Jeep Grand Cherokee -97, STARTSPÄRR

Wigo
6 juni 2012 · 18 Inlägg

båda mina fjärrkontroller till bilen är trasiga. Den sista gick sönder igår. Efterssom jag inte låser upp bilen med fjärren så går startspärren igång, jag kan alltså inte få igång bilen. Bilen står nu på en betalparkering inne i gbg, och jag behöver ha igång den såklart. Finns det något sätt att koppla ur startspärren??

dawwe ...has left the building...
6 juni 2012 · 4 474 Inlägg

Vet inte hur det är med jänkare men på en "EU bil" från 97 så är "immon" integrerad i styrboxen. Det finns säkert att "koppla" bort detta, men hur man gör det har jag inte den blekaste om, men det måste gå eftersom bilar byggda efter 95 är INTE omöjliga att stjäla... Kolla instruktionsboken, där borde det finnas beskrivet hur man gör för att få igång bilen just vid en sådan händelse som du råkat ut för. Kort sagt så brukar det innebära att man får sitta o vänta i bilen i x antal minuter medans den blinkar/tjuter, med tändningslåset i ett visst läge osv. Sedan brukar det gå bra att starta bilen, är väl sällan en tjuv vill sitta i en blinkande/tjutande bil i 15-30 min...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang