Bilder på motorrum Volvo S70/V70 GLT -98-00

Briidom
19 maj 2012 · 44 Inlägg

Skulle behöva hjälp med att få rätt på mina vakuum slangar och om det är något annat jag missat.
Om det är något med S70/V70 med GLT motorn (170hk) som skulle vara vänlig att posta några tydliga bilder på vakuum slangarna så jag kanske kunde få det rätt.. för jag är inte säker på om dom sitter helt rätt.

Fick dåliga avgaser på senaste besiktningen och endast vid testet på 2500varv, har fått tips om att det kan vara vakuum slangar som är fel eller trasiga eftersom den inte ger ifrån sig några felkoder så borde inte lambda eller något annat vara sönder.

Som sagt är inte så jätte hundra på hur allting ska kopplas och hur det hela fungerar.
Kan även tillägga att jag bytte motor för ett halvår sedan och jag tror det var efter det som det uppstod, jag hann aldrig prova den motorn som satt i innan då den var paj (givetvis är det en likdan motor så inga kabelhärvor eller liknande är bytta.)

Alla tips är välkomna förutom "Googla" svar.. för har suttit i ett halvår från och till och försökt googla fram något vettigt, då jag varken känner eller vet någon i stan som har en S70/V70 GLT längre så man kunde jämföra.


Tack på förhand! / Johan

Senast redigerat av Toreno (19 maj 2012)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang