1974
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

157 Inlägg
28 juli 2013
Cyklister. Idag körde jag nästan på en idiot som helt plötsligt vinglade ut framför mig.
Och det finns en väg här i norrtälje som ALLA skiter att det är förbud mot trafik med annat motordrivet fordon än moped klass II. Nästa gång jag ser en idiot köra där så ska jag fan ställa mig i vägen och vägra flytta på mig

336 Inlägg
28 juli 2013
Blev "måttligt" irriterad när en idiot körde ut mitt framför mig på en 2+1-väg här om dagen.
Just där var det enfiligt i den riktningen jag körde, och 70 km/h (Större delen av vägen tillåter 100 km/h, men just där är det 70 km/h som gäller p.g.a. en korsande väg). Från vänster på denna väg kommer en liten Peugeot 206, som stannar precis som den ska. Föraren väntade på att en bil i motsatt riktning från min skulle passera, och körde sedan ut i min körriktning, mitt framför mig.

Jag stod på tutan och fick så klart pallnita och kasta ut bilen till höger så snart vägräcket tog slut (D.v.s. vid den korsande vägen), och köra om denna begåvade varelse på en busshållplats.

Hade där stått en buss hade jag fått välja mellan att dra rakt in i en stillastående buss, eller en rullande 206:a. Hade där inte varit någon busshållplats hade valet istället stått mellan en rullande 206:a och änden av ett mitträcke.

Bara ren lyckoträff att det gick som det gick, och det är jag jävligt glad för. Inte för att detta händer särskilt ofta, men det förtjänar ändå att skrivas här...

Just turbo power, no real shit.

JFfoto
28 juli 2013
it_mutt skrev:
swooosh skrev:
Japp hon lekte med sin iphone och kände sig nog lite bättre än oss andra.

Lekte hon med en iPhone så satt hon nog mest och tyckte synd om sig själv. Det hade jag gjort om jag hade en.

Jag hade varit livrädd om jag kört en bil och hållt på med en iphone, exploderar eller ger en stöt när som helst, farligare att hålla på med en iphone än att köra bil och hålla på med en samsung wink

Lite offtopic, men jaja,

Inbiten Volvonörd
799 Inlägg
28 juli 2013
Alla dessa stressade jävlar som tycker att det är en jättebra ide att börja köra om tex ett husvagnsekipage eller en lastbil precis efter "400meter kvar" skylten på 2+1vägar... Så alla andra måste nita...

De som ligger 50cm från en där det är fartkameror, ungefär som att dom kommer fortare fram då??

Sen har vi ju alla dessa idioter som vägrar lämna utrymme åt dom som ska ansluta sig till motorvägen via en påfart och bara ligger kvar i högra filen, i samma fart...

Och på landsvägar utan vägren kommer det ofta en bil i ens körfält fast åt fel håll, i full gång med att köra om nåt och tror att man ska kunna lägga sig i vägrenen, som inte finns...

Och alla dessa husvagnsekipage, som VÄGRAR fatta att om det finns en vägren på 90sträckan så bör man använda den för att släppa förbi köerna bakom ibland, så slipper folk göra idiotiska omkörningar och riskera folks liv...

Inget personligt till er som kör Audi Quattro men dessa bilar verkar ha nån sorts telepatisk förmåga som gör att dom kan tala om för föraren att "det är lugnt, du KAN köra om i moddsträngen i 140blås för du har ju FYRHJULSDRIFT!" men det som händer i verkligheten är att alla bilar i närheten blir förblindade av snörök/sprutande modd och Audin får sladd så den måste bromsa... händer hela tiden och det är fan nästan bara Audi quattro..

Volvo V70N 2,5T projekt>>> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290249
www.skogenracing.com
Volvo 944 Turbo+ 1991
Volvo 854 SE 1995

Avstängd
10 388 Inlägg
28 juli 2013
Lillkanto skrev:
Alla dessa stressade jävlar som tycker att det är en jättebra ide att börja köra om tex ett husvagnsekipage eller en lastbil precis efter "400meter kvar" skylten på 2+1vägar... Så alla andra måste nita...

De som ligger 50cm från en där det är fartkameror, ungefär som att dom kommer fortare fram då??

Sen har vi ju alla dessa idioter som vägrar lämna utrymme åt dom som ska ansluta sig till motorvägen via en påfart och bara ligger kvar i högra filen, i samma fart...

Och på landsvägar utan vägren kommer det ofta en bil i ens körfält fast åt fel håll, i full gång med att köra om nåt och tror att man ska kunna lägga sig i vägrenen, som inte finns...

Och alla dessa husvagnsekipage, som VÄGRAR fatta att om det finns en vägren på 90sträckan så bör man använda den för att släppa förbi köerna bakom ibland, så slipper folk göra idiotiska omkörningar och riskera folks liv...

Inget personligt till er som kör Audi Quattro men dessa bilar verkar ha nån sorts telepatisk förmåga som gör att dom kan tala om för föraren att "det är lugnt, du KAN köra om i moddsträngen i 140blås för du har ju FYRHJULSDRIFT!" men det som händer i verkligheten är att alla bilar i närheten blir förblindade av snörök/sprutande modd och Audin får sladd så den måste bromsa... händer hela tiden och det är fan nästan bara Audi quattro..

Det sistnämnda skulle jag säga är lika vanligt oavsett vilket "4x4-as" det gäller. Men ja, hela grejen är genompuckad

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

2 337 Inlägg
28 juli 2013
Ett par saker.

Folk som inte använder påfarter till motorvägar för att komma upp i hastighet.
Folk som inte använder blinkers på landsväg. Helt plötsligt ser man bromsljusen tändas och tror att det är något på vägen, men det var bara en taxi (eller någon annan) som skulle svänga och inte orkade trycka till spaken.
Folk som vräker sig ut på vägen från väjningsplikt eftersom de "förmodligen hinner". De hade de nog gjort om de hade kommit ihåg att trycka på gaspedalen. Istället kastar de sig ut och sen segar sig framåt när en annan kommer i 100 km/h (eller vilken hastighet det nu är på den aktuella vägen) och tvingas bromsa rätt rejält.

Ungdoms Räser
425 Inlägg
28 juli 2013
Folk som inte vet högerregeln är roliga. Finns en korsning vid Kallkällan i Luleå som det ej är några skyltar på. Kör lugnt och sakta ut då det inte kommer någon från höger, endast vänster. Eländet klänger på tutan och visar finger. Själv vinkar jag tillbaka smile

Även de som byter fil i en rondell. Vid Kulturens Hus finns en rondell där man kan köra 3/4 i högerfilen. Dvs från stan till 97an. Jag ligger bredvid denna dam som ligger i innerfilen. Mitt i allt får hon för sig att byta fil då hon kör ut. När det sedan blir skapligt nära så kollar hon höger och rycker till utav bara den.

Evildan
28 juli 2013
E22
Kalmar-Norrköping
2-1vägar
Husvagnsekipage och andra pappskallar som kör 70km/h när det är 1-filigt och 100km/h när det är två filigt på tidigare nämnda väg.
Folk som seeeeegar sig ifatt på 2-filig motorväg för att sedan tappa farten precis i den "döda vinkeln" och ligger sedan där och trycker i precis samma hastighet som bilen i höger fil medans vi kommer i fatt ett långsammare ekipage, husvagn, lastbil, hästlåda så högerfilaren får sakta in för att sedan hamna bakom detta ägg som nu sänker farten ytterligare 5-9km/h vid omkörningen vilket i sin tur skapar en lång härlig kö bakom tills denna passerat och då ökar farten igen.

735 Inlägg
28 juli 2013
2+1 väg. Folk som gasar när det är 2-filigt och saktar ner när det blir 1-filigt
Folk som inte gasar när dom svänger ut på landsväg/motorväg
Folk som inte förstår hur man blinkar i rondell.
Folk som inte använder vägrenen vid högersväng.
Folk som väljer fel fil vid korsningar med där det är 2 körfält i samma riktning.

Vi har ett fartgupp där jag bor på en väg med hastighetsgräns 40 km/h. Guppet är så pass litet att man kan köra över 80 km/h utan att det knappt märks men ändå ska folk med stadsjeepar tvärnita och köra 20 över det...

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 371 Inlägg
28 juli 2013
xeno95 skrev:
2+1 väg. Folk som gasar när det är 2-filigt och saktar ner när det blir 1-filigt
Folk som väljer fel fil vid korsningar med där det är 2 körfält i samma riktning.

Vi har ett fartgupp där jag bor på en väg med hastighetsgräns 40 km/h. Guppet är så pass litet att man kan köra över 80 km/h utan att det knappt märks men ändå ska folk med stadsjeepar tvärnita och köra 20 över det...

Hahaha!!! Stadsjeeparna är ju så låga! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Avstängd
10 388 Inlägg
28 juli 2013
xeno95 skrev:

Det skulle ju ex.vis inte jag ha en aning om om jag passerade där...

735 Inlägg
28 juli 2013
it_mutt skrev:
xeno95 skrev:

Använd ögonen så ser man hur pass litet guppet är.. Och alla kan inte vara turister smile

1 412 Inlägg
28 juli 2013
xeno95 skrev:
Vettemannen skrev:
xeno95 skrev:

/Benny

Guppen HAR vart fartdämpande men sen dom la ny asfalt på en gamla så "höjdes" körbanan och gör guppen värdelösa i dagsläget..

Har säkert toppar 100 där någon dag med solen i nacken och en illamående mage så man har haft lite bråttom hem wink
Aldrig har bilen ens vart nära att dunsa i

Intressant.

Du har kört 100 på en 40-väg men det är dom som kör lite extra sakta vid farthindret som gör fel?

735 Inlägg
28 juli 2013
OpelP1 skrev:
xeno95 skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

Guppen HAR vart fartdämpande men sen dom la ny asfalt på en gamla så "höjdes" körbanan och gör guppen värdelösa i dagsläget..

Har säkert toppar 100 där någon dag med solen i nacken och en illamående mage så man har haft lite bråttom hem wink

Intressant.

Du har kört 100 på en 40-väg men det är dom som kör lite extra sakta vid farthindret som gör fel?

Nu var ju frågan vad just JAG stör mig på smile Inte vad som är rätt och fel. Sen antar jag att du har egna åsikter smile

Avstängd
10 388 Inlägg
28 juli 2013
xeno95 skrev:
it_mutt skrev:
xeno95 skrev:

Använd ögonen så ser man hur pass litet guppet är.. Och alla kan inte vara turister smile

Vet dock av erfarenhet flera farthinder som "ser" galet snälla ut, men inte varit det. Men visst, jag köper väl att en del av bilarna där "borde veta om det", eller ja, förarna åtminstone tongue

5 849 Inlägg
28 juli 2013
xeno95 skrev:
Vettemannen skrev:
xeno95 skrev:

/Benny

100km/h på 40-väg, är du tokig pojk!
Nog för att jag är dålig på att hålla hastighetsgränserna, men 40-väg bör betyda att det är ett tättbebyggd område och det spelar ingen roll vilken tid på dygnet det är man kör ändå inte mer än dubbelt för fort inom tättbebyggt område.

735 Inlägg
28 juli 2013
simlar skrev:
xeno95 skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

100km/h på 40-väg, är du tokig pojk!
Nog för att jag är dålig på att hålla hastighetsgränserna, men 40-väg bör betyda att det är ett tättbebyggd område och det spelar ingen roll vilken tid på dygnet det är man kör ändå inte mer än dubbelt för fort inom tättbebyggt område.

Alla är vi inte perfekta..

Engångsgrej, annars kör jag vad som står på skylten +- 5 km/h
Men jag valde att inte släppa loss på inredningen..

Men nu går det off-topic så jag tycker vi avslutar diskussionen smile
Senast redigerat av xeno95 (28 juli 2013)

1 160 Inlägg
29 juli 2013
igår fick jag tuppjuck på en övningskörning"brukar ha tålamod med dom" men denna låg i 50 på rak 90 väg.vad jag tycker o vill göra med hans handledare är ej lämpligt o skriva här.
Senast redigerat av horbybonnen (29 juli 2013)

Forummoderator
26 479 Inlägg
29 juli 2013
it_mutt skrev:
xeno95 skrev:
it_mutt skrev:

Vet dock av erfarenhet flera farthinder som "ser" galet snälla ut, men inte varit det. Men visst, jag köper väl att en del av bilarna där "borde veta om det", eller ja, förarna åtminstone tongue

Påminner om "potthålen".
Man ser ett, och det ser tämligen harmlös...HOLY CRAP! Man hinner antingen, om man har tur, att precis bara snudda det, eller så kör man rakt över det och nära på får en krökt fälg på köpet.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

164 Inlägg
4 augusti 2013
Fartgupp i tex 30vägar som ínte går att passera över i 30km/h. Detta går mig på nerverna varje gång. Och i mitt bostadsområde har de satt 4 stycken i min väg till motorvägen.
Med min Audi med 20" måste jag fan krypa över och med min Peugeot Partner har jag provat ligga i 30 och jag gör inte om det.
Varför frågar jag mig? Kan det vara för att det är övergångsställe just precis där? Eller ett dagis som ligger i närheten? Nån uteliggare som brukar sova där? Nej det finns ingen anledningen till att ha sånna ursäkta order men CP puckar. Jag skulle vilja ta den jäveln som tyckte det var bra ide med dessa gupp och låta han köra över skiten med min Audi och full lastat släpp.
Detta resulterar i att man ligger i mellan 30-45 mellan guppena och sedan bromsar in strax innan och sedan gasar upp igen till 30-45. Varför, VARFÖR inte bygga ett gupp som du kan köra över i 30? Då hade jag legat i 30 i hela området.

sthlm

Sök