Syftet med detta projektet är att bygga en Duett som Volvo kunde ha byggt men aldrig gjorde! Den kommer att förses med Volvos egen V8 (b36b), alla delar kommer att vara Volvo prylar som fanns på 60 och tidigt 70tal.
Va i verkstan i dag för att tina upp Pickupen och ladda batteriet den ska besiktigas i morgon och givetvis kunde jag inte låtabli att börja pilla på lite annat och vipps låg startmotorn till B36'an i delar för rengöring och översyn
En st startmotor som behöver lite översyn och färg
Såg mycket bättre ut invändigt än utvändigt, behövs bara rengöring, lite nytt fett och färg sen ska det nog bli bra
Har fått tillbaka kopplingskåpan Tack så mycket Stene för hjälpen Tog och slipade ner kanterna för att få en lite rundare och snyggare övergång, sen fick den en vända in i blästern för att få en lite skrovligare yta så att det ser ut lite åt det gjutna hållet Ordentligt svetsad
Jag har har läst igenom hela tråden nu och jag måste berömma dig för allt det jobb du lägger ner, det är verkligen imponerande! Sen är det kul att du använder dig av en Volvo motor, och det blir ju inte sämre av att det är en V8 dessutom! Jag visste förövrigt inte om att den fanns.. Men får väl skylla på att motorn är mer än dubbla min ålder.
Ang lagret i svänghjulet, går det inte hitta ett med rätt mått om du åker på nån firma som säljer lager?
Har haft den tanken med och ska jag va ärlig så har jag bara sökt lite snabbt på nätet utan att hitta något i rätt storlek, så en grundligare undersökning av saken skadar nog inte
Jag har har läst igenom hela tråden nu och jag måste berömma dig för allt det jobb du lägger ner, det är verkligen imponerande! Sen är det kul att du använder dig av en Volvo motor, och det blir ju inte sämre av att det är en V8 dessutom! Jag visste förövrigt inte om att den fanns.. Men får väl skylla på att motorn är mer än dubbla min ålder.
Detta ska följas!
Kul med ny följare och att du tog dig tid att läsa igenom tråden tror inte det är så allmänt känt att Volvo byggde en V8 på 50talet och det är det som är lite roligt, sen satt den ju i en lastbil och de flästa av dem har nog skrotats bort.