Angående: Malmö träffarna 2012 som förr!

MarcusGronberg Lowlife
13 maj 2012 · 809 Inlägg

Savalito skrev:
Men ska vi säga jägers eller biltema?

jägersro tycker jag smile

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog
Chevrolet Impala "Black Squad" (1963)
BMW E39 528IA Touring "Slammed Wagon" (2000)
Nibbor2
13 maj 2012 · 226 Inlägg

ConXraid skrev:

Savalito skrev:
Men ska vi säga jägers eller biltema?

jägersro tycker jag smile

Det var väl snack om hamnen??


"Vädret verkar bli kalas idag, så man får väl se om det blir lite stöttning till denna träffen ikväll utav folk och även Malmö bor. Hamnen klockan 20,00."

145 744 782 965 V50
MarcusGronberg Lowlife
13 maj 2012 · 809 Inlägg

Nibbor2 skrev:

ConXraid skrev:

Savalito skrev:
Men ska vi säga jägers eller biltema?

jägersro tycker jag smile

Det var väl snack om hamnen??


"Vädret verkar bli kalas idag, så man får väl se om det blir lite stöttning till denna träffen ikväll utav folk och även Malmö bor. Hamnen klockan 20,00."

jo men brukar samlas på jägersro 19.00 sedan 20.00 i hamnen ju smile

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog
Chevrolet Impala "Black Squad" (1963)
BMW E39 528IA Touring "Slammed Wagon" (2000)
Savalito
13 maj 2012 · 168 Inlägg

Men ja trodde man kunde konstatera redan förra sommaren att hamnen numera är en no-go zon för där kör massvis med lastbilar. Plus att afalten är dålig med massa gupp. Sen är det långt dit.

För att citera Saman:


Den största anledningen till att träffarna slutade på hamnen var för att dem
Började bli trafikerade av lastbilar då det är ett fartyg som tar emot gods längst ner.

Senast redigerat av Savalito (13 maj 2012)

Nibbor2
13 maj 2012 · 226 Inlägg

ConXraid skrev:

Nibbor2 skrev:

ConXraid skrev:

jägersro tycker jag smile

Det var väl snack om hamnen??


"Vädret verkar bli kalas idag, så man får väl se om det blir lite stöttning till denna träffen ikväll utav folk och även Malmö bor. Hamnen klockan 20,00."

jo men brukar samlas på jägersro 19.00 sedan 20.00 i hamnen ju smile

okaj! smile

145 744 782 965 V50
MarcusGronberg Lowlife
13 maj 2012 · 809 Inlägg

Savalito skrev:
Men ja trodde man kunde konstatera redan förra sommaren att hamnen numera är en no-go zon för där kör massvis med lastbilar. Plus att afalten är dålig med massa gupp. Sen är det långt dit.

jag tycker vi kör vidare på hamnen, iallfall testar hur det är? :)jag kommer iallfall 20.00 i hamnen ikv !

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog
BMW E39 528IA Touring "Slammed Wagon" (2000)
Chevrolet Impala "Black Squad" (1963)
Nibbor2
13 maj 2012 · 226 Inlägg

Savalito skrev:
Men ja trodde man kunde konstatera redan förra sommaren att hamnen numera är en no-go zon för där kör massvis med lastbilar. Plus att afalten är dålig med massa gupp. Sen är det långt dit.

Kan samlas på jägerso och sedan föra konversationen vidare där? tongue

145 744 782 965 V50
MarcusGronberg Lowlife
13 maj 2012 · 809 Inlägg

Nibbor2 skrev:

Savalito skrev:
Men ja trodde man kunde konstatera redan förra sommaren att hamnen numera är en no-go zon för där kör massvis med lastbilar. Plus att afalten är dålig med massa gupp. Sen är det långt dit.

Kan samlas på jägerso och sedan föra konversationen vidare där? tongue

låter som en bra idé ! vi behöver en ny gata i malmö som är awsome ;D

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog
BMW E39 528IA Touring "Slammed Wagon" (2000)
Chevrolet Impala "Black Squad" (1963)
Savalito
13 maj 2012 · 168 Inlägg

Nibbor2 skrev:

Savalito skrev:
Men ja trodde man kunde konstatera redan förra sommaren att hamnen numera är en no-go zon för där kör massvis med lastbilar. Plus att afalten är dålig med massa gupp. Sen är det långt dit.

Kan samlas på jägerso och sedan föra konversationen vidare där? tongue

Låter vettigast. Kör nu inte iväg bara till höger och vänster utan vi kör till ett ställe först.

Nibbor2
13 maj 2012 · 226 Inlägg

Savalito skrev:

Nibbor2 skrev:

Savalito skrev:
Men ja trodde man kunde konstatera redan förra sommaren att hamnen numera är en no-go zon för där kör massvis med lastbilar. Plus att afalten är dålig med massa gupp. Sen är det långt dit.

Kan samlas på jägerso och sedan föra konversationen vidare där? tongue

Låter vettigast. Kör nu inte iväg bara till höger och vänster utan vi kör till ett ställe först.

'

Yes 19:00 jägersro

145 744 782 965 V50
Savalito
13 maj 2012 · 168 Inlägg

Nibbor2 skrev:

Savalito skrev:

Nibbor2 skrev:

Kan samlas på jägerso och sedan föra konversationen vidare där? tongue

Låter vettigast. Kör nu inte iväg bara till höger och vänster utan vi kör till ett ställe först.

'

Yes 19:00 jägersro

Japp.

Clintan66
13 maj 2012 · 2 011 Inlägg

Streckan i Malmö hamnen är helt okej där själva träffen är. De 250 meter innan själva träffen är inget vidare. Fortfarande okej också att köra över till andra gatan där träff punkten slutar. Så det inte körs fram och tillbaks bland bilarna. Underbart väder så kom igen. 20.00 i hamnen. Hinner själv inte till jägers innan och tittar gärna direkt i hamnen istället.

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
Crusti
13 maj 2012 · 115 Inlägg

Clintan66 skrev:
Streckan i Malmö hamnen är helt okej där själva träffen är. De 250 meter innan själva träffen är inget vidare. Fortfarande okej också att köra över till andra gatan där träff punkten slutar. Så det inte körs fram och tillbaks bland bilarna. Underbart väder så kom igen. 20.00 i hamnen. Hinner själv inte till jägers innan och tittar gärna direkt i hamnen istället.

Ses vid hamnen, hemsö?
Kmr att fotografera och filma lite.

Clintan66
13 maj 2012 · 2 011 Inlägg

Ramlade in 10 bilar precis. Gott.... Hoppas vi på fler

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
Minimaskin
13 maj 2012 · 36 Inlägg

Hade ni bara kunna bestämt er hade jag kommit med BMW:n och dratt med mig annat folk med

BMW 530d xdrive "Familje bilen" (2010)
BMW 325 "M-Tech II" (1988)
Clintan66
13 maj 2012 · 2 011 Inlägg

Minimaskin skrev:
Hade ni bara kunna bestämt er hade jag kommit med BMW:n och dratt med mig annat folk med

Ja det är kalas så fall. Det är Hamnen som gäller klockan 20,00 oavsett vad folk säger. Vill några samlas innan någon annanstans, så är det upp till dem.

Kör själv från Landskrona, så det blir lite i tidigaste laget och köra till Jägers eller var som innan, så jag nöjer mig med hamnen.

Var trevligt med folk ikväll, c:a ett 15 tal bilar men ser ju gärna fler. Var goa bilar som kom. En del personer åkte iväg c:a 20,45. Strax där efter ramlade det in ytterligare några som man mötte när man själv skulle köra därifrån vid 21,00 tiden.

Kan bli riktigt bra om folk kommer dit, så vi kan bli en del samtidigt.

Hoppas på bra väder nästa söndag också håller man tummarna för ännu mer folk.

"Kanske även trådskaparen kan visa sitt arsle där smile"

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
Crusti
13 maj 2012 · 115 Inlägg

Tack för en liten med trevlig bilträff. smile

Senast redigerat av Crusti (13 maj 2012)

AnesN Bilmekaniker
13 maj 2012 · 805 Inlägg

Clintan66 skrev:

Minimaskin skrev:
Hade ni bara kunna bestämt er hade jag kommit med BMW:n och dratt med mig annat folk med

Ja det är kalas så fall. Det är Hamnen som gäller klockan 20,00 oavsett vad folk säger. Vill några samlas innan någon annanstans, så är det upp till dem.

Kör själv från Landskrona, så det blir lite i tidigaste laget och köra till Jägers eller var som innan, så jag nöjer mig med hamnen.

Var trevligt med folk ikväll, c:a ett 15 tal bilar men ser ju gärna fler. Var goa bilar som kom. En del personer åkte iväg c:a 20,45. Strax där efter ramlade det in ytterligare några som man mötte när man själv skulle köra därifrån vid 21,00 tiden.

Kan bli riktigt bra om folk kommer dit, så vi kan bli en del samtidigt.

Hoppas på bra väder nästa söndag också håller man tummarna för ännu mer folk.

"Kanske även trådskaparen kan visa sitt arsle där smile"

pluggar!! så jag kan köra på själv.......tongue

Clintan66
13 maj 2012 · 2 011 Inlägg

Det är rätt Anes. Måste tetas lite smile. Lycka till nu.

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
Savalito
13 maj 2012 · 168 Inlägg

Clintan66 skrev:

Minimaskin skrev:
Hade ni bara kunna bestämt er hade jag kommit med BMW:n och dratt med mig annat folk med

Ja det är kalas så fall. Det är Hamnen som gäller klockan 20,00 oavsett vad folk säger. Vill några samlas innan någon annanstans, så är det upp till dem.

Kör själv från Landskrona, så det blir lite i tidigaste laget och köra till Jägers eller var som innan, så jag nöjer mig med hamnen.

Var trevligt med folk ikväll, c:a ett 15 tal bilar men ser ju gärna fler. Var goa bilar som kom. En del personer åkte iväg c:a 20,45. Strax där efter ramlade det in ytterligare några som man mötte när man själv skulle köra därifrån vid 21,00 tiden.

Kan bli riktigt bra om folk kommer dit, så vi kan bli en del samtidigt.

Hoppas på bra väder nästa söndag också håller man tummarna för ännu mer folk.

"Kanske även trådskaparen kan visa sitt arsle där smile"

Hur kan du säga att det är hamnen som gäller när du själv bor i Landskrona? Är det för att det blir närmare för dig eller av en annan anledning som ni som bor utanför Malmö ska diktera var bilträffen i Malmö ska vara? I så fall kan man ju hålla sig till Landskrona och inte bidra till en redan uppdelad bilträff här nere. Hamnen är inte platsen utan Jägersro. Inte heller Biltema. Hamnen var bra en gång i tiden men har fått för mycket lastbilstrafik, om ni har för långt att köra till en annan plats då kanske man ska undvika att komma alternativt ordna något eget i egen kommun. Det är problem så det räcker med att folk åker runt lite på måfå och sen till råga på det hittar på egna veckodagar att ordna bilträffar på.

Senast redigerat av Savalito (13 maj 2012)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang