rcy skrev:
Andromeda skrev:
Var går gränsen då; får man ha og9-3 Viggenpaket på en vanlig og9-3 eller ng900? Får man ha R-paket på en vanlig V70- 00? Eller får man bara ha vingen, eller ens det?
Kan inte påstå att jag tycker det är samma sak.
Ett kjolpaket bidrar ju med något, det ger bilen ett bättre utseende och/eller bättre aerodynamik.
En 9-3 med viggenpaket är ju inte fy skam, blir ju liksom automatiskt en snygg bil även om det inte är en viggen.
En 9-3 SE med viggenklistermärken däremot ser ju bara löjligt ut.
Så länge man inte försöker påstå att det verkligen är en viggen så får folk mer än gärna viggenkitta sina bilar hur mycket dom vill, men fan inte med bara klistermärkena.
Folk får givetvis göra precis vad dom vill med sina bilar, men personligen stör jag mig som fan på ren dekaltrimming och "wannabe" stuket.
Senast nu i veckan gick jag förbi en 9-5 och lade märke till "Performance by Nordic" dekalen på bakluckan, så jag frågade ägaren som precis klev ur vilket steg det var? "Vadå steg?" frågade han förvånat?
"Ja, vilket trimsteg har du i bilen?" förklarade jag. Visade sig att det var en helt original 150-hästars lättryckare.
Tycker man verkligen inte att det känns lite löjligt att åka runt med bara klistermärken?
Helt seriöst, det är en allvarligt ställd fråga och inte ett försök att förlöjliga någon.