4534
Sök

Vilka bilar är lättsnodda?

7 Inlägg
28 april 2012
Trådstartare
Hej

Jag undrar lite om vilka bilar som är lättsnodda?

Har/hade själv en mitsubishi Lancer 97, som nyss blev snodd, och jag bor i en liten by, där de finns en hel del bilar... Så min fråga är ju då, är min bil lättsnodd??

För jag börjar fundera på om det kanske var något planerat från någon person  att sno just min bil?!

För jag har fått reda på att den gamle saabmodellen om de var 9 000 lr 900 som var väldigt lättsnodda (rätta mig om jag har fel) och sen att Ford Fiesta skulle vara lätsnodda.

Forummoderator
26 675 Inlägg
28 april 2012
Audisar verkar vara enkla att stjäla, med tanke på hur många trådar det kommer upp titt som tätt.
Är dock ingen verksamhet jag vill engagera mig i, så jag vet inte hur dem gör, och vill nog inte veta heller..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

7 Inlägg
28 april 2012
Trådstartare
Aha okey, jag undrade mest om min bil var lättsnodd lr inte, om någon kanske visste de, kan tänka mig att många trådar kommer upp och jag är väldigt ny på denna sidan så vet inte riktigt hur man gör ännu (A)

Forummoderator
26 675 Inlägg
28 april 2012
Nachie skrev:
Aha okey, jag undrade mest om min bil var lättsnodd lr inte, om någon kanske visste de, kan tänka mig att många trådar kommer upp och jag är väldigt ny på denna sidan så vet inte riktigt hur man gör ännu (A)

Alla är vi nybörjare nån gång.
Jag tror det är så att, vill en som kan det han gör, stjäla en bil, så stjäl han en bil. Vissa är enklare, andra är svårare.
Allt handlar om kunskap kontra vilka system bilen har för att just vara svår att stjäla.
Detta är dock bara mina spekulationer.

7 Inlägg
28 april 2012
Trådstartare
okey, aa dina spekulationer låter troliga smile.. men jag börjar ju undra lite varför de stjäl just min bil när grannarna har lättare bilar o ta, och att man just inte hörde de för bilen var precis vid huset yikes

2 422 Inlägg
28 april 2012
Nachie skrev:
okey, aa dina spekulationer låter troliga smile.. men jag börjar ju undra lite varför de stjäl just min bil när grannarna har lättare bilar o ta, och att man just inte hörde de för bilen var precis vid huset yikes

Du kanske hade en mera stöldbegärlig bil? :p  tex snygga fälgar eller fin stereo? 

En snabb fråga:    har du nyligen köpt bilen?

Forummoderator
26 675 Inlägg
28 april 2012
Nachie skrev:

Dom kanske gillade Mitsubishi?
Nej..ingen aning faktiskt. Tror inte dom tillhör direkt dom mest stulna fordonen faktiskt.

2 422 Inlägg
28 april 2012
Mack skrev:
Nachie skrev:

Dom kanske gillade Mitsubishi?
Nej..ingen aning faktiskt. Tror inte dom tillhör direkt dom mest stulna fordonen faktiskt.

Eller så tyckte tjuven synd om bilägaren och befriande honom från en skitbil? big_smile

Det kanske var så att denna bil stod bättre till så att den inte syndes lika bra från vägen

7 Inlägg
28 april 2012
Trådstartare
Haha aa, de roligaste är att bilen har inget mer värde än Max 15 000 kr tongue.. om knappt de för den hade sina skador och hade bara stor betydelse för mig (min ögonsten)  Hahaha det var abslut ingen skitbil, hade knappt gått 9 000 mil tongue. wink..  de är ju de så att vi har grannar precis rakt över vägen, dem har sitt fönster precis där våra bilar stod parkerade och sen bor vi i et gatuhörn typ, så huset skymmer ju den "större" vägen, men  finns grannar som hade betydligt (som sagt) enklare bilar att sno och sen stor parkering där de har valfri bilsort att sno på lite längre upp på våran gata där parkeringen blir skymd av 3 stora parkeringshus och förråd tongue..

Muttley
28 april 2012
tar 5 minuter från att öppna dörren till man fått igång den.  Beror på hur duktig man är.   Men de gamla bilarna är rätt lätta att starta utan nyckel.

7 Inlägg
28 april 2012
Trådstartare
Jahaa okey, fick höra av någon att de bara sätta en mejsel rätt genom tändningslåset och så poff, startar den Hehe vet inte om de är så lätt men så jag hörde iaf tongue..

Muttley
28 april 2012
Så lätt tror jag inte lancern är. Men den är inte svår. Bara man har koll på var allt sitter och har rätt verktyg med sig.

7 Inlägg
28 april 2012
Trådstartare
Okey, tack smile.. känns bara skumt att min bil är puts väck

Sök