Behövs inte mycket effekt alls. Kadetten jag hade förra vintern hade 56 hästar på 80 talet och den gick åka både brett,snabbt och långt på ställ. Har provat en 740 och det var alldeles för simpelt, ingen sport i det hela. Köp en sierra, rolig som fan.
Jag hade en 745 16v förra vintern och en påställd 945 ltt den här vintern och jag tycker nog 16v var härligare på vintern faktiskt. Man kunde inte köra på lika höga växlar som 945an på samma sträckor men det går hålla betydligt mer kontrollerade ställ. Ska du ha en volvo så leta efter en 16v och svetsa diffen på den
Jag hade en 745 16v förra vintern och en påställd 945 ltt den här vintern och jag tycker nog 16v var härligare på vintern faktiskt. Man kunde inte köra på lika höga växlar som 945an på samma sträckor men det går hålla betydligt mer kontrollerade ställ. Ska du ha en volvo så leta efter en 16v och svetsa diffen på den
Jo är taggad på en 745 16v eller 945 FB , och svetsdiffa har jag planer på med
Halloj! , vet att det är sommar nu och långt kvar till vintern men har precis sålt min gamla vinterbil ( en slö 740) , och hade tänkt köpa mig något piggare tills denna vinter , och jag undrar vad ni på garaget tycker är roligast / mest körglädje i att sladda i på vintern ?
Halloj! , vet att det är sommar nu och långt kvar till vintern men har precis sålt min gamla vinterbil ( en slö 740) , och hade tänkt köpa mig något piggare tills denna vinter , och jag undrar vad ni på garaget tycker är roligast / mest körglädje i att sladda i på vintern ?
hur långt är ett snöre?
2m precis!
Men en smaksak vad som är "bäst", ja diggar sug bmw. Kan vara så att ja är lite halvpartisk med mig själv eftersom de står en på uppfarten.
Åkte min 940 glt nu i vintras med slungdiff och den var sjukt mycket roligare än en lite påställd 940 ltt. Men en vanlig 940 är inte tråkig den heller. Men jag föredrar en volvo turbo framför en volvo sugis men det e diffen som avgör
köp en rymdraket och svetsa snurromojjeng diffen så att det diffar bra dvs båda hjulen snurrar lika mycket ! ska va riktigt diffat
eller så köper du vilken bil som och har kul med, allt är roligt på vintern... och vet ni vad ? min orginal golf 1,6 diffar JÄTTE mycket ja har nämligen inte svetsat den
asså jag förstår inte vad ni menar när ni snackar om TURBO VS SUG ? , man får ju jämföra samma motor, med och utan turbo? jag menar min VR6:a har ju fortfarande samma vrid som den hade org bara att när turbon kommer vid 3k varv så får jag åka bil! tänkte sälja min VR6:a innan jag byggde turbo , tröttnade på 2 månader typ , men nu när jag har turbo blir det aldrig tråkigt!
asså jag förstår inte vad ni menar när ni snackar om TURBO VS SUG ? , man får ju jämföra samma motor, med och utan turbo? jag menar min VR6:a har ju fortfarande samma vrid som den hade org bara att när turbon kommer vid 3k varv så får jag åka bil! tänkte sälja min VR6:a innan jag byggde turbo , tröttnade på 2 månader typ , men nu när jag har turbo blir det aldrig tråkigt!
eller har jag missförstått det hela tottalt ?
Fast då har du ju ökat effekten, om du hade haft din ökade effekt utan en turbo så hade du säkert haft minst lika roligt Är väl mer så man tänker.
asså jag förstår inte vad ni menar när ni snackar om TURBO VS SUG ? , man får ju jämföra samma motor, med och utan turbo? jag menar min VR6:a har ju fortfarande samma vrid som den hade org bara att när turbon kommer vid 3k varv så får jag åka bil! tänkte sälja min VR6:a innan jag byggde turbo , tröttnade på 2 månader typ , men nu när jag har turbo blir det aldrig tråkigt!
eller har jag missförstått det hela tottalt ?
Jo men på vintern kan det vara äckligt att sladda turbo , om man kommer och kastar ut den på sladd och sen så kommer laddtrycket och bara gör det svajigt med en sugmotor har man jämn kraft på gaspedalen hela tiden , som kan vara mycket behagligare på snö!
asså jag förstår inte vad ni menar när ni snackar om TURBO VS SUG ? , man får ju jämföra samma motor, med och utan turbo? jag menar min VR6:a har ju fortfarande samma vrid som den hade org bara att när turbon kommer vid 3k varv så får jag åka bil! tänkte sälja min VR6:a innan jag byggde turbo , tröttnade på 2 månader typ , men nu när jag har turbo blir det aldrig tråkigt!
eller har jag missförstått det hela tottalt ?
Jo men på vintern kan det vara äckligt att sladda turbo , om man kommer och kastar ut den på sladd och sen så kommer laddtrycket och bara gör det svajigt med en sugmotor har man jämn kraft på gaspedalen hela tiden , som kan vara mycket behagligare på snö!
jo det förstår jag Spelat väldigt mkt GT5 i Stol och pedaler växel spak , samt en del 740
asså jag förstår inte vad ni menar när ni snackar om TURBO VS SUG ? , man får ju jämföra samma motor, med och utan turbo? jag menar min VR6:a har ju fortfarande samma vrid som den hade org bara att när turbon kommer vid 3k varv så får jag åka bil! tänkte sälja min VR6:a innan jag byggde turbo , tröttnade på 2 månader typ , men nu när jag har turbo blir det aldrig tråkigt!
eller har jag missförstått det hela tottalt ?
Fast då har du ju ökat effekten, om du hade haft din ökade effekt utan en turbo så hade du säkert haft minst lika roligt Är väl mer så man tänker.
jojo vist men det kan man ju ALDRIG veta bara det jag tyckte var lite konstigt att jämföra så , man kan ju faktiskt aldrig veta ! för samma motor kan ju inte få samma effect med och utan turbo , men förstår poengen
asså jag förstår inte vad ni menar när ni snackar om TURBO VS SUG ? , man får ju jämföra samma motor, med och utan turbo? jag menar min VR6:a har ju fortfarande samma vrid som den hade org bara att när turbon kommer vid 3k varv så får jag åka bil! tänkte sälja min VR6:a innan jag byggde turbo , tröttnade på 2 månader typ , men nu när jag har turbo blir det aldrig tråkigt!
eller har jag missförstått det hela tottalt ?
Jo men på vintern kan det vara äckligt att sladda turbo , om man kommer och kastar ut den på sladd och sen så kommer laddtrycket och bara gör det svajigt med en sugmotor har man jämn kraft på gaspedalen hela tiden , som kan vara mycket behagligare på snö!
Det samma gäller om du växlar för tidigt och inte har fullt laddtryck på nästa växel. Om man ligger på 3an och inte drar ur den ordentligt och då lägger i 4an och man tappar laddtrycket så kan man få det väldigt spännande. Det problemet finns inte med en sugmotor.
Nu är det bestämt blir en Volvo 945 med sugtrimmad B230FB och Aga diffad bakaxel ! , sugtrimmet blir typ lättat svänghjul,annan kam , extraktorgrenrör , öppet filter för ljudets skull , 2,5'' system , och kanske lite mer roligt