Roliga & Snygga V8 bilar & Japanska bilar 0-80.000:-?

hedley Saaboholic
2 maj 2012 · 3 129 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

aha_100 skrev:

Thunderbird88 skrev:
En bra byggd v8 tar det aldrig slut på kraft. Du fortsätter bara dunka mellan växlarna och det går utav helvete.

Just det som är så häftigt. Kick down, hör vrålet från v8an och du du åker bak mot sätet sedan är du tryckt där tills du släpper gasen.

Turbokicken man får vid 2ans växel på en turbobil är kul ett tag tongue

Kickdown är porr cool
Jag nekar verkligen inte att turbo japsare går som satan. Det gör dom verkligen.
Men gillar man bottenvrid och ren/rå kraft så är verkligen V8 någonting för dig.

Jag älskar vridet och ljudet i v8.a bilarna. Dock tycker jag det är segt att raca med automatlådorna då man vid kickdown mer eller mindre bara spinner bort sig..

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
2 maj 2012 · 3 929 Inlägg

hedley skrev:

Thunderbird88 skrev:

aha_100 skrev:

Just det som är så häftigt. Kick down, hör vrålet från v8an och du du åker bak mot sätet sedan är du tryckt där tills du släpper gasen.

Turbokicken man får vid 2ans växel på en turbobil är kul ett tag tongue

Kickdown är porr cool
Jag nekar verkligen inte att turbo japsare går som satan. Det gör dom verkligen.
Men gillar man bottenvrid och ren/rå kraft så är verkligen V8 någonting för dig.

Jag älskar vridet och ljudet i v8.a bilarna. Dock tycker jag det är segt att raca med automatlådorna då man vid kickdown mer eller mindre bara spinner bort sig..

Riktiga jänkarna har manuella växellådor. Alltid haft det wink
Jag tycker såhär, man köper inte en Corvette/Camaro som är bilar som kan svänga med automat lådor. Automatlådor har man till en vardagsbil/dragrace bil imo. Allt annat, en kul lekbil på gata osv är manuellt överlägset enligt mig cool

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Richtenb
2 maj 2012 · 1 365 Inlägg

Gen4 camaro med gen 3 LS1 (motorgenerationen) har ju en annan version av den manuella växellådan T56 än LT1. Om den är kraftigare byggd eller bättre i övrigt vet jag inte men det finns mer delar till LS versionens T56.  Det går att växla ganska snabbt med en vettig koppling och ett vettigt växellänkage. Dessutom håller skiten jämfört med automatare. jämfört med en turbo 4:a så behöver du inte växla så ofta heller wink Bara att hålla ut på växlarna

hedley skrev:

Thunderbird88 skrev:

aha_100 skrev:

Just det som är så häftigt. Kick down, hör vrålet från v8an och du du åker bak mot sätet sedan är du tryckt där tills du släpper gasen.

Turbokicken man får vid 2ans växel på en turbobil är kul ett tag tongue

Kickdown är porr cool
Jag nekar verkligen inte att turbo japsare går som satan. Det gör dom verkligen.
Men gillar man bottenvrid och ren/rå kraft så är verkligen V8 någonting för dig.

Jag älskar vridet och ljudet i v8.a bilarna. Dock tycker jag det är segt att raca med automatlådorna då man vid kickdown mer eller mindre bara spinner bort sig..

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
hangman
2 maj 2012 · 2 174 Inlägg

PhR34k skrev:

hedley skrev:

Streetfreak skrev:

Vadå en gammal Eleanor?? Det är ju smeknamnet  filmbilen fick! Byggd på Mustang Fastback -67. Typ som att  kalla en folkvagn för en gammal Herbie...

Exakt.
Däremot så utvecklade ju mustang sitt "Shelby" tillval med allt vad det innebar.

Men herregud. Du fattade ju tydligen vad vi menade med Eleanor? Alla vet vad menar för bil när man säger Eleanor, sen om denna tror att det är en bil som serie producerats av ford äre väl dennes problem jag har då alldrig stött på nån men det är kanske vanligt i din kompiskrets.

+1, killen tror jag trodde bilen hette eleonor och inte mustang typ haha.

hangman
2 maj 2012 · 2 174 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

hedley skrev:

Thunderbird88 skrev:

Kickdown är porr cool
Jag nekar verkligen inte att turbo japsare går som satan. Det gör dom verkligen.
Men gillar man bottenvrid och ren/rå kraft så är verkligen V8 någonting för dig.

Jag älskar vridet och ljudet i v8.a bilarna. Dock tycker jag det är segt att raca med automatlådorna då man vid kickdown mer eller mindre bara spinner bort sig..

Riktiga jänkarna har manuella växellådor. Alltid haft det wink
Jag tycker såhär, man köper inte en Corvette/Camaro som är bilar som kan svänga med automat lådor. Automatlådor har man till en vardagsbil/dragrace bil imo. Allt annat, en kul lekbil på gata osv är manuellt överlägset enligt mig cool

så rätt smile

Sqweebz Legitimerad Fåntratt
2 maj 2012 · 447 Inlägg

Varför inte vara rätt så skitudda och importera hem en Holden Pickup med V8 från Australien. Dom tankarna har jag gått i heeeemskt länge men jag vet också att det aldrig kommer att bli av. hmm

Ont om hästkrafter är det gott om.
hedley Saaboholic
2 maj 2012 · 3 129 Inlägg

hangman skrev:

PhR34k skrev:

hedley skrev:

Exakt.
Däremot så utvecklade ju mustang sitt "Shelby" tillval med allt vad det innebar.

Men herregud. Du fattade ju tydligen vad vi menade med Eleanor? Alla vet vad menar för bil när man säger Eleanor, sen om denna tror att det är en bil som serie producerats av ford äre väl dennes problem jag har då alldrig stött på nån men det är kanske vanligt i din kompiskrets.

+1, killen tror jag trodde bilen hette eleonor och inte mustang typ haha.

Jag vet att du vet det xD

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
hedley Saaboholic
2 maj 2012 · 3 129 Inlägg

Sqweebz skrev:
Varför inte vara rätt så skitudda och importera hem en Holden Pickup med V8 från Australien. Dom tankarna har jag gått i heeeemskt länge men jag vet också att det aldrig kommer att bli av. hmm

Har ingen användning av en pickup och vill ha sportbils stuket smile

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
hedley Saaboholic
2 maj 2012 · 3 129 Inlägg

Förövrigt har jag även kikat lite på mustanger..

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
2 maj 2012 · 3 929 Inlägg

hedley skrev:
Förövrigt har jag även kikat lite på mustanger..

Kika cobran jag länkade på förra sidan wink

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
hedley Saaboholic
2 maj 2012 · 3 129 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

hedley skrev:
Förövrigt har jag även kikat lite på mustanger..

Kika cobran jag länkade på förra sidan wink

Kikat lite på den, hur är hållbarheten på mussarna?

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
2 maj 2012 · 3 929 Inlägg

hedley skrev:

Thunderbird88 skrev:

hedley skrev:
Förövrigt har jag även kikat lite på mustanger..

Kika cobran jag länkade på förra sidan wink

Kikat lite på den, hur är hållbarheten på mussarna?

Skottsäkra kan jag nästan säga.
Men 4 ventils motorn drar mycket soppa. Men sen kan man inte jämföra en GT med en Cobra. En Cobra är en riktig bil med riktig motor wink
Blocket håller för extrema mängder effekter.
Nu är jag osäker på just dom där årsmodellerna då jag kan mest om 03-04 Cobra men det finns många som med ett turbo kit/centrifugal kompressor som får ut extrema hästar ur dom där. Självklart med utbytta interna delar till smidda men du kommer långt med original bilen.
Det där är väl lite av en Camaro mördare då den hade väldigt bra med effekt original och du kan få ut en hel del mer med enkla modifikationer.
Visst, jag är väl egentligen lite (ganska) partisk för just Ford men välja mellan en Camaro och en Cobra är enkelt val för mig. Camaro mot Mustang GT hade jag valt en Camaro. Annars Cobran alla dagar i veckan.

4.6L Modular motorn är en slitvarg. Kan plågas extremt och den håller. Vi är i familjen nu inne på våran 5e bilen med modular motorn och endast en har sålts wink
Enda problemet min far haft med sina är väl en av hans bilar där en tändspole pajjade. Annars har han inte haft någon.
Jag är bara inne på min första bil med den motorn men jag tvekar inte en sekund. Mitt krav på bilen var att jag skulle ha just den motorn.

Men visst, i slutändan är det hela på vad man själv föredrar. En Camaro har mycket bra motorer dom med och går riktigt bra. Enkla att trimma också.
Men jag tycker att Cobran har det där lilla extra som en Camaro inte har wink

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
PerfectionR Japanese Engineering
2 maj 2012 · 690 Inlägg

Om man bara kunde byta ut instrumentpanelen i Mustang Generation 4 wink

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
2 maj 2012 · 3 929 Inlägg

PerfectionR skrev:
Om man bara kunde byta ut instrumentpanelen i Mustang Generation 4 wink

Jag har fan svårt att nämna en enda jänk med snygg panel. Det är väl isåfall sista generationens Pontiac GTO. Men där är ju ratten från en Peterbilt eller något lol
Man får leva med sånt wink

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
PerfectionR Japanese Engineering
2 maj 2012 · 690 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

PerfectionR skrev:
Om man bara kunde byta ut instrumentpanelen i Mustang Generation 4 wink

Jag har fan svårt att nämna en enda jänk med snygg panel. Det är väl isåfall sista generationens Pontiac GTO. Men där är ju ratten från en Peterbilt eller något lol
Man får leva med sånt wink

Pontiac GTO/Holden Commodore är riktigt sköna, allt är format "'funktionellt" och det är inte så mycket konstiga saker som i andra jänkare smile

Börjar själv komma in i jänkare och det enda jag gillar är  Chevelle SS 70, Camaro 69 och Challenger 70. Hade suttit fint med en 500hks crate motor i en Camaro 69, räcker långt wink

http://www.youtube.com/watch?v=p0asSuSB … ature=plcp

Denna är sjukt brutal!

Dock så ligger det långt över TS budget big_smile

Senast redigerat av PerfectionR (2 maj 2012)

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
hedley Saaboholic
3 maj 2012 · 3 129 Inlägg

Vad ligger förbrukningen på i dessa då? tongue

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 maj 2012 · 3 929 Inlägg

Fars Cobra fick jag på 1.04L milen motorväg och min Lincoln på 1.16L milen motorväg. Dock så är ju min Lincoln kort sagt gigantisk så det spelar ju in lite.
Men jämfört med 2 ventils motorn som på fars bil drar 0.9L milen på en större bil än min Lincoln så är det ju skillnad.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Danne980
3 maj 2012 · 40 Inlägg

hangman skrev:

PhR34k skrev:
Allt är inte bara hästar. Hur mycket väger Camaron? Sen är väl inte jänkare kända för väghållning direkt?

exakt, som jag skrev 350 camaro hk åker man ifrån med 200 sug hk i en civic inga problem. även om vikten inte är as mycket skillnad mot en supra typ, och väghållning och inredning är ett skämt....Men ljudet i en små vässad v8a går inte slå....men så äre gott folk..dagens I lands problem..

Slutsnackat! Det är stor skillnad på 5 sekunder och 6,8.

http://www.teknikensvarld.se/2001/10/25 … ic-type-r/
200Hk Civic

http://www.youtube.com/watch?v=oQUhH8E1xCU
350Hk Corvette = Samma motor som Camaron. (LS1)

Jag har en C5 själv och tycker den går väldigt billigt då den är så högt växlad. Ljudet med ett schyst avgassystem är också en rolig sak. Men orginal som min är så känns det mer posör än race. M3 är säkert mer race. Men så är det väl så att m3 är väldigt dyr att försäkra. Jag betalar under 6000:- för min c5a (hel).

Audi A4 1.8T STCC edition "STCC edition" (2004)
hedley Saaboholic
3 maj 2012 · 3 129 Inlägg

C5.orna är riktigt fina, synd att dom inte har c4.ornas pris hehe smile

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 maj 2012 · 3 929 Inlägg

hedley skrev:
C5.orna är riktigt fina, synd att dom inte har c4.ornas pris hehe smile

Spara ihop lite mer pengar och ta hem en ifrån USA wink

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang