Motorlampan lyser och fläkten går ca 15min varje gång jag startar den

razeblue Streetknight
29 april 2012 · 148 Inlägg

Har ett problem med R:en (Volvo V70R AWD-2000) då jag körde igår så tändes ETS lampan och jag tappande all effekt och bilen dog.
Bilen luktade bränt som fan.
Jag lät bilen vara av ett tag och sen startade jag den och då hade ETS lampan slocknat..
När jag kom hem så lät jag bilen stå på tomgång tills fläkten gick igång och då gick fläkten i ca 15min plus att motorlampan tändes..
Nu på morgonen så gick jag ner och starta bilen då lyste motorlampan och fläkten gick igång igen och gick i ca15min igen..
Vad kan vara problemet?

Street knight
virre_t4 Plåtslagarn
29 april 2012 · 194 Inlägg

jag skulle lämna på felsökning kan vara givare eller vad som hellst

felsökningen ser du ju vad han varnar för med så då vet du nästan till 90% vad det är för fel

Saab 900 2.0t "Jv.edition" (1998)
razeblue Streetknight
29 april 2012 · 148 Inlägg

virre_t4 skrev:
jag skulle lämna på felsökning kan vara givare eller vad som hellst

felsökningen ser du ju vad han varnar för med så då vet du nästan till 90% vad det är för fel

Jo ska åka med den te verkstan imån men ville veta lite på förhand vad et kan vara och vad det kan röra sej om för kostnader

Street knight
virre_t4 Plåtslagarn
29 april 2012 · 194 Inlägg

okej a det kan vara allt från en skit sak till en drös med givare samt grejer

Saab 900 2.0t "Jv.edition" (1998)
jok3 Lastbilsschaffis
29 april 2012 · 886 Inlägg

Fläkten går för att bilen tror att det är något fel på motorn. Min gjorde med så när jag körde utan lmm i väntan på en ny. Men utan felkoder är det ju bara gissningar vi kan komma med.

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team
razeblue Streetknight
29 april 2012 · 148 Inlägg

jok3 skrev:
Fläkten går för att bilen tror att det är något fel på motorn. Min gjorde med så när jag körde utan lmm i väntan på en ny. Men utan felkoder är det ju bara gissningar vi kan komma med.

okej..jo det e ju bara gissningar tills man har gjort ett felkod..tänkte bara om nån hade nån fundering på vad det kunde vara bara!

Street knight
razeblue Streetknight
29 april 2012 · 148 Inlägg

virre_t4 skrev:
okej a det kan vara allt från en skit sak till en drös med givare samt grejer

Jo det kan det verkligen vara!

Street knight
Decorsa
29 april 2012 · 36 Inlägg

hade typ samma problem med min blåa.. när jag körde så bara dog bilen, och var knappt körbar efter det.. Sen tändes ETS lampan och motorlampan. så kopplade upp den på volvo och dom hade fel kod på lmm, så dom komplade ur lmm och då gick bilen. så jag fick byta min lmm sen gick bilen fint igen. jag gav 2000:- för en ny:)

razeblue Streetknight
29 april 2012 · 148 Inlägg

Decorsa skrev:
hade typ samma problem med min blåa.. när jag körde så bara dog bilen, och var knappt körbar efter det.. Sen tändes ETS lampan och motorlampan. så kopplade upp den på volvo och dom hade fel kod på lmm, så dom komplade ur lmm och då gick bilen. så jag fick byta min lmm sen gick bilen fint igen. jag gav 2000:- för en ny:)

Okej jag får hoppas på att det e det så det inte blir nån dyr verkstads besök..för min dog när jag körde den och det luktade bränt som satan så jag hoppas verkligen inte att det e nåt mer utan att det bara är det...

Street knight
Eddie_06
29 april 2012 · 76 Inlägg

Min laserblåa blev också slö, och dog tillslut. Det visade sig vara spjällhuset , tråkigt men hoppas det inte är något allvarligt fel med din bil. Förresten ville du fixa mätarna någon dag?

razeblue Streetknight
29 april 2012 · 148 Inlägg

Eddie_06 skrev:
Min laserblåa blev också slö, och dog tillslut. Det visade sig vara spjällhuset , tråkigt men hoppas det inte är något allvarligt fel med din bil. Förresten ville du fixa mätarna någon dag?

Det får jag verkligen inte hoppas på att det e..hoppas att det e lmm och inget dyrt helvete...ja jag kan komma ner te dej så fort jag har fått bilen fixat jag hör av mej te dej ska lämna in bilen på måndag och få den kollad..

Street knight
Eddie_06
29 april 2012 · 76 Inlägg

Ok hoppas det löser sig i vilket fall som helst till en billig penning.. Men är spjällhuset utbytt någon gång? Sitter det en gul etikett `?

xXSammy
29 april 2012 · 6 577 Inlägg

Låter som bilen gått i "Limp-Home" läge

Omöjligt att säga utan felkoder, antingen köper du en avläsare eller så lämnar du in. Något man får lida med att ha nyare bil.

De/Dem
razeblue Streetknight
29 april 2012 · 148 Inlägg

Eddie_06 skrev:
Ok hoppas det löser sig i vilket fall som helst till en billig penning.. Men är spjällhuset utbytt någon gång? Sitter det en gul etikett `?

okej det ska jag kolla upp..tackar

Street knight
razeblue Streetknight
29 april 2012 · 148 Inlägg

Malheus skrev:
Låter som bilen gått i "Limp-Home" läge

Omöjligt att säga utan felkoder, antingen köper du en avläsare eller så lämnar du in. Något man får lida med att ha nyare bil.

jo det blir att lämna in den och se vad dom säger...ny och ny den e ju 12årsmile

Street knight
jeppe9393
4 maj 2012 · 14 Inlägg

gasspjället säkert

Volvo V70 2,5T "V70 MTE Performance 2300 MIL" (2006)
Volvo S60 "Faceliftet" (2004)
razeblue Streetknight
4 maj 2012 · 148 Inlägg

Felet är fixat det var lmm som var sönder så nu går den som den ska igen:)

Street knight
Ravi Tekniker
4 maj 2012 · 624 Inlägg

razeblue skrev:
Felet är fixat det var lmm som var sönder så nu går den som den ska igen:)

Har själv råkat ut för det felet innan.. bra att det löste sig.. big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang