Hur mörk toning ska man ha?

Saab91
8 maj 2012 · 45 Inlägg

Tjena!

Nu är det så att jag har tänkt att lämna in bilen för toning på bakrutorna. Hur mörkt toning ska man ha typ? Jag vill inte se ett skit in i bilen men se ganska bra ut.

Här är ett företag jag har tänkt mig: http://bilfix.se/

Hjälp en människa som inte kan något tack smile

Saab 9000 A50 -98 Steg 3 Maptun
Pelle84
8 maj 2012 · 179 Inlägg

85%. 75% tycker jag är snyggast men då ser man in lite. 95% kan vara snyggt om det är en svart kombi men antar att det är saaben du menar.

Saab91
8 maj 2012 · 45 Inlägg

Pelle84 skrev:
85%. 75% tycker jag är snyggast men då ser man in lite. 95% kan vara snyggt om det är en svart kombi men antar att det är saaben du menar.

Japp, det är den silvriga saaben jag menar. Så 75% är snyggast?

Saab 9000 A50 -98 Steg 3 Maptun
Pelle84
8 maj 2012 · 179 Inlägg

Det är ju vad jag tycker wink 75% har jag på min saffran volvo.

Audi_powah
8 maj 2012 · 1 515 Inlägg

Tycker också att 75% vore lagom! Inte längre "inne" med att ha hel svarta rutor samt att det kan vara jobbig om kvällarna, specielt när det regnar..Ser inte ett skit när du backar smile.

Så 75% säger jag! smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
Saab91
8 maj 2012 · 45 Inlägg

Okej, då vet jag ungefär vad som är lagom! Tack!

Saab 9000 A50 -98 Steg 3 Maptun
WIPA
8 maj 2012 · 820 Inlägg

jaha är det inne och tona oxå...har limosvart på min låda..bra för ungarna..skiter väll i om det är inne..sen om man inte ser var man backar låter skummt, beror nog på vilken film man har..

om du nu vill lämna in bilen för en sån sak så har dom prover till dig...svårt att säga här..du kan ha saltskadade rutor etc etc..många saker som spelar in..

Volvo V70 R "nukedbunny" (1998)
Audi_powah
9 maj 2012 · 1 515 Inlägg

masseT5R skrev:
jaha är det inne och tona oxå...har limosvart på min låda..bra för ungarna..skiter väll i om det är inne..sen om man inte ser var man backar låter skummt, beror nog på vilken film man har..

om du nu vill lämna in bilen för en sån sak så har dom prover till dig...svårt att säga här..du kan ha saltskadade rutor etc etc..många saker som spelar in..

Lite svårt att ha saltskadade rutor då bilen knappt kört någon vinter wink - Var dock på min gamla Åudi.

Iaf, var proffs toningt med riktig film. Ställ dig i en mörk gränd där du skall parkera då det regnar, så ska vi se hur mycket du ser när du backar.

Visst, du ser en aning, men svårt och se andra föremål samt avstånd.. Googla lite, många som säger precis lika dant wink

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
WIPA
9 maj 2012 · 820 Inlägg

Audi_powah skrev:

masseT5R skrev:
jaha är det inne och tona oxå...har limosvart på min låda..bra för ungarna..skiter väll i om det är inne..sen om man inte ser var man backar låter skummt, beror nog på vilken film man har..

om du nu vill lämna in bilen för en sån sak så har dom prover till dig...svårt att säga här..du kan ha saltskadade rutor etc etc..många saker som spelar in..

Lite svårt att ha saltskadade rutor då bilen knappt kört någon vinter wink - Var dock på min gamla Åudi.

Iaf, var proffs toningt med riktig film. Ställ dig i en mörk gränd där du skall parkera då det regnar, så ska vi se hur mycket du ser när du backar.

Visst, du ser en aning, men svårt och se andra föremål samt avstånd.. Googla lite, många som säger precis lika dant wink

haha verka som att du inte kan backa när det regnar med solfilm..vad ska jag googla?..filmat många bilar i alla slags %..inte fan har jag kört in i nåt pga av solfilm iaf..fan haft på framrutan oxå..inte dängde jag in i nån tradare för att avståndet blev fel..

Volvo V70 R "nukedbunny" (1998)
Cupra_
9 maj 2012 ·

Sen beror det lite på vad för sorts film du ska ha (märke m.m.) och om det är aluminium i filmen..

WIPA
9 maj 2012 · 820 Inlägg

Deception skrev:
Sen beror det lite på vad för sorts film du ska ha (märke m.m.) och om det är aluminium i filmen..

tack.

Volvo V70 R "nukedbunny" (1998)
Audi_powah
9 maj 2012 · 1 515 Inlägg

masseT5R skrev:

Audi_powah skrev:

masseT5R skrev:
jaha är det inne och tona oxå...har limosvart på min låda..bra för ungarna..skiter väll i om det är inne..sen om man inte ser var man backar låter skummt, beror nog på vilken film man har..

om du nu vill lämna in bilen för en sån sak så har dom prover till dig...svårt att säga här..du kan ha saltskadade rutor etc etc..många saker som spelar in..

Lite svårt att ha saltskadade rutor då bilen knappt kört någon vinter wink - Var dock på min gamla Åudi.

Iaf, var proffs toningt med riktig film. Ställ dig i en mörk gränd där du skall parkera då det regnar, så ska vi se hur mycket du ser när du backar.

Visst, du ser en aning, men svårt och se andra föremål samt avstånd.. Googla lite, många som säger precis lika dant wink

haha verka som att du inte kan backa när det regnar med solfilm..vad ska jag googla?..filmat många bilar i alla slags %..inte fan har jag kört in i nåt pga av solfilm iaf..fan haft på framrutan oxå..inte dängde jag in i nån tradare för att avståndet blev fel..

Haha, rolig kille du lol

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
WIPA
9 maj 2012 · 820 Inlägg

Audi_powah skrev:

masseT5R skrev:

Audi_powah skrev:

Lite svårt att ha saltskadade rutor då bilen knappt kört någon vinter wink - Var dock på min gamla Åudi.

Iaf, var proffs toningt med riktig film. Ställ dig i en mörk gränd där du skall parkera då det regnar, så ska vi se hur mycket du ser när du backar.

Visst, du ser en aning, men svårt och se andra föremål samt avstånd.. Googla lite, många som säger precis lika dant wink

haha verka som att du inte kan backa när det regnar med solfilm..vad ska jag googla?..filmat många bilar i alla slags %..inte fan har jag kört in i nåt pga av solfilm iaf..fan haft på framrutan oxå..inte dängde jag in i nån tradare för att avståndet blev fel..

Haha, rolig kille du lol

jo rolig är man..

Volvo V70 R "nukedbunny" (1998)
Mack Forum- och sitemoderator
9 maj 2012 · 26 149 Inlägg

Lagomt, tycker jag.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
WIPA
9 maj 2012 · 820 Inlägg

Mack skrev:
Lagomt, tycker jag.

heheheheheheheeh..är nog det bästa svaret!

Volvo V70 R "nukedbunny" (1998)
M_icke_
9 maj 2012 · 3 466 Inlägg

Jag kör på 100% på bakrutan! smile Med andra ord, vanlig folie wink Då kan jag lova att man ser inte ett skit in. Sen använder man la ytterbackspeglarna när man backar? De fick jag iaf lära mig redan på körskolan.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
Cruizr
10 maj 2012 · 417 Inlägg

Saab91 skrev:
Tjena!

Nu är det så att jag har tänkt att lämna in bilen för toning på bakrutorna. Hur mörkt toning ska man ha typ? Jag vill inte se ett skit in i bilen men se ganska bra ut.

Här är ett företag jag har tänkt mig: http://bilfix.se/

Hjälp en människa som inte kan något tack smile

5% (mörkast) på bakrutan & 20% (medel) på bakdörrarna hade passat din bil.

Då ser du lite bättre snett bakåt om du ska svänga höger i mörker.

Mvh//Jocke

twallden Färgtekniker
10 maj 2012 · 73 Inlägg

M_icke_ skrev:
Jag kör på 100% på bakrutan! smile Med andra ord, vanlig folie wink Då kan jag lova att man ser inte ett skit in. Sen använder man la ytterbackspeglarna när man backar? De fick jag iaf lära mig redan på körskolan.

Jag fick lära mig att INTE använda speglar när man backar.

Amor et Fides
AntrE
10 maj 2012 · 2 140 Inlägg

twallden skrev:

M_icke_ skrev:
Jag kör på 100% på bakrutan! smile Med andra ord, vanlig folie wink Då kan jag lova att man ser inte ett skit in. Sen använder man la ytterbackspeglarna när man backar? De fick jag iaf lära mig redan på körskolan.

Jag fick lära mig att INTE använda speglar när man backar.

samma här.. tongue fast använder speglarna endå, är lättast så tongue

jag kommer köra 50% på alla förutom vindrutan då jag tycker om ljus toning.. det är ju bara du som vet vad du själv tycker är snyggt tongue

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
twallden Färgtekniker
10 maj 2012 · 73 Inlägg

snabb fråga till er aktiva och kunniga användare: får man ha toning på framrutorna och isåfall hur många procent max?
Har nämligen sett bilar med detta, fast dom kanske har stora plånboken med sig när dom är ute och åker?

Amor et Fides
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang