Tja !
Allt började när jag var ner till elmia förra månaden, på vägen ner efter ca 25 mils körning, så kändes bilen jävligt trött & less. Hände inge när man tröck på , inte mycket till laddtryck eller nåt alls, Sen drog den bensin nåt förbannat .
Kommer hem på kvällen, o den går lika illa . Dagen efter går den som en klocka ?! Pratade med polaren som är mek på Volvo här i stan. Han trodde på att WG:armen som går ner i turbon kan nypa vid långkörning ? Lite långsökt kanske ?
Sen gick den klockrent tills i lördags, då åkte jag en resa på ca 20 mil, o samma sak hände då med..trött & drog mkt bensin. Sen tändes motorlampan, med felkod " 231 " som följd till detta ... Det skumma är att detta enbart inträffat när jag kört långa resor, jag kan köra som ett svin inne i stan o då händer det aldrig ? :S Vad ska man lägga pengen på ? LMM ? Magnetventil ? eller som polarn sa, med WG:armen ? har bytt alla slangar till Magnetventilgen osv .
Skulle vara intressant att höra nån annans perspektiv på problemet, alt om nån har varit med om det ?
Bilen är förövrigt original, automatlåda .
Väldigt tacksam för svar !
Mvh
Andreas