Om du hade 1500:-, vad skulle du köpa?

matteeee Ingen himmel är så blå som min
21 maj 2012 · 2 972 Inlägg

Growe skrev:
om du vet så är det en sak men det finns många idioter som inte har en aning om att det faktist finns folk som inte har en krona på kontot

läste om när en person åkt fast för snattning av ett packet välling där någon kärring inte kunde förstå hur man kan snatta för det är jhu bara gå att hämta pengar på banken för att köpa mat till sitt barn..

borde vara skottpengar på folk som inte har bättre verklighets uppfattning än så

Att inte ha en krona på kontot kan ju bero på att man är direkt fattig, men det vanligaste i vårt land är nog att man levt (lever) över sina tillgångar "lyxfällan style", eller på vippen dit.

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
te_wik Forummoderator
21 maj 2012 · 12 813 Inlägg

1500kr gick (ungefär) åt till mellanaxel samt kylare till gammel Forden min (1954 Consul)..



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
TouchOfRed Meldem
21 maj 2012 · 4 137 Inlägg

Rolig tråd. smile
Jag hade köpt en Airbrush, och sen nåt till min flickvän smile

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
21 maj 2012 · 13 742 Inlägg

matteeee skrev:

Growe skrev:
om du vet så är det en sak men det finns många idioter som inte har en aning om att det faktist finns folk som inte har en krona på kontot

läste om när en person åkt fast för snattning av ett packet välling där någon kärring inte kunde förstå hur man kan snatta för det är jhu bara gå att hämta pengar på banken för att köpa mat till sitt barn..

borde vara skottpengar på folk som inte har bättre verklighets uppfattning än så

Att inte ha en krona på kontot kan ju bero på att man är direkt fattig, men det vanligaste i vårt land är nog att man levt (lever) över sina tillgångar "lyxfällan style", eller på vippen dit.

grejen är att det verkligen finns folk som inte har en spänn på kontot och sen påstår folk att det bara är att hämta ut på banken..som om pengar bara ramlar in vid behov på kontot..

dom som lever över sina tillgångar kan bara ha..i regel inga fattiga stackare heller

kollar man på lyxfällan är det dom som faktist har ganska okej lön som inte har råd att göra rätt för sig

när man köper ett tv spel på avbetalning är något jävligt fel i skallen på den personen..
och då önskar jag dom all olycka på denna jord smile

tänk en vuxen människa som plockar ut 20-25K i månaden efter skatt och inte har råd att kontakt betala ett  tv spel för 3000kr då är det riktigt illa

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Leo86
21 maj 2012 · 1 468 Inlägg

Growe skrev:

matteeee skrev:

Growe skrev:
om du vet så är det en sak men det finns många idioter som inte har en aning om att det faktist finns folk som inte har en krona på kontot

läste om när en person åkt fast för snattning av ett packet välling där någon kärring inte kunde förstå hur man kan snatta för det är jhu bara gå att hämta pengar på banken för att köpa mat till sitt barn..

borde vara skottpengar på folk som inte har bättre verklighets uppfattning än så

Att inte ha en krona på kontot kan ju bero på att man är direkt fattig, men det vanligaste i vårt land är nog att man levt (lever) över sina tillgångar "lyxfällan style", eller på vippen dit.

grejen är att det verkligen finns folk som inte har en spänn på kontot och sen påstår folk att det bara är att hämta ut på banken..som om pengar bara ramlar in vid behov på kontot..

dom som lever över sina tillgångar kan bara ha..i regel inga fattiga stackare heller

kollar man på lyxfällan är det dom som faktist har ganska okej lön som inte har råd att göra rätt för sig

när man köper ett tv spel på avbetalning är något jävligt fel i skallen på den personen..
och då önskar jag dom all olycka på denna jord smile

tänk en vuxen människa som plockar ut 20-25K i månaden efter skatt och inte har råd att kontakt betala ett  tv spel för 3000kr då är det riktigt illa

Prioritering ALL the way! Säger jag bara!
En del kan köpa onödiga saker o andra inte.
Jag kan göra det IBLAND men för det mesta inte. lol

Intressant att se vad folk skriver och ideér som en del har men ontopic nu då så kanske tråden slipper låsas pga OT.

Mvh//Leo cool

Truckeroffe Ovejävel!
22 maj 2012 · 261 Inlägg

Hade inte köpt något även om jag vill köpa delar till min bil, sparar till förlovningsringar. Förhoppningsvis nästa månad blir det av smile

Kör du så dör du!
Audi S6 4.2 (1995)
pukan2
22 maj 2012 · 3 182 Inlägg

hade tankat bilen fult och handlat mat hem.

oobum
22 maj 2012 · 2 Inlägg

Om jag hade haft 1500kr som jag måste göra av med hade jag antingen köpt något av dessa tre;


1. Higland Park - Thor http://www.systembolaget.se/ImageVaultFiles/id_17409/cf_1915/621193.JPG
2. Luftgevär
3. Ordentlig trädgårdstrimmer

"There is no substitute for Cubic Inches, and in the real world. Size matters, and the big guy always win"
Leo86
22 maj 2012 · 1 468 Inlägg

Truckeroffe skrev:
Hade inte köpt något även om jag vill köpa delar till min bil, sparar till förlovningsringar. Förhoppningsvis nästa månad blir det av smile

Grattis och lycka till big_smile

Gronwalls
22 maj 2012 · 1 808 Inlägg

Köpt en Metaltown biljett

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.
Buick Super 8 "LadyRed" (1953)
Kamulen
23 maj 2012 · 930 Inlägg

Fulltank i bilen..


░░░░░░▄▄▄▀▀▀▀▀▀▀▀▄▄▄
░░░░░█░░░░▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▀▀▄
░░░░█░░░▒▒▒▒▒▒░░░░░░░░▒▒▒░█
░░░█░░░░░░▄██▀▄▄░░░░░▄▄▄░░░█
░▄▀▒▄▄▄▒░█▀▀▀▀▄▄█░░░██▄▄█░░░█
█░▒█▒▄░▀▄▄▄▀░░░░░░░░█░░░▒▒▒▒▒█
█░▒█░█▀▄▄░░░░░█▀░░░░▀▄░░▄▀▀▄▒█
░█░▀▄░█▄░█▀▄▄░▀░▀▀░▄▄▀░░░░░█
░░█░░░░██░░▀█▄▄▄█▄▄█▄████░█
░░░█░░░░▀▀▄░█░░░█░█▀██████░█
░░░░▀▄░░░░░▀▀▄▄▄█▄█▄█▄█▄▀░░█
░░░░░░▀▄▄░▒▒▒▒░░░░░░░░░░▒░░░█

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!
Saab 9-5 Aero "BSC Performance" (2000)
Kanelbullen
23 maj 2012 · 1 722 Inlägg

Spotify premium  fast jag har ju råd smile bensin till bilen smile
men det beror ju på¨situationen big_smile

Senast redigerat av Kanelbullen (23 maj 2012)

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Volvo XC70 (2015)
xorox_88 Smack that ass!!
23 maj 2012 · 2 953 Inlägg

grupp a vinge till 242an.. eller nån ny bilstereo å småpill

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Muttley
23 maj 2012 ·

Nu kan jag ju faktiskt nämna en sak jag hade köpt. Ett nytt fjäderben till min bil för en 1000 kr. då de valt att hoppa av helt från nedre fjäderskål och skrapat upp en fin kant på insidan av gummit på hjulet smile.  Och lagt resten av de 500 på kränga på nytt hjul och en komplett hjulinställning.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
23 maj 2012 · 13 742 Inlägg

tkd_rille skrev:
Nu kan jag ju faktiskt nämna en sak jag hade köpt. Ett nytt fjäderben till min bil för en 1000 kr. då de valt att hoppa av helt från nedre fjäderskål och skrapat upp en fin kant på insidan av gummit på hjulet smile.  Och lagt resten av de 500 på kränga på nytt hjul och en komplett hjulinställning.

oj lät dyrt..

...själv satsade jag 1160kr på en komplett sänkningsats 60/40 med fjäderben fram och dämpare bak

resten la jag på in köp av framruta och lim och sen var den monterad och klart tror det landade runt 1500kr faktist smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Muttley
23 maj 2012 ·

Growe skrev:

tkd_rille skrev:
Nu kan jag ju faktiskt nämna en sak jag hade köpt. Ett nytt fjäderben till min bil för en 1000 kr. då de valt att hoppa av helt från nedre fjäderskål och skrapat upp en fin kant på insidan av gummit på hjulet smile.  Och lagt resten av de 500 på kränga på nytt hjul och en komplett hjulinställning.

oj lät dyrt..

...själv satsade jag 1160kr på en komplett sänkningsats 60/40 med fjäderben fram och dämpare bak

resten la jag på in köp av framruta och lim och sen var den monterad och klart tror det landade runt 1500kr faktist smile

Ja 1000 kr med fjädern, demonterad från skrotad bil.  Chrysler 300m är sjukt dyra att handla delar till i sverige. Som tur hade en usa skrot delar hemma till en sådan. Annars hade de blitt tyskland direkt. 
Sån jädrans tur är att själva fjäderbenet är simpelt och byta. De tråkiga är att när mekanikern som bytta alla bromsrör på bilen satte tillbaka fälgarna så satte han åt muttrarna stenhårt med mutterknackare och de var i dåligt skick så att jag runda de. Men blir ju inte så sysslolös i helgen iallafall.

AndreasBlidsberg Äktab Transport - USSR
24 maj 2012 · 175 Inlägg

Skulle jag haft de skulle jag satsa på toning till bakrutorna på Kian cool

Saab 9-3 TTid Aero -09
Volvo 164e -72
Chevrolet 210 2d stolpe blower -55
Alltid Retar Det Någon....
Volvo 164e "E" (1972)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
24 maj 2012 · 13 742 Inlägg

tkd_rille skrev:

Growe skrev:

tkd_rille skrev:
Nu kan jag ju faktiskt nämna en sak jag hade köpt. Ett nytt fjäderben till min bil för en 1000 kr. då de valt att hoppa av helt från nedre fjäderskål och skrapat upp en fin kant på insidan av gummit på hjulet smile.  Och lagt resten av de 500 på kränga på nytt hjul och en komplett hjulinställning.

oj lät dyrt..

...själv satsade jag 1160kr på en komplett sänkningsats 60/40 med fjäderben fram och dämpare bak

resten la jag på in köp av framruta och lim och sen var den monterad och klart tror det landade runt 1500kr faktist smile

Ja 1000 kr med fjädern, demonterad från skrotad bil.  Chrysler 300m är sjukt dyra att handla delar till i sverige. Som tur hade en usa skrot delar hemma till en sådan. Annars hade de blitt tyskland direkt. 
Sån jädrans tur är att själva fjäderbenet är simpelt och byta. De tråkiga är att när mekanikern som bytta alla bromsrör på bilen satte tillbaka fälgarna så satte han åt muttrarna stenhårt med mutterknackare och de var i dåligt skick så att jag runda de. Men blir ju inte så sysslolös i helgen iallafall.

det förstår jag sånna bilar blir saker lätt dyra till

min är en liten Seat arosa men tog allt från tyskland 3dagar tog det innan jag hade det hemma där har nog dom mesta firmorna här i sverige lite att lära sig smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
redigbil vilken volvonööörrd man är!
24 maj 2012 · 8 Inlägg

1500:- kan va mycket för folk som inte ha så mycket pengar osv, så jag skulle bjuda mina arbetslösa polare på en riktigt god mat smile

FreddeLi Studerande maskiningenjör
24 maj 2012 · 1 903 Inlägg

Hade blivit ett par nya skjortor/tröjor och blir de något över så tar vi bolaget på hemvägen! smile

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang