3851
Sök

M20B23 startar inte

757 Inlägg
8 maj 2012
Trådstartare
Hej tänkte kolla om det finns någon i stockholmsregionen som är duktig på m20b23. har en kompis vars bil är hopplös och inte vill starta. den får gnista och den får soppa. hör gärna av er smile

...has left the building...
4 474 Inlägg
8 maj 2012
O tändkablarna sitter i rätt ordning? Dog den helt utan förvarning eller dog den efter nån form av service, tex kamremsbyte?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

757 Inlägg
8 maj 2012
Trådstartare
dawwe skrev:
O tändkablarna sitter i rätt ordning? Dog den helt utan förvarning eller dog den efter nån form av service, tex kamremsbyte?

bilen har stått i flera år. sen så kördes den till lackfirma sen så trailades den hem. sen när vi skulle dra igång den så var alla soppaslangar så slut att vi fick byta dom. bytte till likadann tjocklek och allt men sen vill den inte starta. stiften sitter i rätt ordning. går att starta om man stoppar in handen i den där konstiga burken och lyfter lite.
Senast redigerat av robzter (8 maj 2012)

4 474 Inlägg
8 maj 2012
Ok...En E21 med mekanisk insprutning?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.

757 Inlägg
9 maj 2012
Trådstartare
jag vet inte om motorn original kommer från en e21 tongue då jag är kass på bmw. men nu sitter det en i iaf i en e21a.

4 474 Inlägg
9 maj 2012
Med tanke på att du skriver att du "lyfter i den konstiga burken" så låter det som en original E21 med mekanisk insprutning. Är dessvärre inte haj på dessa alls, men saken du "lyfter på" är "Luftmängdsmätaren" har jag för mig. Sen hur den fungerar kan jag inte svara på, men det borde finnas folk här som känner till hur K-Jetronic funkar!

757 Inlägg
9 maj 2012
Trådstartare
jo. blir lite galen på den där skiten. mer sugen på att tvinga honom att byta till m50 istället tongue

Tryck och pys-åka
884 Inlägg
9 maj 2012
Ja säg åt jonas att åtminstonde stoppa in ett annat sprut !

757 Inlägg
9 maj 2012
Trådstartare
jo men då känns det mer värt det att hinka ur skitmotorn ändå och i med en m50 på en gång tongue

Sök