Letar efter en Manualbok för en Audi 80 Cab B4 1994

ista_honda
28 maj 2012 · 21 Inlägg

Hej!

Jag vet inte om jag är på rätt spår här, men hoppas att ni kan hjälpa mig.

Jag har en Audi 80 Cab B4 1994 och jag letar efter en manualbok för den, för bilen har ingen alls med sig när jag köpte den och jag är i stort behov av den.
Är det nån som vet vart man kan skaffa en sådan eller har någon som man kan köpa eller nån länk på nätet som man kan använda sig utav.

Jag är jätte tacksam för er hjälp big_smile

Mvh Ista

bullen_91
28 maj 2012 · 156 Inlägg

Hejzan

Här kommer en länk http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … 80-735001/
Biltema har billigaste priser på Haynes Reparationshandböcker dock är den på engelska

Mvh david

matteeee Ingen himmel är så blå som min
28 maj 2012 · 2 972 Inlägg

Fast det är ju inte samma som en manual...

Till TS:
Funkar det på engelska eller tyska är ebay ett hett tips att leta på, annars surfa in på www.nordicaudi.com och se om det finns nåt där.

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
ista_honda
28 maj 2012 · 21 Inlägg

matteeee skrev:
Fast det är ju inte samma som en manual...

Till TS:
Funkar det på engelska eller tyska är ebay ett hett tips att leta på, annars surfa in på www.nordicaudi.com och se om det finns nåt där.

Det funkar på engelska, vart inne på eBay men hittade inget jag kunde använda. Men ska in på nordicaudi.com och kolla där. Tack så mycket för hjälpen.

ista_honda
28 maj 2012 · 21 Inlägg

bullen_91 skrev:
Hejzan

Här kommer en länk http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … 80-735001/
Biltema har billigaste priser på Haynes Reparationshandböcker dock är den på engelska

Mvh david

Det är ingen fara att det är på engelska. Jag letar dock efter den orginala Audi handboken, för att jag behlver den för att ta ut några värden som behöves redas ut för besiktningen då bilen är importerad och behöver regbesiktas. Tror du att det funkar med Biltemas då?

Putteliten
28 maj 2012 · 9 084 Inlägg

Jag har en på Tyska. Vad vill du veta?

ista_honda
28 maj 2012 · 21 Inlägg

Putteliten skrev:
Jag har en på Tyska. Vad vill du veta?

Jag behöver veta tankvolymen för en Audi 80 B4 1994 2.6E men däremot behöver jag en kopia på detta så jag kan lämna till besiktningen. Eller om det finns nånstans man kan köpa boken ifrån.

matteeee Ingen himmel är så blå som min
28 maj 2012 · 2 972 Inlägg

Här: http://audipdf.h-kan.se/archivedfiles/T … 4_7400.pdf
Cabriolet ca 70liter

Senast redigerat av matteeee (28 maj 2012)

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Putteliten
28 maj 2012 · 9 084 Inlägg

ista_honda skrev:

Putteliten skrev:
Jag har en på Tyska. Vad vill du veta?

Jag behöver veta tankvolymen för en Audi 80 B4 1994 2.6E men däremot behöver jag en kopia på detta så jag kan lämna till besiktningen. Eller om det finns nånstans man kan köpa boken ifrån.

70 liter är tanken til cabben i alla fall. Får kolla när ja kommer hem, så kan ja scanna och maila dig det imorrn.

ista_honda
28 maj 2012 · 21 Inlägg

Putteliten skrev:

matteeee skrev:
Här: http://audipdf.h-kan.se/archivedfiles/T … 4_7400.pdf
Cabriolet ca 70liter

Den där listan måste ju funka den med.

Åhhh, Tack såååå mycket just vad jag behöver. Den listan borde funka all info står ju där.
Kung är du, tack så myket för hjälpen big_smile

By the way: Din bil är riktigt snygg, kollade på dina bilder lite och på tråden.

ista_honda
28 maj 2012 · 21 Inlägg

Är det nån som vet ifall det behövs Bromssystem, buller och stöldintyg på regbesiktningen på en bil som är i originalskick och importerad från ett EU-land?

Putteliten
28 maj 2012 · 9 084 Inlägg

ista_honda skrev:
Är det nån som vet ifall det behövs Bromssystem, buller och stöldintyg på regbesiktningen på en bil som är i originalskick och importerad från ett EU-land?

Inte lätt att hitta info om det på nätet, men är bilen tagen från EU land så ska det räcka med gamla regbeviset enligt div guider.

ista_honda
28 maj 2012 · 21 Inlägg

Putteliten skrev:

ista_honda skrev:
Är det nån som vet ifall det behövs Bromssystem, buller och stöldintyg på regbesiktningen på en bil som är i originalskick och importerad från ett EU-land?

Inte lätt att hitta info om det på nätet, men är bilen tagen från EU land så ska det räcka med gamla regbeviset enligt div guider.

Jo, jag har letat övermycket och hittat exakt så som du säger ifall den är importerad från ett EU-land så ska det gå på reg.beviset. Tänkte bara se om nån har varit med om det. Aja får boka tid och se vad som händer big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang