Chippen skrev:
Trevligt projekt
Tack! Lånade din slogan på bakre reggplåtshållaren..
PatrikB92 skrev:
Snygg bil, prenumeration lagd! Kommer bli intressant att följa!
Tack så mycket!
==================================================
Idag var en intressant dag! Smygpremiärade bilen igårkväll, och hann köra den ca 1mil innan jag upptäckte ett läckage av kylarvätska. Kändes sådär, men bunkrade upp bilen med vatten och körde idag förbannat lugnt till Kalmar där brorsan och jag skulle montera tändstift och krängningshämmarstag. Allt lugnt, tappade kylarvätska men inte så mycket som igår. Bilen gick aldrig varm eller något sånt heller utan läcker bara någonstans.
Brorsan slutade 16:00, och eftersom jag var tidigt tog jag en cruisingrunda i Kalmar... hamnade framför en irriterande STI-bil, och skulle gasa ifrån honom lite.. Växlar kvickt 1:an till 2:an och stämplar.. Något slår till och låter sedan dunkande "plåt-emot-plåt" framme i motorn och jag släpper av, men försent.. Visar sig att jag han knäckt bussningen på mitt bakre motorfäste (Det eftermarknadsfästet som jag har, som dessutom är hårdare än original) och det går numera inte att gasa alls typ utan att det slår i fram, då motorn inte har mycket mer än torpedplåten att slå i just nu. KUL! Vi konstaterade dock ganska snabbt när vi lyfte bilen att det var motorfästet, så det är ju iaf bättre att veta vad det är och kunna åtgärda det, än att inte ha en susning...
Felsökte läckage och motorfäste, monterade staget i bak, och nya tändstiften, och åtgärdade läckan (kass klämring till undre kylarslangen) på 2½timme - så det är ändå rätt bra avklarat...
Ska beställa ett nytt dogbone-fäste strax (så allt detta pisset slutar nångång..) och nu över till kassa mobilbilder:
Välpolerad Hondadräpare på Bilkompani Kalmar:
JBR Bakre krängningshämmarstag monterat:
Framsidan av motorfästet:
Baksidan av motorfästet:
Sambon var dock bussig och köpte några öl te mig som plåster på såren, så ska va lite social nu och dricka lite.. ^^