Angående: BMW och folk från Norrland

alain www.bimmerpower.org
28 maj 2012 · 3 995 Inlägg

Folk från Norrland: Norrbotten, Västerbotten, Jämtland och Västernorrland.

Har ni nånt BMW träff där uppe, det skulle vara trevligt att följa dessa om ni har det.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Dotzie
6 augusti 2012 · 485 Inlägg

Tyvärr så är det alltför få träffar norr om Dalälven om man inte har har raggarbil, det finns ju hur mycket utrymme som helst att ordna en träff på och folk skulle förmodligen dyka upp om någon bara tog ansvaret och ordnade en( Bimmers of sweden är ju något av en förebild för detta resonemang:) ) Vad detta beror på vet jag inte. Volvointresset är ju välgrundat i Norrland och det kan vara en orsak till att det inte ordnas någon BMW-träff trots att det finns flera fina bilar och skaran av nya Bmw-ägare växt.

Man behöver vara en liten kärna av entusiaster för att ordna en seriös träff tror jag och jag har själv lagt ut krokar på detta forum för att få kontakt med några andra entusiaster( det var dock inte en renodlad BMW-träff) men gensvaret blev dock inte vad jag förväntade mig tyvärr. Det har ju varit lite aktiviteter i sundsvallstrakten(västernorrland) i allafall, med stylad europeeér och det är ju verkligen ett lyft som en motvikt till den utbredda raggarkulturen.

Jag har naturligtvis inte helt koll på vad som händer längre upp och västerut och det kan ju hända att finns lokala arrangemang och som inte alltid läggs upp på garagets forum. Att följa forumet på denna site är väl annars att rekommendera så får du se vad som händer smile

My car Brings Me Women
alain www.bimmerpower.org
6 augusti 2012 · 3 995 Inlägg

Bra förklarning, skulle du kunna ta upp detta på: http://www.bimmerpower.org/index.php?topic=5234.0 så att många BMW entusiaster kan delta i detta, det skulle vara trevligt med lite olika åsikter. wink

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Dotzie
6 augusti 2012 · 485 Inlägg

Tack, det skulle väl jag kunna iofs, hur tänker du att vi skulle starta tråden? smile

My car Brings Me Women
Darkus
6 augusti 2012 ·

Låter intressant. Träff i Sundsvall skull ja kunna åka på. Å så göra studie besök på motornord samtidigt. Så jag kan kombinerar lite nytta med nöje så.

Dotzie
6 augusti 2012 · 485 Inlägg

Här är exempel på träff i norr 2009, några fräscha bimmers men också raggers.big_smile

http://www.garaget.org/events/?e=150&c=1

My car Brings Me Women
alain www.bimmerpower.org
7 augusti 2012 · 3 995 Inlägg

Dotzie skrev:
Tack, det skulle väl jag kunna iofs, hur tänker du att vi skulle starta tråden? smile

Starta bara som en vanlig tråd i forumdel: http://www.bimmerpower.org/index.php?board=122.0  wink

Senast redigerat av alain (7 augusti 2012)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Punkstern
7 augusti 2012 · 46 Inlägg

Det så kallade "Norrland" är så ofantligt stort till yta att få till en träff där alla kan träffas iom att det sträcker sig från 3-riks röset till gävle enligt många. Jag som bor i kalix vet massor med potenta och snygga bmw bilar i vårat område.

Det bästa skulle geografiskt sett vara att ha en träff i umeå för det är endå en bit att åka för dom som kommer längst upp ifrån. Sen att Umeå kommun faktiskt är mycket hjälpsamma med såndanna events är bara ett stort plus.

Jag hoppas att nån kan ta tag eller hjälpa till med en sån träff, kanske nått att kunna ta organisationerna Race i Norr och Umeå Gatbilar till hjälp?

Senast redigerat av Punkstern (7 augusti 2012)

Tomten Tomten
6 januari 2013 · 1 065 Inlägg

Lägger in att jag finns också och intresse finns också.
Har tidigare vare på alla Bimmers of sweden träffar men nu ska dom flytta 20 mil till och då blir det nå bara en träff i ställe för alla 3 och då kanske man ska lägga lite tid på nå andra träffar också.  Är intresserad av allt utom volvo träffar/

Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
MarcusGronberg Lowlife
6 januari 2013 · 809 Inlägg

Checka in bimmersofsweden.se smile

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog
Chevrolet Impala "Black Squad" (1963)
BMW E39 528IA Touring "Slammed Wagon" (2000)
Tomten Tomten
6 januari 2013 · 1 065 Inlägg

MarcusGronberg skrev:
Checka in bimmersofsweden.se smile

jo tror alla vi vet det men tror tråden är väll lite mera Norrlands inspirerad

BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
MarcusGronberg Lowlife
6 januari 2013 · 809 Inlägg

Tomten skrev:

MarcusGronberg skrev:
Checka in bimmersofsweden.se smile

jo tror alla vi vet det men tror tråden är väll lite mera Norrlands inspirerad

Jo sant, men dem och bimmerpower.org har ju dem större bmw träffarna :p vill man åka på något fett får man pendla en del :p

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog
BMW E39 528IA Touring "Slammed Wagon" (2000)
Chevrolet Impala "Black Squad" (1963)
Tomten Tomten
6 januari 2013 · 1 065 Inlägg

MarcusGronberg skrev:

Tomten skrev:

MarcusGronberg skrev:
Checka in bimmersofsweden.se smile

jo tror alla vi vet det men tror tråden är väll lite mera Norrlands inspirerad

Jo sant, men dem och bimmerpower.org har ju dem större bmw träffarna :p vill man åka på något fett får man pendla en del :p

absolut är det så.
Har vare på nästan alla BOS träffar så jag har pendla tongue

Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
Dotzie
6 januari 2013 · 485 Inlägg

Jag har lagt ut förfrågningar tidigare om intresse att ordna en träff efter södra norrlandskusten, några hörde av sig och sedan blev det inget mer när det var dags att ta det vidare.

Det finns ju ett genuint bilintresse ovanför dalälven och många fina bilar så det borde vara enkelt att ordna något.

Det blir svårt för Arne att locka folk ända till Mantorp över en dag och för att inte tala om knutstorp, roliga aktiviter men lååångt att åka.

Jag kan gärna vara med planera en träff

smile

Senast redigerat av Dotzie (7 januari 2013)

My car Brings Me Women
Tomten Tomten
7 januari 2013 · 1 065 Inlägg

Vart bor du Dotzie?

BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
Dotzie
7 januari 2013 · 485 Inlägg

8 Mil söder om dig smile

Tomten skrev:
Vart bor du Dotzie?

My car Brings Me Women
Tomten Tomten
7 januari 2013 · 1 065 Inlägg

aha då är jag med smile

BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
Darkus
7 januari 2013 ·

Räkna med mej. Åker hellre 5-6 timmar uppåt i landet än neråt.

Ordnar karavan från Dalarna direkt i så fall.

Senast redigerat av Darkus (7 januari 2013)

Darkus
7 januari 2013 ·

Finns nått fint ställe att ha träff nånstans då?? Kom med förslag så få vi rösta. Bara så vi kommer igång med nånting.

txi
7 januari 2013 · 264 Inlägg

Punkstern skrev:
Det så kallade "Norrland" är så ofantligt stort till yta att få till en träff där alla kan träffas iom att det sträcker sig från 3-riks röset till gävle enligt många. Jag som bor i kalix vet massor med potenta och snygga bmw bilar i vårat område.

Det bästa skulle geografiskt sett vara att ha en träff i umeå för det är endå en bit att åka för dom som kommer längst upp ifrån. Sen att Umeå kommun faktiskt är mycket hjälpsamma med såndanna events är bara ett stort plus.

Jag hoppas att nån kan ta tag eller hjälpa till med en sån träff, kanske nått att kunna ta organisationerna Race i Norr och Umeå Gatbilar till hjälp?

Vi i Umeå Gatbilar hjälper nog gärna till att anordna något.
Nu vet jag inte exakt vad ni tänkt, eller för den delen när, men det är bara att höra av er så ska vi se vad vi kan hjälpa till med.

/ Marcus - Styrelsen Umeå Gatbilar

Senast redigerat av txi (7 januari 2013)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang