om du har helförsäkring på bilen så bör dom ta de men eftersom du inte vet vem som gjort de kommer du själv få stå för självrisken. angående hur dom räknar beror helt på verkstan du lämnar den på, dom kan välja att räkna med helt nya dörrar eller bara begagnade. de är inte helt omöjligt att dom gör vid den men frågan är om din självrisk är dyrare än att köpa begangnade dörrar själv.
har själv varit med om en parkeringsskada och fastän jag visste tid o plats med fotobevis och även visste färg, reg nr, vem som körde, hans adress o tel nr och hade ett vittne fick jag ändå ingen ersättning för självrisk och stillestånds ersättning eftersom att "ingen av förrarna kunde bevisa hur skadan gått till" och att motparten nekade o sa att han ej kände till händelsen. ska tillläggas att de hände mitt i natten då bilen stog parkerad på uppfarten o jag sov när de hände, var en tidningsutdelare som gjorde de. bilen är en 9-3 aero -04 med 16xxx mil på mätaren. detta löste jag genom att begära kontantreglering de vill säga att ja får 70% av reparations summan som verkstan hade skickat in till bolaget minus självrisken eftersom dom ej ville ta den så man kan fixa skada själv.
mvh Johan
My Drinking Team Has A Racing Problem