2394
Sök

Upphäning av hasplåt MK2

MK Stance Squad
139 Inlägg
14 maj 2012
Trådstartare
Tjena tjena, Ville kolla om det är nån här som har byggt en hasplåt till en mk2, hur man skall gå tillväga med upphängningen osv..

Ska man köra med vanligt plåt eller durk? Vilket mått?

Jag vet inte om man skall sätta svetsloppor i motorbalken och sedan svetsa fast den där, och göra två stag ner från tråget , och fästa plåten i så att den hänger liksom 2 cm under om ni fattar vad jag menar, eller om man skall försöka gör en lång plåt och typ fästa den i nått motorbalks bultfästa?

Kom gärna med förslag, eller om nån har en bra guide hur man skall gå till väga!

Golf mk2 91 1.8 cl motor , Ca 5-6 cm från balk till backe kanske?

Tack på förhand

/Mvh Ante

..Low and Slow , that's the life style..

1 231 Inlägg
14 maj 2012
kan ju vara gött att kunna byta den när du har skrapat sönder utan att börja kapa i balken för att du har svetsat wink vanlig plåt? den lär ju rosta om du kör svart tongue durk eller rostfritt äre som gäller! hade kört rostfritt om jag var du för det är ju hårdast smile

MK Stance Squad
139 Inlägg
14 maj 2012
Trådstartare
manne_940 skrev:
kan ju vara gött att kunna byta den när du har skrapat sönder utan att börja kapa i balken för att du har svetsat wink vanlig plåt? den lär ju rosta om du kör svart tongue durk eller rostfritt äre som gäller! hade kört rostfritt om jag var du för det är ju hårdast smile

Ok, inget bra tips på sjävla upphängningen ? smile

329 Inlägg
14 maj 2012
det har inte suttit en motorkåpa under orginal då? i plast? på min volvo gör det det, och jag har jänkt använda mig utav orginalformen, i antingen durk lr rostfritt, sedan svetsa upp gängade plattor/fästen som matchar hålen jag borrar i skrapplåten.

lämpligast sätter man den i rambalkarna framåt och i motorbalken, motortrågen ska du inte röra, speciellt inte svetsa fästen i, t ex så rör ju motorn på sig, men du kanske menade på ett annat sätt en jag uppfattade det på tongue sticker vad är lägsta punkten på bilen? är det tråget så är det nog bäst och ha lite frigång mellan skyddsplåt och tråg, är det rambalken så bör du ju bara kunna bulta fast den rakt på, alt dra fast den med självborrande skruv, finns vissa skruvar somm sitter som ett as, och skruvar sig igenom 5mm tjockt gods, jag använde sådana föratt dra upp mitt avgassystem på a-traktorn, och det sitter lika fint än smile

Länk till min projekttråd, Volvo 940polis turbobygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 25&p=1
Tack Till:
klracing.se

MK Stance Squad
139 Inlägg
14 maj 2012
Trådstartare
hede_racing skrev:
det har inte suttit en motorkåpa under orginal då? i plast? på min volvo gör det det, och jag har jänkt använda mig utav orginalformen, i antingen durk lr rostfritt, sedan svetsa upp gängade plattor/fästen som matchar hålen jag borrar i skrapplåten.

lämpligast sätter man den i rambalkarna framåt och i motorbalken, motortrågen ska du inte röra, speciellt inte svetsa fästen i, t ex så rör ju motorn på sig, men du kanske menade på ett annat sätt en jag uppfattade det på tongue sticker vad är lägsta punkten på bilen? är det tråget så är det nog bäst och ha lite frigång mellan skyddsplåt och tråg, är det rambalken så bör du ju bara kunna bulta fast den rakt på, alt dra fast den med självborrande skruv, finns vissa skruvar somm sitter som ett as, och skruvar sig igenom 5mm tjockt gods, jag använde sådana föratt dra upp mitt avgassystem på a-traktorn, och det sitter lika fint än smile

Ok härligt! Tack för hjälpen wink

329 Inlägg
14 maj 2012
Tyskestuk skrev:
hede_racing skrev:

haha wink skrapar den mkt lr ?

Länk till min projekttråd, Volvo 940polis turbobygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 25&p=1
Tack Till:
klracing.se

MK Stance Squad
139 Inlägg
14 maj 2012
Trådstartare
hede_racing skrev:
Tyskestuk skrev:
hede_racing skrev:

Ja fyhelvete, åker på magspänn vart ända gupp man vejar för och hoppas på det bästa ;P Hängde mig in i garaget med, så fick pumpa upp han ^^ tror det är ca 5-6 från balk till backe, dock sitter ju tråget något högre så det är nice , fast det pajjade ändå -.-

329 Inlägg
14 maj 2012
Tyskestuk skrev:
hede_racing skrev:
Tyskestuk skrev:

Ja fyhelvete, åker på magspänn vart ända gupp man vejar för och hoppas på det bästa ;P Hängde mig in i garaget med, så fick pumpa upp han ^^ tror det är ca 5-6 från balk till backe, dock sitter ju tråget något högre så det är nice , fast det pajjade ändå -.-

haha, härligt! smile det är inte det lättaste att åka med stuk alltid tongue dock tråkigt näsr saker börjar gå sönder sad

Tack Till:
klracing.se

Sök