Volvo 945 ltt som "hostar" vid varm motor

740GLEsnow
7 juni 2012 · 228 Inlägg

Tjena!

Jag har en volvo 945 ltt med turbo plus pkt.

Som går Jätte fint när motorn är kall, men när man börjat köra med den så den börjar gå upp i temp så går den oroligt på tomgång, men pendlar absolut inte i varven. håller sej stadigt där den ska, men den gör avgaspuffar och låter som en gammel fiskebåt.. typ "pjuff pjuff pjuff pjuff" det låter nästan som den misständer lite ^^ men märker ingenting när jag kör, lika mycket ork och klös när man kör! men är så jävla störigt när den står på tomgång..

Så jag tror att de kanske kan vara lamdan? eller temp givaren?

VÄLDIGT HJÄLPSAM MED SVAR OCH TIPS!

GasGlad1337
7 juni 2012 · 460 Inlägg

740mattias skrev:
Tjena!

Jag har en volvo 945 ltt med turbo plus pkt.

Som går Jätte fint när motorn är kall, men när man börjat köra med den så den börjar gå upp i temp så går den oroligt på tomgång, men pendlar absolut inte i varven. håller sej stadigt där den ska, men den gör avgaspuffar och låter som en gammel fiskebåt.. typ "pjuff pjuff pjuff pjuff" det låter nästan som den misständer lite ^^ men märker ingenting när jag kör, lika mycket ork och klös när man kör! men är så jävla störigt när den står på tomgång..

Så jag tror att de kanske kan vara lamdan? eller temp givaren?

VÄLDIGT HJÄLPSAM MED SVAR OCH TIPS!

tror mer på tempgivaren än på lambdan, så prova med en ny givare smile

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)
Volvo 744 T5 "Thomas740T5 på facebook" (1986)
740GLEsnow
7 juni 2012 · 228 Inlägg

Okej :-D

volvo142-73
9 juni 2012 · 385 Inlägg

Inga felkoder?

740GLEsnow
10 juni 2012 · 228 Inlägg

Nej de fanns det inte, Men jag glömde att skriva att jag har fixat felet, det gjorde jag t.o.m i onsdags! har inte haft tid att logga in här.. och de roliga var att de vart insugspackningen som var trasig på första cylindern, blev lite paff att detta lilla problem gjorde att bilen puffa och sköt ^^

rudhem
11 juni 2012 · 188 Inlägg

tänkte skriva att de va de felet. tongue men du hann fixa de innan. ganska vanligt på dem tydligen:D

Ledsjö Outlaw´s
740GLEsnow
12 juni 2012 · 228 Inlägg

rudhem skrev:
tänkte skriva att de va de felet. tongue men du hann fixa de innan. ganska vanligt på dem tydligen:D

Hehe ja jag fick lite hjälp ^^ tur att de inte var större fel pån!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang