Volvo 745. Stereo börjar blinka, sen la bilen av.

Ann-Marie
20 april 2012 · 46 Inlägg

Va ute och körde lite i dag, lite trögstartad, men hoppa i gång sen. åker 5 km, sen börjar stereon och blinka, sen la den av, kort där efter börja bilen och hacka så stängde av direkt o tänkte att det va soppa torsk, så tanka och starta och vände hem. sen vi macken börjar de hacka igen så häller i lite till och kollar tennkablarna, kliver in i bilen vrider om och de bara klicka.
fick bogsera hem henne.
ÄR DE GENERATORN???!sad

/RUBRIKFIX

Senast redigerat av Dieselsmurfen (21 april 2012)

Volvo 965 "Thomas" (1996)
Volvo V70 AWD "Dennis" (1998)
Andrew91
20 april 2012 · 128 Inlägg

Låter lite som generatorn tycker jag, ingen laddlampa som lyser?

reeLay
20 april 2012 · 443 Inlägg

Låter definitivt som generatorn. Lyser inte laddlampan kan det vara kolen som är slut.

Edit; Mät på batteriet. Om det är stendött, ladda upp det och försök starta bilen igen. Mät sedan på generatorn hur mycket den ger.

Senast redigerat av reeLay (20 april 2012)

RD_87 Skrotsamlare
21 april 2012 · 4 031 Inlägg

Håller med, låter som dålig laddning. Generator eller dålig kontakt.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Ann-Marie
21 april 2012 · 46 Inlägg

Inget lös, när jag vred på nyckeln igen så klicka det inte ens, men får titta upp det tack så mkt smile)

Volvo 965 "Thomas" (1996)
Volvo V70 AWD "Dennis" (1998)
peugeotpasi
21 april 2012 · 112 Inlägg

Ladda batteriet, sen startar du bilen och sätter på alla strömförbrukare, dvs värmesäten,elbakruta,kupefläkt, helljus ,mät sedan med voltmätare över batteriet med bilen igång, ska vara runt 14,4volt där då, är inte det fallet så är det antingen generatorn eller laddregulatorn som är sönder.

Ann-Marie
21 april 2012 · 46 Inlägg

mercedespasi skrev:
Ladda batteriet, sen startar du bilen och sätter på alla strömförbrukare, dvs värmesäten,elbakruta,kupefläkt, helljus ,mät sedan med voltmätare över batteriet med bilen igång, ska vara runt 14,4volt där då, är inte det fallet så är det antingen generatorn eller laddregulatorn som är sönder.

Okay, aae ska göra de ikväll och se, tack så mkt smile

Volvo 965 "Thomas" (1996)
Volvo V70 AWD "Dennis" (1998)
Ann-Marie
21 april 2012 · 46 Inlägg

Tror ni att det kan bli ngn felkod, för de tror jag, hade inte mätarhuset i när jag körde?
för nu starta den hur lätt som helst, fast hade dock inte i de nu heller..

Volvo V70 AWD "Dennis" (1998)
Volvo 965 "Thomas" (1996)
peugeotpasi
21 april 2012 · 112 Inlägg

om det är volvon du pratar om så blir det nog ingen felkod trots att mätarhuset inte sitter i då du inte har canbus datasystem i din bil som på nyare bilar.däremot så kan det vara så att eftersom du inte har mätarhuset inkopplad så funkar inte laddningen som den ska då laddlampan inte är inopplad då.

Ann-Marie
21 april 2012 · 46 Inlägg

mercedespasi skrev:
om det är volvon du pratar om så blir det nog ingen felkod trots att mätarhuset inte sitter i då du inte har canbus datasystem i din bil som på nyare bilar.däremot så kan det vara så att eftersom du inte har mätarhuset inkopplad så funkar inte laddningen som den ska då laddlampan inte är inopplad då.

Så om jag stoppar in mätarhuset ska den funka lr vadå smile?

Volvo 965 "Thomas" (1996)
Volvo V70 AWD "Dennis" (1998)
PETROLHEAD
21 april 2012 · 309 Inlägg

Ann-Marie skrev:

mercedespasi skrev:
om det är volvon du pratar om så blir det nog ingen felkod trots att mätarhuset inte sitter i då du inte har canbus datasystem i din bil som på nyare bilar.däremot så kan det vara så att eftersom du inte har mätarhuset inkopplad så funkar inte laddningen som den ska då laddlampan inte är inopplad då.

Så om jag stoppar in mätarhuset ska den funka lr vadå smile?

Japp då ska de funka!smile

Ann-Marie
21 april 2012 · 46 Inlägg

PETROLHEAD skrev:

Ann-Marie skrev:

mercedespasi skrev:
om det är volvon du pratar om så blir det nog ingen felkod trots att mätarhuset inte sitter i då du inte har canbus datasystem i din bil som på nyare bilar.däremot så kan det vara så att eftersom du inte har mätarhuset inkopplad så funkar inte laddningen som den ska då laddlampan inte är inopplad då.

Så om jag stoppar in mätarhuset ska den funka lr vadå smile?

Japp då ska de funka!smile

Va skönt smile

Volvo 965 "Thomas" (1996)
Volvo V70 AWD "Dennis" (1998)
RD_87 Skrotsamlare
22 april 2012 · 4 031 Inlägg

Låter helrätt, utan laddlampa får de spel. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Growe Fri fart för ett fritt folk!
22 april 2012 · 13 746 Inlägg

stämmer bra inget mätarhus ingen laddning smile

kunde åka i 2dagar med min 740 utan mätarhus
när jag byggde om till ecc

fast allt hänger på hur bra batteri man har

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Ann-Marie
22 april 2012 · 46 Inlägg

Growe skrev:
stämmer bra inget mätarhus ingen laddning smile

kunde åka i 2dagar med min 740 utan mätarhus
när jag byggde om till ecc

fast allt hänger på hur bra batteri man har

aae det verkar stämma bra, för va ute och åkte förut utan och då funka det jätte bra sen så sisst va den hel kopnstig o igår starta den hur lätt som helst :s

Volvo V70 AWD "Dennis" (1998)
Volvo 965 "Thomas" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang