3937
Sök

B18 var sitter tempgivaren??

4 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare
tjenare!
Är ny på detta forumet så vet inte var jag skulle lägga detta inlägget.. Nu till min fråga. ska  koppla in en tempmätare som mäter hur varm motorn är, köpte mätaren på biltema men vet inte vilken givare jag ska välja på motorn därför att det sitter en under grenröret och en bredvid ventilkåpan. Den som sitter under grenröret vad mäter den , och den som sitter bredvid ventilkåpan vad mäter den?. Tacksam för svar!
Senast redigerat av Horsepower94 (3 maj 2012)

8 284 Inlägg
3 maj 2012
Om det är volvos B18 från pv/amazon du menar så är det som så att givaren bakom grenröret är oljetrycksgivaren. Och vattentempgivaren sitter i toppen i bakänden av toppen på ovansidan.

4 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare
Okej tack för svaret! , vilken av dem givarna hade du kopplat in mätaren i ??

8 284 Inlägg
3 maj 2012
Vattentempgivaren då jag antar att det är en sådan som du köpt. Men du kommer ju behöva en adapter för att kunna montera en vanlig elektronisk givare i toppen. Vilken sorts adapter beror ju sedan på om du vill kunna använda original tempmätare eller inte tillsammans med den du tänkt koppla in.
Senast redigerat av Marlboroman (3 maj 2012)

4 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare
Har kopplat in den nu och behöver ingen adapter för det var en sån givare man fäste ett flatstift med.

4 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare
Då kan jag lika bra passa på att fråga hur man kopplar in en varvräknare till b18?

SKÅNING
1 215 Inlägg
3 maj 2012
Horsepower94 skrev:
Då kan jag lika bra passa på att fråga hur man kopplar in en varvräknare till b18?

du kopplar den på + på tändspolen

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
3 maj 2012
Horsepower94 skrev:

kabel till tändspolen om jag inte har helt fel

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

21 761 Inlägg
3 maj 2012
B20B230f skrev:
du kopplar den på + på tändspolen

Där vill jag protestera. Minusanslutningen på tändspolen ska kopplas till varvräknarens sensor, det är på minus som impulserna från brytarna kommer. smile

Sök