Nu är de 100:a första milen körda med denna motorn De sista 50milen kördes i helgen ner till Malmö. Har den minsta fjädern i wastegaten och grundladdet ligger just nu på 0,7bar.
Bilen har fungerat grymt bra ända tills jag lämnade motorvägen i höjd med Halmstad. Bilen dog tvärt... Så jag kopplade upp datorn för att se så motorn fick varvtalssignal från Triggergivaren, men icke. Så hade isär boxen och justerade om givaren, så till slut gick bilen igång igen!
Körde ytterligare 5mil, och så dog bilen igen av samma fel... Denna gången blev bogsering sista milen, då det mer känns som att det måste vara ett glapp eller liknande... Ska kolla över lödningarna mot kontaktstycket och även styrkortet ikväll!
Är grymt nöjd med bilen i övrigt, och det ska bli riktigt skoj att se hur mer laddtryck och tändning ändrar motorns karaktär
Nu går bilen som den ska igen efter en massa felsökande på styrkortet till motorstyrningen. Det visade sig vara glapp i hållaren till en IC-krets, så den är fimpad nu och IC-kretsen är nu lödad direkt på kortet.
I nuläget inväntas en 400kPa mapsensor, som troligtvis kommer idag Och om allt funkar till helgen så blir det troligtvis mappning då