Reg besiktning av en Honda Accord "Turbo"

mrbohlin
24 maj 2012 · 51 Inlägg

Hejsan! Det är som såhär att jag funderar på att byta bort bilen mot en Honda Accord som är Turbo konverterad. Tyvärr så är den ju inte in reggad med turbo *snyft*.. Kan/Får man reg besiktiga en "turbo-konverterad" bil? Isåfall är det någon som kan länka regler och vad man måste göra då? smile Tacksam för riktigt Snabba svar! smile

Saab 9-3 Aero 2.8T "Luckapålut" (2006)
Saab 9-3 SC Vector/tx "DieselDoris" (2010)
bjarnehall
24 maj 2012 · 63 Inlägg

Går inte du får plocka av inför varje besiktning

Longben
24 maj 2012 · 82 Inlägg

Svar nej

Googla ombyggt amatör byggt fordon Med vänlig hälsning,

Audi Rs6 80gte quattro "EL TORO FURIOSO" (1986)
mrbohlin
24 maj 2012 · 51 Inlägg

Då byter jag nog ändå, och kör den utan turbo ^^

Saab 9-3 SC Vector/tx "DieselDoris" (2010)
Saab 9-3 Aero 2.8T "Luckapålut" (2006)
bjarnehall
24 maj 2012 · 63 Inlägg

Ett liv utan turbo går ju inte wink

mrbohlin
24 maj 2012 · 51 Inlägg

Men hur kan man lättast göra så att det typ tar 2 min att sätta tbx turbon efter igen då? ^^ orkar inte lägga flera dagar efter big_smile med tanke på att jag är ny inom bilar big_smile

Saab 9-3 SC Vector/tx "DieselDoris" (2010)
Saab 9-3 Aero 2.8T "Luckapålut" (2006)
Longben
24 maj 2012 · 82 Inlägg

Som sagt plocka av för besiktningen. Är den kompsänkt nu med turbo ? Då blir de problem å köra utan

Audi Rs6 80gte quattro "EL TORO FURIOSO" (1986)
Longben
24 maj 2012 · 82 Inlägg

mrbohlin skrev:
Men hur kan man lättast göra så att det typ tar 2 min att sätta tbx turbon efter igen då? ^^ orkar inte lägga flera dagar efter big_smile med tanke på att jag är ny inom bilar big_smile

Finns inga snabba vägar tyvär räkna med en dag om du e ny. Mitt råd köp en utan turbo om du inte vill ha de.. Annars köper du med turbo original.

Audi Rs6 80gte quattro "EL TORO FURIOSO" (1986)
bjarnehall
24 maj 2012 · 63 Inlägg

ja men är det inte värt att lägga en helg innan och en helg efter besiktning då smile ?

mrbohlin
24 maj 2012 · 51 Inlägg

Vet ingenting om bilen big_smile http://www.garaget.org/?car=251886 den är det jag eventuellt ska byta med isf smile men hur kan man lättast göra så att det typ tar 2 min att sätta tbx turbon efter igen då? ^^ orkar inte lägga flera dagar efter big_smile med tanke på att jag är ny inom bilar smile

Saab 9-3 Aero 2.8T "Luckapålut" (2006)
Saab 9-3 SC Vector/tx "DieselDoris" (2010)
bjarnehall
24 maj 2012 · 63 Inlägg

det tar mer än 2 min hur du än gör antingen skaffar du en laglig bil eller så ser du det som om chans att lära dig hur en turbo bil är uppbyggd wink

mrbohlin
24 maj 2012 · 51 Inlägg

Men kan man typ inte bara koppla ett rör där turbon brukar sitta just under bes? och sen sätta dit den igen? ^^

Saab 9-3 Aero 2.8T "Luckapålut" (2006)
Saab 9-3 SC Vector/tx "DieselDoris" (2010)
Longben
24 maj 2012 · 82 Inlägg

Som sagt ja tror faktiskt att du fattar att de inte bara tar 2 min .... Men du verkar vilja att vi ska säga ta en slangklämma å sätt dit den med funkar kanon.
Inget fel å vilja lära sig men e du ny lägg dig på den nivån om du inte vill mecka.

Audi Rs6 80gte quattro "EL TORO FURIOSO" (1986)
bjarnehall
24 maj 2012 · 63 Inlägg

Säger som longben antingen så tar du dig tid till det räkna med en helg om du inte är så kunnig förutsatt att du skaffat dig lite info på nätet om hur en turbo bil är uppbyggd vill du inte skruva ska du inte ha en trimmad bil.

mrbohlin
24 maj 2012 · 51 Inlägg

Alltså Jag vill ju lära mig, och pappa har haft ett flertal trimmade turbo bilar smile så han vet ju faktiskt hur man gör, så han får lära mig big_smile Men tänkte bara eftersom den inte ens har gått igenom en kontroll besiktning detta året sad Den är obes och avställd nu sad

Saab 9-3 SC Vector/tx "DieselDoris" (2010)
Saab 9-3 Aero 2.8T "Luckapålut" (2006)
Longben
24 maj 2012 · 82 Inlägg

Köp sen om du vill . Är pappa kunnig ta med honom .

Audi Rs6 80gte quattro "EL TORO FURIOSO" (1986)
jonTe
24 maj 2012 · 5 710 Inlägg

Kan du inte tänka dig att lägga någon dag för att besiktiga är det inte bilen för dig.
En "hobby-konverterad" turbobil få man nog räkna med att det behövs skruvas med även mellan besiktningarna.

MVH Jonas
..............
Mack Forum- och sitemoderator
24 maj 2012 · 26 143 Inlägg

mrbohlin skrev:
Alltså Jag vill ju lära mig, och pappa har haft ett flertal trimmade turbo bilar smile så han vet ju faktiskt hur man gör, så han får lära mig big_smile Men tänkte bara eftersom den inte ens har gått igenom en kontroll besiktning detta året sad Den är obes och avställd nu sad

Ursäkta mig men, vad tycker din pappa om att du vill fuska dig igenom besiktningen då? Och att du vill köra med olagliga grejer under huven mellan besiktningarna?
Åker du dit så kan det bli ganska saftigt - värt att tänka på.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Janneutanb
24 maj 2012 · 7 271 Inlägg

jonTe skrev:
Kan du inte tänka dig att lägga någon dag för att besiktiga är det inte bilen för dig.
En "hobby-konverterad" turbobil få man nog räkna med att det behövs skruvas med även mellan besiktningarna.

Precis min tanke!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang