhet i syfte att inte bli avstängd.

Pratade inte vi om det innan? Att fler borde ta tillfället i akt och utöva självcensurering? wink

Yeaopp, och som så ofta är jag en förhoppningsvis inspirerande banbrytande individ.
Antagligen första medlemmen på g.org som utryckligen gör det och dessutom har gjort flertalet gånger.
Nu är jag så löjligt nöjd med mig själv att jag går och sover den självgodes triumferandes sömn.

7 490 Inlägg
13 januari 2013
Evildan skrev:
it_mutt skrev:
Evildan skrev:

Nu censurerar jag mitt eget inlägg ang IQ, guldfiskar samt överlägsenhet i syfte att inte bli avstängd.

Pratade inte vi om det innan? Att fler borde ta tillfället i akt och utöva självcensurering? wink

Yeaopp, och som så ofta är jag en förhoppningsvis inspirerande banbrytande individ.
Antagligen första medlemmen på g.org som utryckligen gör det och dessutom har gjort flertalet gånger.
Nu är jag så löjligt nöjd med mig själv att jag går och sover den självgodes triumferandes sömn.

ah hahaha smile smile  skön komentar smile

KHRacing
13 januari 2013
vart tog mitt inlägg vägen ?

Forummoderator
26 486 Inlägg
13 januari 2013
KHRacing skrev:

Gissar på att en moderator fortfarande var vaken..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Pim_Pim
13 januari 2013
KHRacing skrev:

Det försvann snabbare än en avlöning..

Muttley
13 januari 2013
M7an skrev:
tkd_rille skrev:
M7an skrev:

Det är ju bättre att ha farthållaren i, då kan man ju snabbare kasta högerfoten på bromsen om något skulle uppstå.

Skillnaden ligger på tusendels sekund. De går absolut inte snabbare att ta foten från golvet till bromsen.  När du har foten på gasen så vrider man bara på benet. Dvs de tar samma tid.
De bara är så att man avrådes helt och hållet från att använda farthållare vid besvärligt väglag, läs på lite. 
Sen borde du dessutom ha sunt förnuft och förstå att väglaget kan skifta mycket på kort sträcka.

Fri fart för ett fritt folk!
14 797 Inlägg
14 januari 2013
tkd_rille skrev:
M7an skrev:
tkd_rille skrev:

Skillnaden ligger på tusendels sekund. De går absolut inte snabbare att ta foten från golvet till bromsen.  När du har foten på gasen så vrider man bara på benet. Dvs de tar samma tid.
De bara är så att man avrådes helt och hållet från att använda farthållare vid besvärligt väglag, läs på lite. 
Sen borde du dessutom ha sunt förnuft och förstå att väglaget kan skifta mycket på kort sträcka.

tur du inte åkt buss med mig ;-) brukar sitta väldigt avslappnat med farthållaren i oavsätt väglag.
bussarna har jag ingen aning om vad som händer när det släpper
men bilen slår av vid minsta spinn. det tror jag alla bilar har som funktion om dom har abs och är från 90talets mitt iallfall

Kör fort så hinner inget hända...

Muttley
14 januari 2013
Growe skrev:
tkd_rille skrev:
M7an skrev:

tur du inte åkt buss med mig ;-) brukar sitta väldigt avslappnat med farthållaren i oavsätt väglag.
men bilen slår av vid minsta spinn. det tror jag alla bilar har som funktion om dom har abs och är från 90talets mitt iallfall

Jag åker aldrig buss någonsin för de kan inte köra buss i vårt område.
Har faktiskt aldrig märkt att mina bilar har slått av. Men jag kör heller inte med farthållare under väldigt skiftande väglag heller då jag lägger lite tanke på säkerheten för passagerarna.

542 Inlägg
14 januari 2013
18åringar som inte kan högerreglen eller hålla hastigheten på 30 och 50 vägar.

höll på att få en volvo 740 rakt i sidan på verkstadsbilen i kväll när han skulle impa på dom 14åriga fjortisarna som satt i bilen, på 30 väg. gick inte i 30 där inte 50 häller utan nog det dubbla minst.

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
14 januari 2013

Haha, word. Finns två som bor i byn där ja bor med fabia. Penchisar(?) båda och kör som det vore sightseeing. 40-50 på 70 väg för lite snö
Senast redigerat av Eddy (14 januari 2013)

1 171 Inlägg
14 januari 2013
granadadr skrev:
igår vart jag arg på en som tutade åt mig när jag gjorde en omkörning av han/hon i en kurva med FRI sikt,, kört där en miljon ggr wink

Du vet ju inte varför den tutade...

Hen kanske bara ville hälsa eller så körde du för nära bakom eller för snävt in framför.

Jag brukar ljustuta på folk som kör in nära framför nosen på mig, vill inte ha deras grus och salt i vindrutan.

mazdalover skrev:

höll på att få en volvo 740 rakt i sidan på verkstadsbilen i kväll när han skulle impa på dom 14åriga fjortisarna som satt i bilen, på 30 väg. gick inte i 30 där inte 50 häller utan nog det dubbla minst.

Så det är mer okey för oss äldre att strunta i högerregeln och köra för fort? tongue

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

1 160 Inlägg
14 januari 2013
RightFront skrev:
mazdalover skrev:

Så det är mer okey för oss äldre att strunta i högerregeln och köra för fort? tongue

helt klart vi är ju bäst............

Cykelhatande yrkeschaufför.
241 Inlägg
14 januari 2013
Eddy skrev:

Haha, word. Finns två som bor i byn där ja bor med fabia. Penchisar(?) båda och kör som det vore sightseeing. 40-50 på 70 väg för lite snö

Prova å häng med mig i jobb-bilen då. Den Fabian är bra kuskad.tongue

7 490 Inlägg
14 januari 2013
Growe skrev:
tkd_rille skrev:
M7an skrev:

nej tyvärr är det inte så,, en av mina har den funktionen,, antispinn på den,, å den andra har det INTE inte antispinn på den sad

Better than God \o/
1 886 Inlägg
14 januari 2013
lillen94 skrev:
MrTurbo skrev:
Reagerar på att många klagar på både folk som kör "för sakta" och de som kör "för fort". Allt det där är relativt gällande övrig trafik, väder etc. Jag tillhör dem som "alltid" kör för fort då skulle jag tro?

Exempel: När jag körde hem från jobbet igår snöade det lite. Tvåfilig motorväg, 100kmh , mycket väl saltad, ren asfalt i högerfilen, nån cm snö i vänsterfilen. Jag satte farthållare på 102kmh enligt gps och fick ligga i snöiga vänsterfilen helt ensam medan de flesta andra körde 60-70 kmh i den rena högerfilen. Körde jag som en "idiot" då?

nä du körde för sakta du med, om jag kom bakom dig på motorvägen så skulle jag ha blåst om dig likt väl xD

Det är helt okej för mig.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Better than God \o/
1 886 Inlägg
14 januari 2013
Crxkoffe skrev:
granadadr skrev:
Crxkoffe skrev:
jag hatar när man kör i 100km/h på en 100 väg och folk försöker köra om. Och om ni undrar så släpper jag inte om dom.det blir 3ans växel som åker i såklart!! smile

hoppas du skämtar

varför skulle jag skämta?

För att ingen normal människa med körkort gör så? Vänligen klipp sönder ditt körkort (om du ens har ett) och sänd in det till transportstyrelsen.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Sök