Många som svetsat på plats utan problem, så klart det går.
Annars kan man ju sätta returen där FT/FK med fler har sin original i blocket, är ju utgjutet men inget hål där på F motorn, bara att borra ett hål i blocket och slå dit ett rör.
Låt säga att du vill ha en retur på 15mm invändigt, röret blir då ca 17mm utvändigt (beroende på tjocklek, men detta är ju bara ett exempel), då borrar du först ett hål på 15mm och sedan försänker du hållet med en borr som är 16.5mm (denna borrar du inte igenom med, bara nästan, då blir det som ett stopp för röret i hålet), sen är det bara slå ner röret i hålet, garanterar att det sitter för all evighet sedan. Sen kan man ju smeta på lite blåsillicon innan man slår dit det för att vara säker på att det inte läker.
Funkade alldeles ypperligt på min, och vill man undvika spån i motorn så smetar man på fett på borren, borrar lite grann, byter fett på borren, fortsätter borra och sen fortsätter man likadant tills man är igenom, då fastnar spånet på borren istället för nere i motorn, sen kan man ju för säkerhetsskull byta olja efteråt.
Enkel, fungerande och bra sniklösning på oljeretur.
Senast redigerat av _Glenne_ (5 juni 2012)
Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!