En ring nånstans i drivknuten? V70n 00:a

Energizer You don´t need eyes, you need a vision
28 maj 2012 · 62 Inlägg

Hej!
Är det nån som kan hjälpa med lite fort med vad den här ringen kommer ifrån??
jag har bytt fjäderben fram på min V70n
och tog då loss drivknuten och efter jag skulle sätta tillbaka fjäderbenet så ramlade den här ringen och en plastring ner..
Plastringen tror jag att jag har hittat en plats åt men inte den här metall/aluminium ringen

PLZ help innan jag börjar köra med bilen

https://www1.garaget.org/gallery/images/53/52523/52523-2ba72abd49b2ab9f91650c2f5157cc2c.jpg

"Im As Confused As A Hungry Babie In A Topless Bar"
Saab 9-5 2,3t "Familjeräsern" (1999)
FenioN
28 maj 2012 · 120 Inlägg

Finns ingen sån i drivknuten men kanske till damasken

Saab 9-5 2.0t -04
Energizer You don´t need eyes, you need a vision
28 maj 2012 · 62 Inlägg

Jag kollade damasken men det verkar inte saknas nån där.. och den är ju inte som en klammer utan rund typ punktsvetsad.. har kollat på bilder på drivknuten och börjar bli mer och mer fundersam på om plast ringen skulle sitta där jag satt den =O
Jag satte den mellan drivknuten och skivan och nu så här i efterhand så kom jag på att den lär ju smälta av värmen som blir
Jag har aldrig skruvat runt framvagnen förut och tänkte att de lär ju inte vara så svårt.. Och allt har gått klockrent ända tills plastringen och aluminiumringen for loss.
Hade jag vetat vart ifrån den kom så hade de ju inte varit några problem..
Men jag riskerar alltså inte att pajja drivknuten om jag kör den nu?

"Im As Confused As A Hungry Babie In A Topless Bar"
Saab 9-5 2,3t "Familjeräsern" (1999)
Alex-s Bakhjulskrafs
28 maj 2012 · 1 479 Inlägg

liknar en klämring till drivknutsdamasken. sitter 2 st totalt, en stor och en liten.
men en sådan ring är ju inte punktad fast. jag har då aldrig sett en sån och jag har haft loss MÅNGA fjäderben och drivknutar till v70. bara att skita i den och se glad ut för i knuten ska den INTE sitta.
plastringen du snackade om ska sitta mellan knuten och hjullagret smile

Senast redigerat av Alex-s (28 maj 2012)

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
Energizer You don´t need eyes, you need a vision
28 maj 2012 · 62 Inlägg

Är de så big_smile men då har jag ju satt den rätt då big_smile.. hmm undrar vart metall ringen ska sitta då isf =O
Men tack som fan för hjälpen big_smile

"Im As Confused As A Hungry Babie In A Topless Bar"
Saab 9-5 2,3t "Familjeräsern" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang