Angående: BMW och folk från Norrland

Darkus
8 januari 2013 ·

Det bara haglar av förslag ser ja

Dotzie
8 januari 2013 · 485 Inlägg

Bra att du är på hugget Darkus smile, jag kan väl börja då med att återge de tankar jag hade förra året vid denna tid, jag tror att smärtgränsen för att åka till en dagsträff ligger runt 30 mil i ena riktningen.Upptagningsområdet som jag hade i åtanke var Uppsala och södra norrlandkusten norrut och till Umeå.Östersund ligger ju inom radien västerut liksom Falun och Borlänge. Naturligtvis alla orter därimellan, sedan finns det alltid de som är beredd att åka längre och då är det ju bara bonus smile

Utgångspunkten för en återkommande seriös träff är ju valet av plats, jag tycker att BoS val av plats innan Gröndal var bra förutom att det var grusväg den sista biten,jag gillar gräsunderlag med vacker inramning, fika och mat kan man alltid fixa till platsen så det tycker inte jag behöver finnas men däremot möjlighet till strömuttag. Platsen behöver ju också ligga lättilgänglig från exempelvis E4 tror jag.

Min ide var också att det skulle kunna vara intresserade från flera olika städer i ett träffteam och att träffen skulle kunna flytta mellan olika städer/platser utefter södra norrlandskusten.

Utöver det okulära njutande av bayersk skönhet och teknik så vill många ha kringaktiviteter, lagtävlingar av något slag för att ta ett exempel mobil bromsbänk.

smile

My car Brings Me Women
Darkus
8 januari 2013 ·

Man få ta med sej mat själv helt enkelt. Eller om träffen hamnar bredvid nått fint fika ställe så är det ju inte negativt. Många kloka ideer Dotzie.

Jag tro inte man ska satsa på så skiit stort ställe direkt.
Få då känns det lite som man misslyckats om vi bara är 30-40 till en början och området är stort nog att svälja 500 bilar på en gång. Utan litet å gemytligt till en början sen växa sakta men säkert.
Tror max på 50-60 bilar först. Om vi blir bara 20 så är det en fullträff åxå tyck ja.

Måste vara fint å mysigt ställe för då blir det lätt att locka mer folk sen på dom andra träffarna. När man visar kort å filmer sen från träffen här på garaget.

Någon slags kring aktivitet tror jag åxå på. Annars blir man lätt rastlös. Var på en audi träff här i Dalarna i somras å dom hadde träffen på en liten camping ute på en äng. Där höll dom på med olika grenar å tävlingar. Såg himla trevligt å gemytligt ut.
Fast vi siktar inte så högt första gången utan mer en träff så vi alla får träffa varandra å se varandras bilar lite å umgås lite. Så får vi utveckla det därifrån tro ja. Vad tycker ni andra??

phiiim
8 januari 2013 · 116 Inlägg

Jag kommer om ni fixar en bmw träff norrut smile Kan även köra karavan från gävle och uppåt

BMW 116i (2015)
BMW 325 (2005)
BMW 135i (2008)
Darkus
9 januari 2013 ·

bra det smile

phiiim skrev:
Jag kommer om ni fixar en bmw träff norrut smile Kan även köra karavan från gävle och uppåt

Darkus
9 januari 2013 ·

Ingen som har nå ideer om vackra ställen upp efter e4:an man kan ha en träff på??

Darkus
9 januari 2013 ·

Kom igen nu då..Vi vill ha massor med bidrag

Darkus
9 januari 2013 ·

Lagt ut lite krokar på Autopower och Bimmerpower.org  åxå får se om vi får nå mer förslag och om någon mer vill vara med att ordna träff.

Darkus
10 januari 2013 ·

Den som har bäst ide får en Bimmers of Sweden möss av mej.Sprillans ny

Punkstern
10 januari 2013 · 46 Inlägg

Håller på att kika på platser i höga kusten, kanske vid bro fästet av höga kusten bron och samtidigt kan man då prata med hornö hotellet som är vid bron om att fixa ett erbjudande om mat och liknande.

Det är dock bara i tanken än så länge, många snören kvar att dra i fortfarande.

Tomten Tomten
10 januari 2013 · 1 065 Inlägg

Ungdomsplanen i sundsvall där dom hade Street Meet ibland.
Fin gräsplan och tillstånd värkar bara lätt.

Höga kusten kan ju vara vettigt.

Mitt sverigebanan dock grus plan

BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
Darkus
11 januari 2013 ·

Höga kusten bron är int så dålig ide.

Punkstern
11 januari 2013 · 46 Inlägg

nee för man har en hyffsad plan nere vid bro fästet där hoj åkare träffas och sen har vi hotellet också. Sen finns det mer platser i närheten och naturen är ju skit nice där så

Darkus
12 januari 2013 ·

Då har vi plats. Lite fixandes där med plats och om det blir mat. Men det tar vi sen.

Då är det frågan om när. Vilken månad, datum och tid??
Några ideer??

Ska ju int krocka med BOS träffen på Mantorp i Maj så klart.
För det finns säkert många som vill åka på det.

Få bli en liten träff första gången så vi får se om det finns nått intresse i huvudtaget. Så träff, utställning lite karavan körning i området kanske å kolla på nån sevärdighet å sen avsluta med mat för dom som vill.
Eller var tror ni??

Punkstern
12 januari 2013 · 46 Inlägg

Går att göra en liten karavan körning mot klockestrand, sandöbron, stopp i kramfors på parkeringen till skolan mitt i centrum så kan allmämheten skåda fina bmw´s och sen köra tillbaka till bron.

Datum skulle kunna vara nångång i juni efter alla första träffar som brukar vara i maj.

Bara ett förslag

Darkus
12 januari 2013 ·

Bra förslag.

Darkus
12 januari 2013 ·

Punkstern..måst nog berätta att du vann tävlingen om platser. Du får en sprillans ny Bimmers of Sweden mössa. PM:a mej adress så skickar jag den på Månda

Darkus
13 januari 2013 ·

29 Juni..tyck ja ser ut som ett bra datum. Nånting som krockar med det datumet?

J3n5
13 januari 2013 · 792 Inlägg

Hoppas kunna dyka upp! Har jag tur är träffen på en ledigvecka. Såg just att jag har inköpt samma fälgar som dig Darkus! wink Kliar i fingrarna att få sätta på dem.

*edit Såg nu att jag har 18x8.5 runt om, och du har 19x8.5 och 19x9.5 big_smile

Senast redigerat av J3n5 (13 januari 2013)

Mazda Miata "Turbo" (1991)
Darkus
13 januari 2013 ·

Blir nog stiligt som fan wink

J3n5 skrev:
Hoppas kunna dyka upp! Har jag tur är träffen på en ledigvecka. Såg just att jag har inköpt samma fälgar som dig Darkus! wink Kliar i fingrarna att få sätta på dem.

*edit Såg nu att jag har 18x8.5 runt om, och du har 19x8.5 och 19x9.5 big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang