Köpte mig min andra Volvo hösten 2011 för att jag tröttnade på att åka GL :) Mina Planer är att snygga till bilen och när ja känner att ja är klar med det ska jag börja trimma lite förhoppningsvis. SÅLD!
Om du har tänkt hålla dubbelmassesvänghjulet och typisk trim (1bar, chip, o.s.v.) är -712 plattan bra. Nackdelen är ju bara att svänghjulet inte behöver hålla så mycket utan kan bottna vid fullgas från lägre varvtal på större växlar om man trimmat.
Acke88 skrev: Om du har tänkt hålla dubbelmassesvänghjulet och typisk trim (1bar, chip, o.s.v.) är -712 plattan bra. Nackdelen är ju bara att svänghjulet inte behöver hålla så mycket utan kan bottna vid fullgas från lägre varvtal på större växlar om man trimmat.
Om man ska köpa sinter 6p koppling måste jag byta tryckplattan då? Det brukar väl vara den som ger med sig när man börja ställa upp laddet?
Många åker med original lamell och värre tryckplatta, det brukar räcka till runt 500 nm då har jag för mig..
Blir ju ett helt annat bett med sinter och rejäl tryckplatta, men lite halvjobbigt me dragläget eftersom du åker bruksbil, men visst det går ju utan problem
NTCRS skrev: Många åker med original lamell och värre tryckplatta, det brukar räcka till runt 500 nm då har jag för mig..
Blir ju ett helt annat bett med sinter och rejäl tryckplatta, men lite halvjobbigt me dragläget eftersom du åker bruksbil, men visst det går ju utan problem
NTCRS skrev: Många åker med original lamell och värre tryckplatta, det brukar räcka till runt 500 nm då har jag för mig..
Blir ju ett helt annat bett med sinter och rejäl tryckplatta, men lite halvjobbigt me dragläget eftersom du åker bruksbil, men visst det går ju utan problem
Finns ju fjädrad sinter ju.
Jo, min är fjädrad och visst är det stor skillnad mot ofjädrad, men man åker ju ganska lugnt o skönt med original, det är ju bara synd att skiten inte orkar
NTCRS skrev: Många åker med original lamell och värre tryckplatta, det brukar räcka till runt 500 nm då har jag för mig..
Blir ju ett helt annat bett med sinter och rejäl tryckplatta, men lite halvjobbigt me dragläget eftersom du åker bruksbil, men visst det går ju utan problem
Finns ju fjädrad sinter ju.
Jo, min är fjädrad och visst är det stor skillnad mot ofjädrad, men man åker ju ganska lugnt o skönt med original, det är ju bara synd att skiten inte orkar
Haha exakt, men så farligt är det inte med en fjädrad 6 puckad
ironscullHörs och syns man inte finns man inte heller :/
27 maj 2012 · 640 Inlägg
Har du 4 positionsljus oxå då är jävligt snyggt det med Har själv 5 bromsljus och 4 positionsljus men det har gått en tråd i ena lampan:( Fortfarande snygg bil
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga.
Don't Drink and Drive det dör för många på vägarna gör som mig visa att du bryr dig :)
ironscull skrev: Har du 4 positionsljus oxå då är jävligt snyggt det med Har själv 5 bromsljus och 4 positionsljus men det har gått en tråd i ena lampan:( Fortfarande snygg bil
Yes 4 positionsljus och 5 broms med vingen då! Tack!
ironscullHörs och syns man inte finns man inte heller :/
27 maj 2012 · 640 Inlägg
lindh00lm skrev:
ironscull skrev: Har du 4 positionsljus oxå då är jävligt snyggt det med Har själv 5 bromsljus och 4 positionsljus men det har gått en tråd i ena lampan:( Fortfarande snygg bil
Yes 4 positionsljus och 5 broms med vingen då! Tack!
Snyggt som fan det Jag har ingen vinge än men det kommer å då ska jag ha 6 bromsljus hehe udda ska man va
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga.
Don't Drink and Drive det dör för många på vägarna gör som mig visa att du bryr dig :)
ironscull skrev: Har du 4 positionsljus oxå då är jävligt snyggt det med Har själv 5 bromsljus och 4 positionsljus men det har gått en tråd i ena lampan:( Fortfarande snygg bil
Yes 4 positionsljus och 5 broms med vingen då! Tack!
Snyggt som fan det Jag har ingen vinge än men det kommer å då ska jag ha 6 bromsljus hehe udda ska man va
Ja själv skippade ja den i rutan då ja tycker de såg konstig ut när man ha vingen på