Blev "måttligt" irriterad när en idiot körde ut mitt framför mig på en 2+1-väg här om dagen.
Just där var det enfiligt i den riktningen jag körde, och 70 km/h (Större delen av vägen tillåter 100 km/h, men just där är det 70 km/h som gäller p.g.a. en korsande väg). Från vänster på denna väg kommer en liten Peugeot 206, som stannar precis som den ska. Föraren väntade på att en bil i motsatt riktning från min skulle passera, och körde sedan ut i min körriktning, mitt framför mig.
Jag stod på tutan och fick så klart pallnita och kasta ut bilen till höger så snart vägräcket tog slut (D.v.s. vid den korsande vägen), och köra om denna begåvade varelse på en busshållplats.
Hade där stått en buss hade jag fått välja mellan att dra rakt in i en stillastående buss, eller en rullande 206:a. Hade där inte varit någon busshållplats hade valet istället stått mellan en rullande 206:a och änden av ett mitträcke.
Bara ren lyckoträff att det gick som det gick, och det är jag jävligt glad för. Inte för att detta händer särskilt ofta, men det förtjänar ändå att skrivas här...
Just turbo power, no real shit.