Angående: Malmö träffarna 2012 som förr!

Speddy_Gonzales
3 juni 2012 · 437 Inlägg

Bilträffarn verkar funka hur bra som helst i Hbg och Ystad, men varför ska det va så jävla svårt och få det rätt i Malmö, är vi så annorlunda från dom andra städerna. Onsdagar och Söndagar har funnits i hur många år som helst, och sen kommer det en ny gäng och jag vill inte nämna namn men ni vet alla vem jag menar, och förstör allt för oss i Malmö

Theres only one way and thats my way,dont like it then take the highway. Just Kidding
Ford Mondeo ST220 "SPEEDY 3" (2004)
Nissan Note (2008)
MarcusGronberg Lowlife
3 juni 2012 · 809 Inlägg

Speddy_Gonzales skrev:
Bilträffarn verkar funka hur bra som helst i Hbg och Ystad, men varför ska det va så jävla svårt och få det rätt i Malmö, är vi så annorlunda från dom andra städerna. Onsdagar och Söndagar har funnits i hur många år som helst, och sen kommer det en ny gäng och jag vill inte nämna namn men ni vet alla vem jag menar, och förstör allt för oss i Malmö

jo men dem flesta i malmö har gått med i detta gäng, men dem har inget med streetrace att göra så egentligen förstår jag inte vad problemet är, har tittat förbi nu några gånger och tittat till onsdagsträffarna och söndags-träffarn, men har fått svar på att vägen i hamnen är för dålig och för mycket trafik nu för tiden vilket blir ett stort problem och ingen tycks ha hittat någon bra gata/väg att ha dem nya träffarna på , men malmö träffen har börjat komma igång nu på bernstorps parkering varje fredag kl. 21.00 på usports parkering. va där förra fredagen och där va ett riktigt bra håll i gång med massvis med olika bilar smile ! så tycker att vi sprider vidare med bernstorp för där finns en bra gata samt parkering.. ! finns även en annan tråd om denna träffar.

Senast redigerat av ConXraid (3 juni 2012)

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog
BMW E39 528IA Touring "Slammed Wagon" (2000)
Chevrolet Impala "Black Squad" (1963)
Crusti
3 juni 2012 · 115 Inlägg

Men. Det finns en tråd om bernstorp och det är fredagar. Detta är en tråd om MALMÖträffarna som förut- Onsdagar och söndagar.

MarcusGronberg Lowlife
3 juni 2012 · 809 Inlägg

Crusti skrev:
Men. Det finns en tråd om bernstorp och det är fredagar. Detta är en tråd om MALMÖträffarna som förut- Onsdagar och söndagar.

jo det är sant, men det dyker ju upp 3-5 bilar på onsdags och söndagsträffarna..

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog
BMW E39 528IA Touring "Slammed Wagon" (2000)
Chevrolet Impala "Black Squad" (1963)
Crusti
3 juni 2012 · 115 Inlägg

ConXraid skrev:

Crusti skrev:
Men. Det finns en tråd om bernstorp och det är fredagar. Detta är en tråd om MALMÖträffarna som förut- Onsdagar och söndagar.

jo det är sant, men det dyker ju upp 3-5 bilar på onsdags och söndagsträffarna..

Då har du tyvärr varit där en dålig söndag om du bara sett 3 bilar.
Jag var där för några veckor sen, visst där var också lite folk dock mer än 3 bilar. Kanske 10 st. Vilket också är lite med tanke på hur det såg ut förut med 100-talet vilar och desutmer människor.

Inget ont om träffarna i vare sig hbg, Trelleborg eller St.Bernstorp. Har själv besökt dom förutom den sist nämnda då den ligger helt fel med tanke på mina arbetstider. Men när det väl blir semster då blir jag nog en besökare där.

Men det finns många, inkl jag som vill ha en fungerande bilträff i Malmö som det fanns förut.
Då var det träffar på Tisdagar (MC) och onsdagar (MC och bilar) då fanns där 100-talet fordon om inte mer och flera hundra om inte tusental människor. Det var en folkfest.
Feta bilar som ofeta bilar. Danskarna kom över och visa upp sina bilar.

Jag var bara en knatte då på 12 bast som tittade på bilar, idag 24 har hängt på sen dess.
Inget tar tyvärr Malmös dåvarande träffar, men tyvärr så satte Malmö kommun och polis stopp för detta efter en razzia där dom misshandlade bilentusiaster och drog pistol mot obeväpnade ungdomar som bara ville titta på bilar och prata lite.

Här kan man se bilder och tyvärr läsa en vinklade artikel om det som skedde:
http://www.pppress.se/bilder/main.php?g2_itemId=60908
Riktigt tråkig dag för skånes och köpenhamns bilentusiaster.
Så vad beror det egentligen på att folk inte vill träffas i Malmö hamn som förut?
Dåliga vägar? Njae, dom är helt ok så det köper jag inte.

Tis-Ons Malmö.
Fre - lör hbg evt St.Bernstorp.
Sön Trelleborg.

Enkelt schema. Tyvärr existerar inte schemat. Bara ett fantasi schema. Men det hade kunnat fungera och finnas.

MarcusGronberg Lowlife
3 juni 2012 · 809 Inlägg

jag håller helt med dig självklart..! va också o tittade när jag va mindre och det kallar jag träffar..! men det har ju blivit tydligen detta är vad jag har hört:
"man blir skjuten i malmö"
"massa zigenare i hamnen"
"folk kör som idioter"
"börnar vid bilarna"
"för trafikerad gata"

osv osv.. är vad jag har hört för olika dumma anledningar,

va där på 2-3 onsdagar i rad då det kom 3-5 bilar sedan orkade jag inte ens köra dit längre..
har gett upp att det någonsin kommer komma folk till hamnen igen.. =/ tyvärr verkar det bli såhär.

om inte någon tar sig an allt och styr upp detta rejält !

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog
BMW E39 528IA Touring "Slammed Wagon" (2000)
Chevrolet Impala "Black Squad" (1963)
MarcusGronberg Lowlife
3 juni 2012 · 809 Inlägg

så nuförtiden är det ju Mecaraceway (banan) på onsdagar, sedan Bernstorp fredagar i malmö.. !

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog
Chevrolet Impala "Black Squad" (1963)
BMW E39 528IA Touring "Slammed Wagon" (2000)
Speddy_Gonzales
4 juni 2012 · 437 Inlägg

Jag har pratat med han som har Re-loaded och jag sa till honom att, det va lite fel av mig och utala mig deras grupp för att jag har bara lyssnat på rykterna och sen har jag trott på det istället för att reda på fakta. Så Jag tar tillbaks det jag sa om dom.

Theres only one way and thats my way,dont like it then take the highway. Just Kidding
Ford Mondeo ST220 "SPEEDY 3" (2004)
Nissan Note (2008)
Crusti
4 juni 2012 · 115 Inlägg

ConXraid skrev:
jag håller helt med dig självklart..! va också o tittade när jag va mindre och det kallar jag träffar..! men det har ju blivit tydligen detta är vad jag har hört:
"man blir skjuten i malmö"
"massa zigenare i hamnen"
"folk kör som idioter"
"börnar vid bilarna"
"för trafikerad gata"

osv osv.. är vad jag har hört för olika dumma anledningar,

va där på 2-3 onsdagar i rad då det kom 3-5 bilar sedan orkade jag inte ens köra dit längre..
har gett upp att det någonsin kommer komma folk till hamnen igen.. =/ tyvärr verkar det bli såhär.

om inte någon tar sig an allt och styr upp detta rejält !

Absolut det du säger är ju rätt. Jag har också hört det.

Men
1. Vill en zigenare komma dit med sin volvo, bmw eller merca så fine. Likadant gäller om Per-Oskar kommer med sin Epa. Välkomna!
2. Man blir inte skjuten bara så där. Det vet dom flesta.
3. Ja den punkten kan jag hålla med om. När jag var där för ngr veckor sen så var där två som körde som dårar. Blev nästan en smäll med en "vanlig"bil.
4. Ja det händer även i Trelleborg, hbg träffarna att folk börnar vid bilarna.  Det kan man nog inte sätta stopp för.
5. Så trafikerad är den inte faktiskt. En å annan lastbil. Men har man koll så händer det inget.
Kolla på ASG-rakan där var ju också lastbilar som kom. Ändå så hade vi en fungerande träff där, även vid svanen, hemsögatan. Där har alltid varit lastbilar som kommit och gått. Varför blev det ett problem nu?

Men men ja, lite trist.

Kanske luddigt inlägg, förbaskat trött idag. smile

MarcusGronberg Lowlife
4 juni 2012 · 809 Inlägg

haha nejdå inlägget va inte luddigt tongue

Men jo visst du har helt rätt, men alla tycks inte förstå detta och ger upp malmö/ hamnen..
de flesta drar väl till fredagsträffen, hbg osv..

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog
Chevrolet Impala "Black Squad" (1963)
BMW E39 528IA Touring "Slammed Wagon" (2000)
Nibbor2
4 juni 2012 · 226 Inlägg

ConXraid skrev:
haha nejdå inlägget va inte luddigt tongue

Men jo visst du har helt rätt, men alla tycks inte förstå detta och ger upp malmö/ hamnen..
de flesta drar väl till fredagsträffen, hbg osv..

yes, själv är jag på Fredagen - Stora bernstorp söndagar - trelleborg och ibland måndag på Sege och tisdagar ibland lödde smile

145 744 782 965 V50
biltemaanstalld badboy for life
10 juni 2012 · 356 Inlägg

hej skulle vilja komma i kontakt med den som håller i träffarna på jägersro.
för om ni som står där kör som ideoter  förbi ridskolan som ligger brevid travbanan en gång till så kan ni glömma att ni kommer få fortsätta att göra det.
Jag har en som på 8 år som går där och där kommer vissa av er i nästan 100 km/h jag svär på min gud om någon av er hade kört på min son så ja räkna ut resten själv är det så javla svårt att ha lite vett i huvudet.
Killen som jag satte stopp för i ons hade en mörkgrå bmw 3 serie tysk reg.
Som sagt vill ha tag på den som håller i denna träff skicka ett pm till mig.
Dock så drar jag inte alla er som är där över en och samma kant efter som en del av er säkert själv har barn

leva bör man ändå dör man
Volvo v40 T4 fas2 "the wilde one" (2003)
Crusti
10 juni 2012 · 115 Inlägg

Den som har hand om träffen ska väl inte få massa skit för att en å annan kör som en idiot väl? Lägg ner.
Åk ut dit och prata med första bästa som kör som en idiot i stället.


Dock riktigt dött idag i hamnen.. Sover niiiiiiiiiiiiiii???
Var där 19.45-20.20

dini_
10 juni 2012 · 99 Inlägg

crusti. word

biltemaanstalld badboy for life
10 juni 2012 · 356 Inlägg

jag sa inte att jag sa att alla gör det men det straffar er som inte gör det om ni inte får använda parkeringen till era träffa i fortsättningen på grund av en eller 2 personer så det borde ligga i ert intresse att se till så det fungerar eller har jag fel sen som sagt så drar jag inte alla över samma kant

Bullet--- skrev:
Finns ingen som "håller" i träffarna i Malmö längre. Därmed om du tycker någon kör som en idiot är det den enskilda föraren du får ta ett snack med.

leva bör man ändå dör man
Volvo v40 T4 fas2 "the wilde one" (2003)
biltemaanstalld badboy for life
10 juni 2012 · 356 Inlägg

hade du ni sagt samma sak om det hade varit ert barn som varit inblandat skulle inte tro det

Bullet--- skrev:
Finns ingen som "håller" i träffarna i Malmö längre. Därmed om du tycker någon kör som en idiot är det den enskilda föraren du får ta ett snack med.

leva bör man ändå dör man
Volvo v40 T4 fas2 "the wilde one" (2003)
biltemaanstalld badboy for life
10 juni 2012 · 356 Inlägg

jo det var ju lätt när han nästan körde på mig ställ du dig i vägen för en bil som kommer i nästan 100 km/h skulle vilja se det

Crusti skrev:
Den som har hand om träffen ska väl inte få massa skit för att en å annan kör som en idiot väl? Lägg ner.
Åk ut dit och prata med första bästa som kör som en idiot i stället.


Dock riktigt dött idag i hamnen.. Sover niiiiiiiiiiiiiii???
Var där 19.45-20.20

leva bör man ändå dör man
Volvo v40 T4 fas2 "the wilde one" (2003)
Crusti
10 juni 2012 · 115 Inlägg

biltemaanstalld skrev:
jo det var ju lätt när han nästan körde på mig ställ du dig i vägen för en bil som kommer i nästan 100 km/h skulle vilja se det

Crusti skrev:
Den som har hand om träffen ska väl inte få massa skit för att en å annan kör som en idiot väl? Lägg ner.
Åk ut dit och prata med första bästa som kör som en idiot i stället.


Dock riktigt dött idag i hamnen.. Sover niiiiiiiiiiiiiii???
Var där 19.45-20.20

Kör efter då? Eller ta ett snack när han parkerar? Fan vet jag. Upp till dig.
Men man är väl inte så dum så man ställer sig framför en bil som kommer i fullfart?

biltemaanstalld badboy for life
10 juni 2012 · 356 Inlägg

förmodligen så har du  inte barn efter som ditt sätt att svara på är på en 5 årings niva

Crusti skrev:

biltemaanstalld skrev:
jo det var ju lätt när han nästan körde på mig ställ du dig i vägen för en bil som kommer i nästan 100 km/h skulle vilja se det

Crusti skrev:
Den som har hand om träffen ska väl inte få massa skit för att en å annan kör som en idiot väl? Lägg ner.
Åk ut dit och prata med första bästa som kör som en idiot i stället.


Dock riktigt dött idag i hamnen.. Sover niiiiiiiiiiiiiii???
Var där 19.45-20.20

Kör efter då? Eller ta ett snack när han parkerar? Fan vet jag. Upp till dig.
Men man är väl inte så dum så man ställer sig framför en bil som kommer i fullfart?

leva bör man ändå dör man
Volvo v40 T4 fas2 "the wilde one" (2003)
Crusti
10 juni 2012 · 115 Inlägg

biltemaanstalld skrev:
förmodligen så har du  inte barn efter som ditt sätt att svara på är på en 5 årings niva

Crusti skrev:

biltemaanstalld skrev:
jo det var ju lätt när han nästan körde på mig ställ du dig i vägen för en bil som kommer i nästan 100 km/h skulle vilja se det

Kör efter då? Eller ta ett snack när han parkerar? Fan vet jag. Upp till dig.
Men man är väl inte så dum så man ställer sig framför en bil som kommer i fullfart?

Nej jag har inte barn.
Men om jag hade haft en unge och denna ungen hade nästan på blivit påkörd vid en bilträff.
Då hade jag ju bokstavligen talat kört dit, väntat tills idioten hade stannat sin bil och gått fram å frågat vad fan han/hon håller på med.

Jag menar idioterna kör ju väl inte bara fort vägen där i från, dom kör ju säker fort till träffen också.
Isf kan du ju ta och prata med som kör in på parkeringen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang