Vart att meka lite instrumentbräda idag, byta dioder på en S13 var verkligen inte lika lätt som på en gammal volvo. Men inte allt för svårt heller.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136928/136928-c6a3d9ba2fc65cee10ec89dee897772a.jpg]()
Isärplockat för att komma åt instrumenthuset.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136928/136928-0745a44acfef7b967fc0573793831096.jpg]()
Passade på att rengöra det som plockades loss ordentligt när det ändå var isärplockat. Alltid roligare att montera tillbaka rena saker.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136928/136928-673e8bcecec29ba0e0c617ef15e6245c.jpg]()
Chromeringar från ebay och dioder från nån på garaget monterat.
Totalt gick det på ca 300 kr ink. frakt och allt.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136928/136928-38aefde70a642bbc0bf39295a5079871.jpg]()
Tillbaka monterat på plats, som en sista grej innan jag monterade tillbaka det så målade jag nålarna röda med en CD-marker. Var först rädd för att det skulle lysa rosa då dom är vita i original men det vart bra och dom lyste rött.
Väldigt nöjd med resultatet och vart ett bra och billigt sätt att höja stil nivån i kupén

Tips är att leta efter såna här ringar på ebay om man ska köpa dom, här i sverige får man pynta närmare 800 kr för dom.
Jag beställde från nån säljare i Taiwan och hade dom hemma i lådan på ca 2 veckor.
För den som undrar så är det 3 st T10 dioder och 3 st T5 dioder. Enligt alla guider jag hittade påstår dom att det bara är 3 st T10 dioder men det stämmer EJ!
Det ska till en i klockans belysning och 2 st i varje hörn som lyser upp dom 2 yttersta varningslampornas ikoner i varje hörn(soppa, spolarvätska etc)