Baksäten i LB-reggad bil.

Boyeson
26 april 2012 · 80 Inlägg

hejsan, jag undrar vad man kan få för konsekvenser om man skulle bli stannad av nisse blå och han får se att man har baksäte, inget galler och folk där bak på en LB-reggad bil?

kan man bli av med körkortet om man fortfarande är på prövotiden?

Ford Bronco XLT "MudWeiser" (1989)
SylvesterStallone
26 april 2012 · 1 433 Inlägg

vet bara att min farmor och farfar har haft sen 98, blivit stannade på rutin kontroller etc , inget har hänt dem sätter bara in det när dem bessar!  farfar har varit polis hela sitt liv , kanske har nått med saken att göra? eller inte smile

BMW 730D (2005)
KHRacing
26 april 2012 ·

Boyeson skrev:
hejsan, jag undrar vad man kan få för konsekvenser om man skulle bli stannad av nisse blå och han får se att man har baksäte, inget galler och folk där bak på en LB-reggad bil?

kan man bli av med körkortet om man fortfarande är på prövotiden?

Det beror väl lite på hur långt lastutrymmet är.

SylvesterStallone
26 april 2012 · 1 433 Inlägg

KHRacing skrev:

Boyeson skrev:
hejsan, jag undrar vad man kan få för konsekvenser om man skulle bli stannad av nisse blå och han får se att man har baksäte, inget galler och folk där bak på en LB-reggad bil?

kan man bli av med körkortet om man fortfarande är på prövotiden?

Det beror väl lite på hur långt lastutrymmet är.

dem har det på en Golf måste jag ju tillägga då smile Tdi om det spelar nån roll smile

BMW 730D (2005)
Hessopojka
29 april 2012 · 1 Inlägg

ombes blir det säkert. har blivigt stannad med min och vi var 6st och dom sa inget.

SportPilot Ubåtsingenjör
29 april 2012 · 7 232 Inlägg

har för mig du får ha det monterat men får ej använda det ! och om du lastar något i bilen ska det vara fast spänt

va det de sa inne på carspect när jag besiktigade vår 525 tds iaf.. dock sa de att de var ett plus om vi fällde sätena när jag rullade in i hallen

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
30 april 2012 · 946 Inlägg

Boyeson skrev:
hejsan, jag undrar vad man kan få för konsekvenser om man skulle bli stannad av nisse blå och han får se att man har baksäte, inget galler och folk där bak på en LB-reggad bil?

kan man bli av med körkortet om man fortfarande är på prövotiden?

Böter samt ombesiktning av fordonet.

Böter för att bilen är felaktig gentemot reg-beviset och beroende på om du också har passagerare, böter även för det, vilket då blir för att du har haft för många passagerare i fordonet.

Nej, du blir inte av med kortet. När ska folk lära sig att personer med- eller utan prövotid blir av med kortet under exakt samma premisser? Det ENDA som skiljer är att den som blir av med kortet då denne har prövotid kvar alltid måste ta om körkortet på nytt.

MVH

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Boyeson
1 maj 2012 · 80 Inlägg

Hessopojka skrev:
ombes blir det säkert. har blivigt stannad med min och vi var 6st och dom sa inget.

var på nybrocruisingen, vart stannad men dock gnällde dom bara på att polarna hängde utanför bakrutan tongue

Ford Bronco XLT "MudWeiser" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang