5807
Sök

Volvo V70-98 2.5se aut vibrerar på tomgång och gaspådrag.

414 Inlägg
7 juni 2012
Trådstartare
Hej.

Helt plötsligt när jag va ute och körde så började , bilen att skaka och vibrera när jag gasa. första tanken va punktering, men bilen drog ej snett och parkerade för att kolla ingen punktering, växellådan som gett sig, men den hackar lika mycket i neutral.

Tänder inte bilen på alla cylindrar? Men den borde inte vibrera då eller? Motorn låter som om den går ojämt men tomgången är fin.
Saken är den att jag lämnade in bilen för omschimsning av ac kompresson. Han sa att den va jätte sliten och rasslar, men att han har schimsat om den, ac fungerar klockrent.

Anledningen till att jag tror det är den är för när jag startar bilen tar det några sekunder innan kompresson startar och samtidigt börjar vibrationerna, Det luktar även bränt
Antar att remmen kan gå av? Och då blir det ventilsallad. remmen är fortfarnde hel och fin

Någon som kan lokalisera det? Kan tilläga att motorvägs/landsvägs körningnär man inte kör om eller i backar så vibrerar den inte

Lite små brådskande

Mvh Oskar
Senast redigerat av Ankmeister (7 juni 2012)

414 Inlägg
8 juni 2012
Trådstartare
Nu går inte bilen alls nästan.
Påväg hem från jobbet i natt så gick bilen som en tunna skit, Ungefär som 240'n gjorde när den fick slut på soppa, blöddra osv. Men ett par arbetskamrater trodde de va tändningen. Så byta tändstift funkar inte det får jag leta vidare i fördelarlock osv.

Sök