Men det Zachry borde väl ändå kunna ge en bra balas och inget brus i basarna då? ;o
Ja brus brukar inte vara problemet, snarare att steget saknar kontroll. Spelar du högt med ett steg som har dålig kontroll så kan basarna fladdra rejält och du får då ett brumligt och orent ljud. Är basarna dåligt uppbyggda kan dom även "bottna", alltså att spolen slår i bottenplattan.
Att tänka på är att kontrollen är dubbelt så hög vid 2 ohm som vid 1ohm osv. I ditt fall ska du köra i 2ohm så de borde trots allt va hyffsad kontroll även om steget är billigt
Jag är inte ute efter en bas och tävla med precis.. är ute efter en bas som klarar av t ex Hardstyle och dupstep utan några problem och de ska gå att spela någorlunda högt..
Då undra jag ifall den här inköplistan kan vara något att ha?
Om du ska ha en baslåda i skuffen så hade jag inte satt 6x9" i hatthyllan.
Tror att dina två steg skulle klara sig med 35mm^2 tillsammans, men chansen är stor att du förr eller senare vill ha mer effekt och då är det inte fel att redan ha kabel som klarar av det. Jag hade valt 50mm^2, med så är jag skadad och har rätt mycket kabel i min egna bil. Sen är AGU-säkringar OFTA en problemkälla.