4281
Sök

Hjälp, Problem med märken efter sugproppar!!

120 Inlägg
24 maj 2012
Trådstartare
Hej,

Är det någon som har råkat ut för att Biltemas sugproppar har "färgat" av sig?

Jag använde dessa när jag skulle montera på mina nya läpp, när jag sedan skulle montera av propparna så fanns det 4st fular märken kvar efter propparna, blåa ringar.
Jag har provat att polera, Ditec har kollat på det men kan inte få bort det.
Jag var hos en lackerare för lite råd, han provade även att våtslipa det försiktigt men det gick inte heller bort då. Enligt honom måste fronten slipas ner o lackas om :S.

Nån som har haft samma problem??
Senast redigerat av Phenomen (24 maj 2012)

3 469 Inlägg
24 maj 2012
3§ Rubriksanvisningar: Allmänna

Informativt och beskrivande - Det är viktigt att läsaren snabbt kan bilda sig en uppfattning om vad tråden handlar om innan man läst inlägget. Därför är det viktigt att få med trådens syfte direkt i rubriken genom en tydlig formulering. Det ger dig bästa möjliga respons. Var övertydlig!
    Ej kort och generellt - Rubriker som "Hjälp", "Trim?", "Nån som vet?" eller annat intetsägande som "Kolla in den här" är inte godkända.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
24 maj 2012
jonnielahti skrev:
tvätta bort försiktigt med thinner på en tygtrasa!

Tror du det fungerar om det inte ens går att få bort med våtslipning? Lär ju isåfall ha "gått in i lacken" på ett konstigt sätt och inte bara sitta på ytan.

Jag  tycker TS först och främst skall ta kontakt med Biltema och berätta vad som hänt och dokumentera skadorna.
Är det så att deras produkter förstört lackeringen bör de kunna stå för någon sorts kompensation.

Vilka sugproppar gäller det? Länka gärna.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök