Blev tagen av polisen pga sportluftfilter! -Regbesiktning!

MrSkyline89 driver with style
25 maj 2012 · 800 Inlägg

Kanske det har nämns tidigare (orkade inte läsa allt) men polisen har tom försökt att sätta regbes på en polares ng900 95a då han har bytt dumpen!

Så när man läser sånt här så undra jag fan vad dom kommer med för skit på min kadett gsi :p

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se
Stripz Voodoo
25 maj 2012 · 1 444 Inlägg

har  en vanlig trafikpolis befogenhet att ge ombes  och att få öppna huven ? måste de inte ha nå intyg för att göra de  lr nå ? ?

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum
Audi 100 avant "Slammed" (1993)
Volkswagen Jetta Ls "Bettzy" (1981)
saab_sonett Handledare
25 maj 2012 · 1 481 Inlägg

Opel16V skrev:
Kanske det har nämns tidigare (orkade inte läsa allt) men polisen har tom försökt att sätta regbes på en polares ng900 95a då han har bytt dumpen!

Så när man läser sånt här så undra jag fan vad dom kommer med för skit på min kadett gsi :p

Var det en öppen dump? I så fall så gjorde polisen rätt. Öppen dump gör så att den slutna vevhusventilationen slutar fungera. Och sluten vevhusventilation har det varit krav på sedan 70-talet.

zemet
25 maj 2012 · 4 047 Inlägg

saab_sonett skrev:

Opel16V skrev:
Kanske det har nämns tidigare (orkade inte läsa allt) men polisen har tom försökt att sätta regbes på en polares ng900 95a då han har bytt dumpen!

Så när man läser sånt här så undra jag fan vad dom kommer med för skit på min kadett gsi :p

Var det en öppen dump? I så fall så gjorde polisen rätt. Öppen dump gör så att den slutna vevhusventilationen slutar fungera. Och sluten vevhusventilation har det varit krav på sedan 70-talet.

Hur kommer det sig att jag kommer igenom bes år efter år med öppen dump på min 740 då?

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Muttley
25 maj 2012 ·

Jag måste ju bara vara jobbig och påpeka en sak. Folk som tävlar på bana, rally, mc, gokart, cyklar. Vad fan som helst har mycket hårdare regler än vad ni har för gatan. Och ni är rätt gnälliga här nu faktiskt. Reglerna finns tillgängligt sluta fuska och kör enligt reglerna så slipper ni gnälla vidare.

Hårt men jävligt sant.

saab_sonett Handledare
25 maj 2012 · 1 481 Inlägg

zemet skrev:

saab_sonett skrev:

Opel16V skrev:
Kanske det har nämns tidigare (orkade inte läsa allt) men polisen har tom försökt att sätta regbes på en polares ng900 95a då han har bytt dumpen!

Så när man läser sånt här så undra jag fan vad dom kommer med för skit på min kadett gsi :p

Var det en öppen dump? I så fall så gjorde polisen rätt. Öppen dump gör så att den slutna vevhusventilationen slutar fungera. Och sluten vevhusventilation har det varit krav på sedan 70-talet.

Hur kommer det sig att jag kommer igenom bes år efter år med öppen dump på min 740 då?

Vad bilprovningen släpper igenom och vad som är lagligt är inte samma sak.....

Putteliten
25 maj 2012 · 9 084 Inlägg

Har du riktigt otur kan du åka från SBP med blankt papper, och utanför få ombes utav polisen. Tragiskt men sant....

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
25 maj 2012 · 14 077 Inlägg

Putteliten skrev:
Har du riktigt otur kan du åka från SBP med blankt papper, och utanför få ombes utav polisen. Tragiskt men sant....

Ja, till och med regbesiktning om vi fortsätter att prata om öppen dump!

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (25 maj 2012)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Kooza
25 maj 2012 · 234 Inlägg

Intressant tråd, Förstår att det inte är alls kul för dig marre_knight. Det du kan göra är att ringa till bilprovningens support och berätta precis som det är och fråga hur du ska göra, de kan koppla dig vidare till bilprovnings ingenjörer som har mycket kunskap om detta och som registeringsbesiktigar bilar hela dagarna i ända. Om du får prata med en t.ex. Ingenjör som inte alls verkar intresserad på att svara på dina frågor, fråga om dennes namn och ring supporten igen och be att få tala med någon annan än denna personen. Om du behöver ha svar på frågor från polisen borde detta fungera på samma sätt.

Det är ju faktiskt så att polisen har gjort sitt jobb även om det är en småsak. Precis som en besiktnings tekniker som ger dig ombesikning på en brist på bilen. Jag vet inte hur det är med polisen men för att man ska bli ombes på bilprovningen för t.ex. motorändring så måste Teknikern/teknikerna som kontrollerar bilen vara helt säkra på att det är en otillåten ändring, det måste kunna bevisas om det blir en diskussion. Detta måste ju gälla polisen också?. Har polisen tillåtelse att kolla under motorhuven utan din tillåtelse eller är det en " husransakan" som gäller, som vid undersökning av slutna utrymmen som T.ex. en låst bagagelucka? En bilinspektör räknas däremot som en Besiktings Tekniker/ingenjör och dessa har rätt enligt lagen att få tillgång till alla utrymmen på bilen om detta kan ses som väsentligt för besiktningen.

Mvh// Mattias
Volvo 855 AWD "Halna stuket" (1997)
Honda Civic "Mb6 VTI" (1998)
caromania Forummoderator
25 maj 2012 · 9 296 Inlägg

Bla bla bla.

zemet skrev:
Ja visst är det så men man kan ju tycka att dom prioriterar fel. Att dom inte ens löser 2% av alla inbrott är en skandal...

Sannolikt är det betydligt fler än 2% som inte har korrekt utrustning på sin bil. Surt som fan för TS, löjligt nitiskt av polisman, lik förbannat helt korrekt.

zemet skrev:

Growe skrev:

Putteliten skrev:

Det är fasen sjukt vilka befogenheter dom har over there. Beslagta bilen för illegal mods eller för att man innehar droger. You want it back? Then you'l have to buy it back from us, its ours car now. säger dom bara

att dom förverkar bilen vid drogköp och försäljning är inte mer än rätt..
pundarna ska endå inte ha någon bil.

här i sverige krävs det ett antal drograttfyllor innan dom får ta bilen

Kan inte mer än hålla med, förra sommaren blev 2 pers på mc ihjälkörda av en rattfyllerist. Rattfyllot hade blivit tagen för rattfylla/drograttfylla 165!! ggr! och ändå kunde han vara ute i trafiken med sin bil och köra ihjäl folk....

Det blandas friskt bland begreppen. Blev han inte tagen 165 gånger? Vad gjorde polisen för fel? Dessutom så är ni väl inte så naiva att ni tror att det hjälper att ta bilen av en pundare och att det skulle hindra honom från att köra?

zemet skrev:
Jag hoppas vi får en polisstyrka som i USA. Som inte bara står och tittar på i flera timmar som dom gjorde vid helikopterrånet, eller står snällt och tittar på medans legisterna i rosengård bränner bilar och kastar sten.

Jag hoppas inte det. Verkligen inte.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
TLO
25 maj 2012 · 1 062 Inlägg

Riktigt trist tråd faktiskt.  Frågan är hur långt detta skall gå med helbilsgodkännanden? Du fick inte sätta i ett konfilter, men om om du satt ett K&N ersättningsfilter i luftboxen istället för tillverkaren av bilens originaldel, är det fel det med?

Hela fallet låter som något som egentligen borde dras genom rätten. Polisaspiranten har handlat "korrekt" dock ganska nitiskt. Dock borde bilens tillverkare kunna cleara att filtret går att använda, men avgaset är kanske svårare?

Men om detta är regel, då kan ju tex Ferrita lägga ner omgående då inga nya bilar får utrustas med annat än original? Walker som gör piratsatser till bla Volvo, de kan ju då inte heller vara tillåtna?

Många saker som verkligen borde benas ut i detta.....

"You Go, we go!"
it_mutt Avstängd
25 maj 2012 · 10 388 Inlägg

zemet skrev:

it_mutt skrev:

zemet skrev:
Det är så tråkigt när polisen riktar in sig på fortkörar svensson eller entusiast ragge:( Ta några jävla tjuvar istället:(

Aftonbladet har ju dock börjat sätta lite press på polisen med sin gransking och samma med SDs "inga fler papperspoliser" kampanj så kanske blir bättre i framtiden kan man hoppas...

Sen kanske man ska komma ihåg att i många fall finns "trafikpolis" som sysslar med just det, trafik.

Problemet är att folk ALLTID kommer gnälla på polisen, gränserna flyttas bara. Om polisen slutar bry sig om folk som kör 5km/h för fort, men över det blir det böter, så kommer folk börja "men va faen, jag körde ju bara 7km/h för fort osv".

Lagarna -ÄR- jobbiga, och absolut kan man tycka att det borde finnas "slack" någonstans. Men, samtidigt måste lagarna sättas med någon gräns. Och då blir ju per automatik också att allt som befinner sig "över gränsen" (eller vad det nu må vara för lag) olagligt och straffbart

Ja visst är det så men man kan ju tycka att dom prioriterar fel. Att dom inte ens löser 2% av alla inbrott är en skandal, om man tittar på våra grannländer som ligger runt 10%. Sedan att det läggs pengar på att stifta en lag som bestämmer vafan du har för avgassystem eller luftfilter på din egen bil som du betalar väldigt mycket skatt för är helt sjukt tycker jag. Vi ska ju ändå leva i ett fritt land och en demokrati, hur många hade röstat för att man inte får byta sitt luftfilter om det hade varit en folkomröstning angående den fråga undrar jag.

Det beror HELT på vad du räknar in i "inbrott" (vindsförråd, fabriker, bilar osv osv)

Räknar vi hela "stöld"-kategorin så är det bra mycket bättre än du påstår;

Anmälda;94 038     Uppklarade;10 514 (11,2%)

Ser vi bara till stöld ur motorfordon så är det;

Anmälda; 66 715     Uppklarade; 3 070  (4½% ca)


Bostäder;

Anmälda; 42 847     Uppklarade; 4 522  (10½% ca)


Sen på detta så ska det då egentligen räknas bort där det inte har begåtts något brott osv osv osv osv.

Visst, det är inte bra, men det är inte så illa som en uppklarningsprocent på 2% iaf

(Siffrorna är för 2011)

Senast redigerat av it_mutt (25 maj 2012)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Tiger1978 Fattig student
25 maj 2012 · 1 282 Inlägg

it_mutt skrev:

zemet skrev:

it_mutt skrev:

Sen kanske man ska komma ihåg att i många fall finns "trafikpolis" som sysslar med just det, trafik.

Problemet är att folk ALLTID kommer gnälla på polisen, gränserna flyttas bara. Om polisen slutar bry sig om folk som kör 5km/h för fort, men över det blir det böter, så kommer folk börja "men va faen, jag körde ju bara 7km/h för fort osv".

Lagarna -ÄR- jobbiga, och absolut kan man tycka att det borde finnas "slack" någonstans. Men, samtidigt måste lagarna sättas med någon gräns. Och då blir ju per automatik också att allt som befinner sig "över gränsen" (eller vad det nu må vara för lag) olagligt och straffbart

Ja visst är det så men man kan ju tycka att dom prioriterar fel. Att dom inte ens löser 2% av alla inbrott är en skandal, om man tittar på våra grannländer som ligger runt 10%. Sedan att det läggs pengar på att stifta en lag som bestämmer vafan du har för avgassystem eller luftfilter på din egen bil som du betalar väldigt mycket skatt för är helt sjukt tycker jag. Vi ska ju ändå leva i ett fritt land och en demokrati, hur många hade röstat för att man inte får byta sitt luftfilter om det hade varit en folkomröstning angående den fråga undrar jag.

Det beror HELT på vad du räknar in i "inbrott" (vindsförråd, fabriker, bilar osv osv)

Räknar vi hela "stöld"-kategorin så är det bra mycket bättre än du påstår;

Anmälda;94 038     Uppklarade;10 514 (11,2%)



Sen är många inbrott oavsett i var och vad som bliruppklarade pga trafik kontroller överhängande.. Så dom gör nog sitt jobb även om dom står i just den korsningengen du torskar.. Har blivit stoppad udda tider och udda platser pga väldigt obekväma arbetstider och det är knappast blåsa och kolla på kortet som är det viktigaste..


Ser vi bara till stöld ur motorfordon så är det;

Anmälda; 66 715     Uppklarade; 3 070  (4½% ca)


Bostäder;

Anmälda; 42 847     Uppklarade; 4 522  (10½% ca)


Sen på detta så ska det då egentligen räknas bort där det inte har begåtts något brott osv osv osv osv.

Visst, det är inte bra, men det är inte så illa som en uppklarningsprocent på 2% iaf

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
SibbSon Mr. AUDI !
26 maj 2012 · 642 Inlägg

Evildan skrev:

tkd_rille skrev:
Om de var aspirant så förstår ni väl att han sköter sitt uppdrag till punkt. Gör han dåliga resultat och släpper igenom saker så blir inte hans befäl så himla nöjd och vill att han fortsätter.
Han har ju inte gjort felet, utan de är ju ägaren till bilen.
Även om de är lite otur.

Håller med dig till fullo.
Det är ofta det gnälls på detta forum om att polisen inte gör sitt jobb ordentligt och när dom gör det är inte det heller bra.
Måste väl vara bra mkt enklare att åka med en laglig bil eller en som man får modifiera på detta vis?
Även om det verkar futtigt att få regbes pga ett luftfilter så är det ändå det regelverket som gäller en så pass ny bil.
Var ska ordningsmakten dra gränsen?
Ska dom se emellan fingrarna för mindre brott, vem avgör isf vad som är ett mindre brott?
EX: Om ngt ägg repar ngns bil lite med en skruvmejsel på tex taket räknas det inte som ett brott för att han inte hoppade in taket oxå?
Låter väl jvl präktigt men följ de regler som finns så slipper man mkt "strul" som så många trådar handlar om.

Därmot gottar jag mig inte i andras olycka utan tycker att det är förbannat trist när det går på detta vis.
Jag har även jag tänjt på gränserna med fordon för vad som anses ok för lagens långa arm, när dom "plockat" mig har jag bitit i det sura äpplet och fått fixat vad som var felaktigt.

4 real, hur kan du ens ANSE att ett öppet sportluftsfilter är ett brott.. på riktigt.. då kanske man ska börja köra med orginal oljan som speccades från fabrik o inte köra med bättre olja än orginal för de hjälper motorn o smörjer den bättre....
Helt sjukt att dem lägger ner tid på sånt trams istället för att jaga alla mördare, våldtäktsmän o dylikt neutral
Ja menar ett Pys från motorn e så sjukt farligt, ngn kan jue bli skrajj wink

Four Rings To Rule Them All!
Fiat Ducato 2,5TD "Vika Transport" (1996)
Volkswagen Corrado VR6 "The DeviL" (1995)
Mack Forum- och sitemoderator
26 maj 2012 · 26 167 Inlägg

SibbSon skrev:

Evildan skrev:

tkd_rille skrev:
Om de var aspirant så förstår ni väl att han sköter sitt uppdrag till punkt. Gör han dåliga resultat och släpper igenom saker så blir inte hans befäl så himla nöjd och vill att han fortsätter.
Han har ju inte gjort felet, utan de är ju ägaren till bilen.
Även om de är lite otur.

Håller med dig till fullo.
Det är ofta det gnälls på detta forum om att polisen inte gör sitt jobb ordentligt och när dom gör det är inte det heller bra.
Måste väl vara bra mkt enklare att åka med en laglig bil eller en som man får modifiera på detta vis?
Även om det verkar futtigt att få regbes pga ett luftfilter så är det ändå det regelverket som gäller en så pass ny bil.
Var ska ordningsmakten dra gränsen?
Ska dom se emellan fingrarna för mindre brott, vem avgör isf vad som är ett mindre brott?
EX: Om ngt ägg repar ngns bil lite med en skruvmejsel på tex taket räknas det inte som ett brott för att han inte hoppade in taket oxå?
Låter väl jvl präktigt men följ de regler som finns så slipper man mkt "strul" som så många trådar handlar om.

Därmot gottar jag mig inte i andras olycka utan tycker att det är förbannat trist när det går på detta vis.
Jag har även jag tänjt på gränserna med fordon för vad som anses ok för lagens långa arm, när dom "plockat" mig har jag bitit i det sura äpplet och fått fixat vad som var felaktigt.

4 real, hur kan du ens ANSE att ett öppet sportluftsfilter är ett brott.. på riktigt.. då kanske man ska börja köra med orginal oljan som speccades från fabrik o inte köra med bättre olja än orginal för de hjälper motorn o smörjer den bättre....
Helt sjukt att dem lägger ner tid på sånt trams istället för att jaga alla mördare, våldtäktsmän o dylikt neutral
Ja menar ett Pys från motorn e så sjukt farligt, ngn kan jue bli skrajj wink

I så fall tycker jag det är helt sjukt att det fortfarande än idag, finns människor som tror att Polisen bara består av en avdelning..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
it_mutt Avstängd
26 maj 2012 · 10 388 Inlägg

SibbSon skrev:

Evildan skrev:

tkd_rille skrev:
Om de var aspirant så förstår ni väl att han sköter sitt uppdrag till punkt. Gör han dåliga resultat och släpper igenom saker så blir inte hans befäl så himla nöjd och vill att han fortsätter.
Han har ju inte gjort felet, utan de är ju ägaren till bilen.
Även om de är lite otur.

Håller med dig till fullo.
Det är ofta det gnälls på detta forum om att polisen inte gör sitt jobb ordentligt och när dom gör det är inte det heller bra.
Måste väl vara bra mkt enklare att åka med en laglig bil eller en som man får modifiera på detta vis?
Även om det verkar futtigt att få regbes pga ett luftfilter så är det ändå det regelverket som gäller en så pass ny bil.
Var ska ordningsmakten dra gränsen?
Ska dom se emellan fingrarna för mindre brott, vem avgör isf vad som är ett mindre brott?
EX: Om ngt ägg repar ngns bil lite med en skruvmejsel på tex taket räknas det inte som ett brott för att han inte hoppade in taket oxå?
Låter väl jvl präktigt men följ de regler som finns så slipper man mkt "strul" som så många trådar handlar om.

Därmot gottar jag mig inte i andras olycka utan tycker att det är förbannat trist när det går på detta vis.
Jag har även jag tänjt på gränserna med fordon för vad som anses ok för lagens långa arm, när dom "plockat" mig har jag bitit i det sura äpplet och fått fixat vad som var felaktigt.

4 real, hur kan du ens ANSE att ett öppet sportluftsfilter är ett brott.. på riktigt.. då kanske man ska börja köra med orginal oljan som speccades från fabrik o inte köra med bättre olja än orginal för de hjälper motorn o smörjer den bättre....
Helt sjukt att dem lägger ner tid på sånt trams istället för att jaga alla mördare, våldtäktsmän o dylikt neutral
Ja menar ett Pys från motorn e så sjukt farligt, ngn kan jue bli skrajj wink

Och ska va anta att du är ironisk eller du tror på fullaste allvar att man hellre jagar folk med sportluftfilter än mördare?

Och det är ju f.ö. normalt sett trafikpolisernas jobb; jaga mördare, våldtäktsmän o dylikt...eller hur det nu var.

Handlar inte om vad vi "anser" är ett brott, får man inte, så får man inte. Är det förbjudet att enligt lag göra XXXXXX, så ÄR det ett brott, svårare än så är det i grund och botten inte.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
SibbSon Mr. AUDI !
26 maj 2012 · 642 Inlägg

Mack skrev:

SibbSon skrev:

Evildan skrev:

Håller med dig till fullo.
Det är ofta det gnälls på detta forum om att polisen inte gör sitt jobb ordentligt och när dom gör det är inte det heller bra.
Måste väl vara bra mkt enklare att åka med en laglig bil eller en som man får modifiera på detta vis?
Även om det verkar futtigt att få regbes pga ett luftfilter så är det ändå det regelverket som gäller en så pass ny bil.
Var ska ordningsmakten dra gränsen?
Ska dom se emellan fingrarna för mindre brott, vem avgör isf vad som är ett mindre brott?
EX: Om ngt ägg repar ngns bil lite med en skruvmejsel på tex taket räknas det inte som ett brott för att han inte hoppade in taket oxå?
Låter väl jvl präktigt men följ de regler som finns så slipper man mkt "strul" som så många trådar handlar om.

Därmot gottar jag mig inte i andras olycka utan tycker att det är förbannat trist när det går på detta vis.
Jag har även jag tänjt på gränserna med fordon för vad som anses ok för lagens långa arm, när dom "plockat" mig har jag bitit i det sura äpplet och fått fixat vad som var felaktigt.

4 real, hur kan du ens ANSE att ett öppet sportluftsfilter är ett brott.. på riktigt.. då kanske man ska börja köra med orginal oljan som speccades från fabrik o inte köra med bättre olja än orginal för de hjälper motorn o smörjer den bättre....
Helt sjukt att dem lägger ner tid på sånt trams istället för att jaga alla mördare, våldtäktsmän o dylikt neutral
Ja menar ett Pys från motorn e så sjukt farligt, ngn kan jue bli skrajj wink

I så fall tycker jag det är helt sjukt att det fortfarande än idag, finns människor som tror att Polisen bara består av en avdelning..

Är det ngn som har påstått de? men tycker du inte själv att så mkt resurser som finns inom trafiksektorn skulle kunna läggas på värre brott.. vad tjänar de till att bötfälla en människa för att han har ett bättre luftfilter? skippa lägga pengar på sånt o använd resurser till värre brott..

Four Rings To Rule Them All!
Fiat Ducato 2,5TD "Vika Transport" (1996)
Volkswagen Corrado VR6 "The DeviL" (1995)
Mack Forum- och sitemoderator
26 maj 2012 · 26 167 Inlägg

SibbSon skrev:

Mack skrev:

SibbSon skrev:

4 real, hur kan du ens ANSE att ett öppet sportluftsfilter är ett brott.. på riktigt.. då kanske man ska börja köra med orginal oljan som speccades från fabrik o inte köra med bättre olja än orginal för de hjälper motorn o smörjer den bättre....
Helt sjukt att dem lägger ner tid på sånt trams istället för att jaga alla mördare, våldtäktsmän o dylikt neutral
Ja menar ett Pys från motorn e så sjukt farligt, ngn kan jue bli skrajj wink

I så fall tycker jag det är helt sjukt att det fortfarande än idag, finns människor som tror att Polisen bara består av en avdelning..

Är det ngn som har påstått de? men tycker du inte själv att så mkt resurser som finns inom trafiksektorn skulle kunna läggas på värre brott.. vad tjänar de till att bötfälla en människa för att han har ett bättre luftfilter? skippa lägga pengar på sånt o använd resurser till värre brott..

Du gör ju det, eftersom du påstår att det är onödigt att de ger sig efter dem med sportluftfilter i stället för mördare och dylikt. Läs vad du skriver så förstår du vad jag menar.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Tiger1978 Fattig student
26 maj 2012 · 1 282 Inlägg

Mack skrev:

SibbSon skrev:

Evildan skrev:

Håller med dig till fullo.
Det är ofta det gnälls på detta forum om att polisen inte gör sitt jobb ordentligt och när dom gör det är inte det heller bra.
Måste väl vara bra mkt enklare att åka med en laglig bil eller en som man får modifiera på detta vis?
Även om det verkar futtigt att få regbes pga ett luftfilter så är det ändå det regelverket som gäller en så pass ny bil.
Var ska ordningsmakten dra gränsen?
Ska dom se emellan fingrarna för mindre brott, vem avgör isf vad som är ett mindre brott?
EX: Om ngt ägg repar ngns bil lite med en skruvmejsel på tex taket räknas det inte som ett brott för att han inte hoppade in taket oxå?
Låter väl jvl präktigt men följ de regler som finns så slipper man mkt "strul" som så många trådar handlar om.

Därmot gottar jag mig inte i andras olycka utan tycker att det är förbannat trist när det går på detta vis.
Jag har även jag tänjt på gränserna med fordon för vad som anses ok för lagens långa arm, när dom "plockat" mig har jag bitit i det sura äpplet och fått fixat vad som var felaktigt.

4 real, hur kan du ens ANSE att ett öppet sportluftsfilter är ett brott.. på riktigt.. då kanske man ska börja köra med orginal oljan som speccades från fabrik o inte köra med bättre olja än orginal för de hjälper motorn o smörjer den bättre....
Helt sjukt att dem lägger ner tid på sånt trams istället för att jaga alla mördare, våldtäktsmän o dylikt neutral
Ja menar ett Pys från motorn e så sjukt farligt, ngn kan jue bli skrajj wink

I så fall tycker jag det är helt sjukt att det fortfarande än idag, finns människor som tror att Polisen bara består av en avdelning..

Men det gör dom väl? När man var 12 tog dom bara snattare..När man var 15, då gav som sig bara på oss som körde trimmat istället för att plocka mördare?.. När vi var 18 plockade dom bara oss med nya körkort som åkte lite värre än dom andra, med för många i bilen, blankslitna bakdäck och vi som körde dygnet runt.. Idag blir vi snea för att dom bara stoppar oss som kör för fort, på fyllan och dom där som stjäl din stereo när du hämtar din pizza..
När jag blir mördad dock, kommer dom inte vara dom första jag ringer wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
Mack Forum- och sitemoderator
26 maj 2012 · 26 167 Inlägg

Tiger1978 skrev:

Mack skrev:

SibbSon skrev:

4 real, hur kan du ens ANSE att ett öppet sportluftsfilter är ett brott.. på riktigt.. då kanske man ska börja köra med orginal oljan som speccades från fabrik o inte köra med bättre olja än orginal för de hjälper motorn o smörjer den bättre....
Helt sjukt att dem lägger ner tid på sånt trams istället för att jaga alla mördare, våldtäktsmän o dylikt neutral
Ja menar ett Pys från motorn e så sjukt farligt, ngn kan jue bli skrajj wink

I så fall tycker jag det är helt sjukt att det fortfarande än idag, finns människor som tror att Polisen bara består av en avdelning..

Men det gör dom väl? När man var 12 tog dom bara snattare..När man var 15, då gav som sig bara på oss som körde trimmat istället för att plocka mördare?.. När vi var 18 plockade dom bara oss med nya körkort som åkte lite värre än dom andra, med för många i bilen, blankslitna bakdäck och vi som körde dygnet runt.. Idag blir vi snea för att dom bara stoppar oss som kör för fort, på fyllan och dom där som stjäl din stereo när du hämtar din pizza..
När jag blir mördad dock, kommer dom inte vara dom första jag ringer wink

Eh..nej. Lite svårt att ringa när man är död..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang