Saknar gnista på min bmw e34 m20b25

talladega_gusten
5 maj 2012 · 11 Inlägg

Hej ....
skulle behöva hjälp.. Efter ett motor arbete så ville inte motorn gå igång för egen maskin(dålig gnista)men gick att dra igång(gick bra när den startade), men nu saknar den helt gnista... Har kollat på olika forum om samma problem.. Skall inlägga att huvud säkringen var trasig men är nu bytt + ny grov+kabel dragenfrån batteri(batteri sitter under baksätet) Har 12v på T-spole vid start har också testat att byta spole,Har ohm mätt pulsgivare-OK (har även bytt den),har 3st databoxar jag provat med,gjort rent ALLA jord punkter, stift-tändkablar-rotor-fördelarlock är bytta,... Undrar också , har boxarna och säkringarna under baksätet något med tändningen att göra ???? eller styr det bara elhissar,c-lås, torkare mm mm.???  Har helt slut på ide`er Förslag någon....

AutoCool
6 maj 2012 · 197 Inlägg

Hej talladega.  Det finns även "fusible link" (heter på svenska = ?)på bilen som har att göra med tändsystemet. Kolla på länken här och ladda ner ETM under "electronics" till din bil, leta under "power distribution" för att se var dessa ligger. ETM har  allt om allt med elsystemet. Lycka till.

http://www.e38.org/e34/

En liten extra grej, är du säkert att tändkabeln nummer 6 är OK? För där sitter sensorn om jag inte minns fel. mvh, Henry

Jag heter AutoCool. Can you .se why?
talladega_gusten
6 maj 2012 · 11 Inlägg

Tack för rådet ... skall kollas omgående.. Har bytt alla tändkablar, den med signal kabeln på också.. Mvh. Gusten

AutoCool
6 maj 2012 · 197 Inlägg

You're welcome.. Synd att man  inte kan kopiera/klistra in texten från ett pdf till google translate.

Jag heter AutoCool. Can you .se why?
talladega_gusten
7 maj 2012 · 11 Inlägg

Kollar igen.. boxarna som sitter under baksätet på bmw E34 har någon av dom med tändningen att göra?????

AutoCool
7 maj 2012 · 197 Inlägg

Bra fråga....  Ermmmm   Jag tror den är bara till checksystemet, ECU ligger framför vindrutan passageraresidan. KAN HA FEL, det var länge sen. Ta bort plug till ECU, och sätta tillbaks, kanske bara smuts/korrosion på kontakten. Ligger under  lock men man vet aldrig.

Jag heter AutoCool. Can you .se why?
talladega_gusten
7 maj 2012 · 11 Inlägg

ECU ?? Är det databoxen?

Senast redigerat av talladega_gusten (7 maj 2012)

talladega_gusten
7 maj 2012 · 11 Inlägg

I länken jag laddade ner stod det att det skulle finnas 2 FUSIBLE-LINKS (avsäkrad ledning) men hittar bara 1 , den fram vid fjädertornet.. den andra skulle sitta under baksätet , men där finns ingen.

AutoCool
7 maj 2012 · 197 Inlägg

Är du säkert du fick rätt versionen? Blev småändringar från år till år..   Ja ECU= databoxen under locket vis fjädertornet passageraresidan. Ställa frågan på autopower.

Jag heter AutoCool. Can you .se why?
talladega_gusten
7 maj 2012 · 11 Inlägg

Oki doki ... japp fick rätt.. men kom på att bilen är en 520 från början.. det är beskrivning över 525-535..
har bytt box och kollat anslutningarna..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang