hedley skrev:
Thunderbird88 skrev:
hedley skrev:
Förövrigt har jag även kikat lite på mustanger..
Kika cobran jag länkade på förra sidan

Kikat lite på den, hur är hållbarheten på mussarna?
Skottsäkra kan jag nästan säga.
Men 4 ventils motorn drar mycket soppa. Men sen kan man inte jämföra en GT med en Cobra. En Cobra är en riktig bil med riktig motor

Blocket håller för extrema mängder effekter.
Nu är jag osäker på just dom där årsmodellerna då jag kan mest om 03-04 Cobra men det finns många som med ett turbo kit/centrifugal kompressor som får ut extrema hästar ur dom där. Självklart med utbytta interna delar till smidda men du kommer långt med original bilen.
Det där är väl lite av en Camaro mördare då den hade väldigt bra med effekt original och du kan få ut en hel del mer med enkla modifikationer.
Visst, jag är väl egentligen lite (ganska) partisk för just Ford men välja mellan en Camaro och en Cobra är enkelt val för mig. Camaro mot Mustang GT hade jag valt en Camaro. Annars Cobran alla dagar i veckan.
4.6L Modular motorn är en slitvarg. Kan plågas extremt och den håller. Vi är i familjen nu inne på våran 5e bilen med modular motorn och endast en har sålts

Enda problemet min far haft med sina är väl en av hans bilar där en tändspole pajjade. Annars har han inte haft någon.
Jag är bara inne på min första bil med den motorn men jag tvekar inte en sekund. Mitt krav på bilen var att jag skulle ha just den motorn.
Men visst, i slutändan är det hela på vad man själv föredrar. En Camaro har mycket bra motorer dom med och går riktigt bra. Enkla att trimma också.
Men jag tycker att Cobran har det där lilla extra som en Camaro inte har