3301
Sök

Olika bilar "spanar" på mig, börjar bli nojjig..

13 Inlägg
21 april 2012
Trådstartare
Hejsan alla:)
Har haft lite mystiska påhälsningar på sista tiden. Känner att jag måste skriva av mig och få era funderingar på vad det kan handla om^^

Jag som är 17 år och fyller 18 nu i augusti håller på att renovera ett hus som min farmor äger, där det tidigare har bott någon sorts av pundare, han blev vräkt för ca 4 år sedan och allt stog kvar som han hade när jag kom nu förra sommaren. mellan min farmors hus och "mitt" så är det ca 100 meter och det ligger på enslig grusväg, på sista tiden har ja kört lite traktor och bil (utan körkort) emellan husen för att frakta olika saker tex verktyg, fönster, osv. Första gången jag kom i kontakt med att känna mig iaktagen var för ca: en månad sedan, då jag hade vart hos min farmor och fikat lite. jag skulle sedan gå ut på vägen och gå till mitt hus då det stog en bronsfärgad v70 av lite nyare modell på min gård, när dem ser mig åker dem ut på vägen och stannar tills jag kommer närmare,  då åker dem iväg. Nästa gång var när jag körde traktor på min gård, då kommer det en silverfärgad v70 och åker förbi, den stannar till och bara kollar på mig. Jag hoppar ur för att gå fram till bilen, då drar dem iväg? Sedan så var det en röd toyota(?) med en man och ett barn i som åkte förbi och stannar, han tar upp mobilen och ringer ett samtal och sedan åker. Senaste gången var nu igår då jag hade kört min bil från min farmor till min gård då jag skulle ta bort 4 fönster och köra till farmor, jag hade plockat av alla fönster och lagt in i bilen, då jag märkte att det stod en vit 940 bortanför min farmors gård, men jag hoppade in i min bil , åker lungt och sansat till min farmor. Parkerar bilen och hoppar ur, då drar 940:in iväg med en jädra fart förbi min farmor och min gård, stannar lite längre upp och står där ett tag och sedan åker.

För att reda ut lite, jag skrev detta lite slarvigt och om det är något ni undrar mer om så är det bara att fråga! smile

Kör väldigt lite traktor och bil, försöker oftast vara på den gröna sidan.

Tack för mig smile

3 182 Inlägg
21 april 2012
ta reggnumret på alla bilar och kolla upp dom alternativt ring polisen och sig som det är.

Saabifierad
2 031 Inlägg
21 april 2012
Ta upp mobilen och ta kort på bilarna alternativt filma dem, gör det också om du går fram för att visa att de beter sig underligt (om du vågar det vill säga). På detta sätt får du bevis som du sedan kan ta till polisen om det skulle bli obehagligare eller om något stjäls/tas sönder på huset/du får ta emot hot etc. Att bara ta registreringsnummer så kan man inte binda personerna till platsen, enbart fordonen.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

12 086 Inlägg
21 april 2012
Det är så folk är på landet, de bara glor och ser bittra ut.

13 Inlägg
21 april 2012
Trådstartare
Slash skrev:
Ta upp mobilen och ta kort på bilarna alternativt filma dem, gör det också om du går fram för att visa att de beter sig underligt (om du vågar det vill säga). På detta sätt får du bevis som du sedan kan ta till polisen om det skulle bli obehagligare eller om något stjäls/tas sönder på huset/du får ta emot hot etc. Att bara ta registreringsnummer så kan man inte binda personerna till platsen, enbart fordonen.

Först och främst vill jag tacka för alla svar smile

Jag har ju försökt att ta kontakt med personerna när dem bara sitter och glor på mig. Men då åker de ju bara iväg, det är det som gör mig lite fundersam.. Om dem nu vill mig något, varför inte byta ett par ord?

Likbärgare
375 Inlägg
21 april 2012
Detta är på landsbygden?

Jag bor själv mitt ute i ingenstans, Folk är så här, Det ska tittas och spekuleras såfort dom ser något dom inte känner igen. När jag flytta hit så var det många som stanna till utanför och bara glodde.

Dom gör det än idag om jag te.x bytat bil eller någon kompis hälsar på.

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.

254 Inlägg
21 april 2012
Ta en stor kartongbit, skriv något i stil med "VILL NI NÅGOT KOM HIT Å PRATA" å håll den ovanför huvudet varje gång du ser någon som står å glor smile

123 Inlägg
21 april 2012
Det är väll folk som är ute och kollar sig omkring, intresserade när det händer nått "nytt". Dom är väll jäkligt nyfikna och vågar inte stå för det när det väl kommer till tal, därför dom åker när dom ser dig antagligen. Dom vill väll inget annat än att kolla vad som händer iom att du renoverar huset, hade dom dock velat dig nåt speciellt tror jag dom skulle stanna och prata wink

13 Inlägg
21 april 2012
Trådstartare
Tvattekorg skrev:
Detta är på landsbygden?

Jag bor själv mitt ute i ingenstans, Folk är så här, Det ska tittas och spekuleras såfort dom ser något dom inte känner igen. När jag flytta hit så var det många som stanna till utanför och bara glodde.

Dom gör det än idag om jag te.x bytat bil eller någon kompis hälsar på.

jo lite så är det ju.. smile men man är ju lite nojjig..

13 Inlägg
21 april 2012
Trådstartare
fredrikkh skrev:
Det är väll folk som är ute och kollar sig omkring, intresserade när det händer nått "nytt". Dom är väll jäkligt nyfikna och vågar inte stå för det när det väl kommer till tal, därför dom åker när dom ser dig antagligen. Dom vill väll inget annat än att kolla vad som händer iom att du renoverar huset, hade dom dock velat dig nåt speciellt tror jag dom skulle stanna och prata wink

Det är klart det är så.. lite lustig beteende ändå tongue smile

Självlärd
3 083 Inlägg
22 april 2012
Hade vart mer nojjig om det var samma bil och samma person varje gång

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Meldem
917 Inlägg
22 april 2012
Volvo142_73a skrev:

Precis min tanke, börja oroa dig på riktigt om det är samma bil!

Vidare, om det bott en pundare i huset innan som du sa, då vet säker hela omgivningen det och har föraktat denne person. Börjar sedan någon ny person bygga på huset när det visar sig att pundaren är borta blir grannskapet nyfiket och måste se hur denne ser ut och vad han/hon gör, därav olika bilar hela tiden (antar jag).

Så hälsa och vinka nästa gång någon står och glor så gör du ett bra första intryck wink

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

13 Inlägg
23 april 2012
Trådstartare
Marticus skrev:
Volvo142_73a skrev:

Precis min tanke, börja oroa dig på riktigt om det är samma bil!

Vidare, om det bott en pundare i huset innan som du sa, då vet säker hela omgivningen det och har föraktat denne person. Börjar sedan någon ny person bygga på huset när det visar sig att pundaren är borta blir grannskapet nyfiket och måste se hur denne ser ut och vad han/hon gör, därav olika bilar hela tiden (antar jag).

Så hälsa och vinka nästa gång någon står och glor så gör du ett bra första intryck wink

Den taktiken kör ja på wink

13 Inlägg
23 april 2012
Trådstartare
Lite update, igår morse när jag kom ut så var dasset öppet (gräver in trekammar brunn så den ska inte användas) jag stängde igen och tänkte inte mera på det, Senare på dagen gick jag längs gärdet och hittade ihopskrynklade papper, han som bodde innan hade affischer uppe i dasset på nakna brudar, så dem har någon slitit ner och skrynklat ihop, så uppenbarligen har någon varit där?

711 Inlägg
24 april 2012
krille15 skrev:
Lite update, igår morse när jag kom ut så var dasset öppet (gräver in trekammar brunn så den ska inte användas) jag stängde igen och tänkte inte mera på det, Senare på dagen gick jag längs gärdet och hittade ihopskrynklade papper, han som bodde innan hade affischer uppe i dasset på nakna brudar, så dem har någon slitit ner och skrynklat ihop, så uppenbarligen har någon varit där?

Smacka upp några kameror så kanske du får skoj sen när du kollar på det inspelade materialet smile

123 Inlägg
24 april 2012
krille15 skrev:

Kanske är din farmor som inte vill att du ska ha dom affischerna uppe? wink

Vw trimmare
2 995 Inlägg
24 april 2012
krille15 skrev:
där det tidigare har bott någon sorts av pundare, han blev vräkt för ca 4 år sedan och allt stog kvar som han hade när jag kom nu förra sommaren

nagon sorts pundare? Vad ar en pundare? Syftar du pa narkoman kan det vara folk som vill kopa/krava pengar men som sedan marker att han inte finns kvar...knappast nagon som ar ute efter dig specifikt, dessutom ar folk valdigt nyfikna men extremt livradda for mansklig kontakt sa ar det i sverige..

It's time to nut up, or shut up !
181 Inlägg
24 april 2012
MeloveGolf skrev:
krille15 skrev:
där det tidigare har bott någon sorts av pundare, han blev vräkt för ca 4 år sedan och allt stog kvar som han hade när jag kom nu förra sommaren

nagon sorts pundare? Vad ar en pundare? Syftar du pa narkoman kan det vara folk som vill kopa/krava pengar men som sedan marker att han inte finns kvar...knappast nagon som ar ute efter dig specifikt, dessutom ar folk valdigt nyfikna men extremt livradda for mansklig kontakt sa ar det i sverige..

Kan bara instämma på att vi är typ livrädda för mänsklig kontakt xD Själv försöker man alltid lära känna nytt trevligt folk smile. Det fick mig även att tänka på detta..

http://4.bp.blogspot.com/-gvbrZsHMJ20/T0K98CDspiI/AAAAAAAADKI/dg3Z1JSdNNw/s1600/bus+swede.jpg

543 Inlägg
24 april 2012
Hahaha vart på landet bor ni som skriver att folk sitter och glor på varann från bilar.
Jag är född och uppvuxen i en liten skiten by strax utanför Mora, men jag har då aldrig sett detta beteende som ni prata om..
Låter som det är något skumt då dom sitter och "spanar" på dig och sen drar iväg, ta regnummer kolla vem som äger fordonet så slipper du kanske gå och nojja dig..

Trött och bitter?? javisst!

Självlärd
3 083 Inlägg
24 april 2012
tobbeh78 skrev:
Hahaha vart på landet bor ni som skriver att folk sitter och glor på varann från bilar.
Jag är född och uppvuxen i en liten skiten by strax utanför Mora, men jag har då aldrig sett detta beteende som ni prata om..
Låter som det är något skumt då dom sitter och "spanar" på dig och sen drar iväg, ta regnummer kolla vem som äger fordonet så slipper du kanske gå och nojja dig..

Håller med dig. Jag är också uppvuxen på landet och har aldrig varit med om att folk stannar och glor. Förutom ett par gånger när några okända åkt förbi och stannat o tittat på bilarna som stått på gården

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Sök