Update Idag blev vi äntligen klara med motor, den går bra och går på alla 4a tyvärr när jag skulle ta provrunda så koppling har gått.. så nu står bilen igen men här har ni några bilder
Du har inte funderat på varför du har bränt en kolv?
Efter några funderingar kom vi fram att orsaken va spridare
Mycket troligt. Nu har inte jag någon aning om vad det är för spec på ditt chipp. Men H-dev kör 555cc redan på steg 2. Hur mycket laddar du?
När jag plockade av mina spridare så satt orginala spridare. När jag köpte laddtryck va inställd på 1,5bar då tyckte jag att det va överdriver så kör nu på 1,1bar
Efter några funderingar kom vi fram att orsaken va spridare
Mycket troligt. Nu har inte jag någon aning om vad det är för spec på ditt chipp. Men H-dev kör 555cc redan på steg 2. Hur mycket laddar du?
När jag plockade av mina spridare så satt orginala spridare. När jag köpte laddtryck va inställd på 1,5bar då tyckte jag att det va överdriver så kör nu på 1,1bar
1,5bar på original spridare!?!?!?!?! var glad att de finns några kolvar kvar överhuvudtaget. 1,1 är lite på gränsen med. 1 bar är vad man bör ha som maxgräns.
1,5bar på original spridare!?!?!?!?! var glad att de finns några kolvar kvar överhuvudtaget. 1,1 är lite på gränsen med. 1 bar är vad man bör ha som maxgräns.
Föra ägaren vad dum i huvud, hittade lite fel när jag håll på plocka ner motor. men som sagt kolven gick på pgv spridare och säkert laddtryck. Jag kommer nog köra mellan 1-1,1bar så länge sen får vi se hur det blir
Hallå allihopa, kommer hända massa saker efter ny år:) Har skickat beställning på nya däck och steg 3 koppling Glöm inte gilla oss på Facebook Mvh Matti
Så idag har kommit ny koppling, så var tvungen fixa bilen så den rullar igen Sen blev lite mer piffa upp under huv dock har några saker kvar som jag vill göra:D Imorgon kommer nya däck som ska krängas på 18'' Nu till bilder :
Vad gör man på en söndag ? kanske polera lite.. Japp, har börjat polera lite tryckrör sen ska polera med slutdämparen Det händer inte mycket mer med bilen än, nästa update kommer nog när bilen är sänkt och allt under blir klar:)