3481
Sök

Jag vill köpa en Bostadsrätt via mitt AB...

Forummoderator
18 329 Inlägg
4 juni 2012
Trådstartare
Men det vill inte föreningen...

Mina föräldrar och jag har ett fastighetsbolag som f.ö. redan äger en bostadsrätt i kvarteret i fråga, där de själva bor... Nu vill vi köpa en till som jag ska ha. Pengar är inget problem i detta fallet. Föreningen tyckte inte det var bra och vill ha en privatperson som hyresgäst... Just nu har jag nystartat eget bolag och kan således inte få ett privat banklån. Bolaget kan inte köpa lägenheten med mig som står för kontraktet. Det kan inte "Låna ut" pengar.

Någon som är lite kunnig i ämnet? AB:t äger ju redan en lägenhet i samma förening som sagt.

Jag tror föreningen är rädd för att vi ska köpa för många lägenheter men så är inte fallet! Jag ska bo bär och ingen annan! Men det blir en form av andrahandsuthyrning vilket tydligen ställer till problem nu men inte gjorde det för 17 år sedan då den första köptes...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

604 Inlägg
5 juni 2012
Finns ju inget som hindrar att ditt gamla bolag lånar ut pengar till ditt nya. Om föreningen inte VILL sälja till ett företag är nog deras rättighet. Alternativt får du göra revolution och få styrelsen avsatt med folk som ser annorlunda på saken.

Luktar det skit och smakar det skit, då är det nog skit!

Sök