Lufta koppling 945 ltt desperat

Yacco
26 april 2012 · 124 Inlägg

måste få lite tips och råd om hur jag ska lufta min kopplingshelvete.. har fått upp grundtryck då jag tryckte oljan bakvägen men höll på i 1,5 timma igår men den vill inte bygga upp mer tryck. fattar inte vad problemet kan vara. för när man öppnar nipplen och trycker ner kopplingspedalen så rinner det ut ren olja och ingen luft.. har provat med massa saker som att köra ner luftmunstycket i behållarn och blåsa på, provat bromsluftare, suga ut oljan från luftningsnippeln och försökt lufta på vanligt vis såklart.

Mycket tacksam för hjälp

MVH Jacob

Richtenb
27 april 2012 · 1 365 Inlägg

Och du är säker på att hydraliken är hel? Det brukar inte vara särskilt svårt att lufta en koppling jämfört med ex bromssystem eller vissa kylsystem. Starta bilen, pumpa som fan på kopplingen och öppna därefter påfyllningslocket (förutsatt att det är högsta punkten för vätskan vilket det brukar vara)


Yacco skrev:
måste få lite tips och råd om hur jag ska lufta min kopplingshelvete.. har fått upp grundtryck då jag tryckte oljan bakvägen men höll på i 1,5 timma igår men den vill inte bygga upp mer tryck. fattar inte vad problemet kan vara. för när man öppnar nipplen och trycker ner kopplingspedalen så rinner det ut ren olja och ingen luft.. har provat med massa saker som att köra ner luftmunstycket i behållarn och blåsa på, provat bromsluftare, suga ut oljan från luftningsnippeln och försökt lufta på vanligt vis såklart.

Mycket tacksam för hjälp

MVH Jacob

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang