Ojämn tomgång Subaru GT 98

tglarsson
11 maj 2012 · 22 Inlägg

Har försökt och försökt ett tag nu i garaget men får inte tomgången att bli jämn. Tomgången svajar mellan 0-1000. Har varit inne med bilen till gregor i huddinge. Han sa att det var tomgångsmotorn. Har precis bytt den samt lamdasonden men felet kvarstår.
Enligt JRM så var felet vanligt på årsmodellen 98, men får inte riktigt någon lösning av dem.

Så vad kan det vara, någon som vet?

Tack på förhand, mvh Tom!http://img193.imageshack.us/img193/1286/img0647eu.jpg

Volvo C70 "CabN" (2012)
Hooah
11 maj 2012 · 59 Inlägg

Prova ryck ut luftmassemätaren med avstängd bil o starta den sen, det filtret är inte bytt på länge o rengjort med olja. Ingen bra kombo för lmm hmm

tglarsson
11 maj 2012 · 22 Inlägg

ska beställa nytt filter, vet ej riktigt vart bara. Blir nog att prova att beställa en lmm.. Men jätte jobbigt när man inte vet vad alla gjort med bilen smile

Volvo C70 "CabN" (2012)
Hooah
12 maj 2012 · 59 Inlägg

Men får bilen bättre tomgång när du rycker ut kontakten till lmm? Jaa tyvärr så startade dumheterna efter jag sålt bilen, Jag fick infon att den var chippad när jag köpte den men det stämde inte alls.

JoeyJ
12 maj 2012 · 502 Inlägg

ja öppna filter på GTn är bra på att döda luftmassemätaren så det är nog inte helt dumt att ta en titt på den

tglarsson
12 maj 2012 · 22 Inlägg

Nja bilen blir lika illa när man tar bort Lmm. Men ända skillnaden är att utan Lmm så går han dåligt när man varvar upp den högre. Men jag fattar inte vad de gjort med motorn, för den har front monterad intercooler men är inte chippad. Bara uppställd ladd. Orginal turbo å allt. Men men får köpa en Lmm.

Volvo C70 "CabN" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang